Vandaag eerste IUI gehad

Discussie in 'MMM clubs' gestart door moniekjuh, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    nou zeg dat wel ja:(:(

ik wacht morgen denk ik nog eventjes af...kijken wat er gebeurd...
    en anders woensdag nog maar eens testen...
    ik had gehoopt dat er nu tog eens zwanger stond...kan de letters er wel op kijken grrrr...hahaha

het zal ook eens makelijk gaan he...;)

2. Deb78

Deb78 Lid

6 nov 2012
    69
    0
    0
    Klantadviseur
    Den Haag
    Ja dat zou ik ook doen... Maarrrrrrr lieve Moniek, geen bloed geeft moed! Xx

3. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Idd deb!geen bloed geeft moed maar...ik hoop dat ik niet voor niets mn gedult op de proef word gesteld :) all be waiting ;)

Thanx voor je steun!

4. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Hè balen dat die negatief aan gaf :( idd over paardaagjes proberen met ochtend urine ....en anders idd gyn bellen en vragen hoe en wat .... Xxxxx

5. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Idd San!bah niks aan die onzekerheid...straks zijn we weer terug bij af...

6. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Ik hoop dat je snel die zekerheid heb .. denk aan je .. laat me morgen even weten hoe de test was anders toch morgen maar gyn bellen over hoe en wat ... ;) ...

xxxx

7. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Ik ga morgen ochtend testen met ochtend urine..als die nog negatief is ga ik bellen met de gyn...spannend!

8. Deb78

Deb78 Lid

6 nov 2012
    69
    0
    0
    Klantadviseur
    Den Haag
    Jeetje zeg! Weten we nog niets hihi

San hoe jij je? Jij mag bijna testen!

Xx

9. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Nou kon me niet meer beheersen..heb getest weer negatief..morgenvroeg met ochtend urine nogmaals en als die dan nog negatief is zal ik de gyn bellen

10. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Ik kan me hier ook komen melden voor onze eerste IUI! Vandaag mijn eerste pilletje Clomid genomen en 1 februari is de eerste echo! Op welke dag wordt gemiddeld de inseminatie gedaan?
    Ik heb maandag ook nog een hsg, hier zie ik wel wat tegenop!

Hebben jullie enkele tips?

11. Deb78

Deb78 Lid

6 nov 2012
    69
    0
    0
    Klantadviseur
    Den Haag
    Dit is echt kwelling ten top!?! Hmmm Zo lang je nog niet menstrueert is het nog hoop! Benieuwd naar morgenochtend en ja dan mag de gyn even een kijkje nemen.. Dit valt onder de categorie treiteren! Xxx

12. Deb78

Deb78 Lid

6 nov 2012
    69
    0
    0
    Klantadviseur
    Den Haag
    Welkom TieLo!

Spannend de eerste iui! Ik heb mijn 3e iui nu gehad in eigen cyclus dus ik kan je helaas geen tips geven.

Wellicht de andere dames wel!

13. TieLo

TieLo Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.167
    1
    0
    Limburg (België)
    Hoe valt dat mee in de eigen cyclus? Jij bent heel regelmatig dan? Mijn laatste twee cycli waren wel 30 dagen, dus op zich wel oké... Maar toch wou de gyn met hormonen werken om niet onnodig vaak naar het zh te moeten komen voor echo's (vorige cycli waren nogal wisselvallig, tussen 28 en 54 dagen)

14. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Welkom TieLo

Spannend hoor!!!
    Hcg onderzoek heb ik ook gehad vond het geen prettig onderzoek..maar wel te doen hoor probeer te ontspannen!!
    Ik ben de eerste iui op dag 20 geinsimineert en de 3e cyclus op dag 17..

Maar sommige worden al op dag 14
    Het is per persoon verschillend eigenlijk..

Succes!!

15. Deb78

Deb78 Lid

6 nov 2012
    69
    0
    0
    Klantadviseur
    Den Haag
    Ja ik heb een cyclus van tussen 25 en 26 dagen. Na iui had ik beide keren 28 dagen.
    Ik moet thuis testen met clearblue vanaf dag cyclusdag 9 en bij positieve uitslag bellen voor volgende dag iui.

Als het nu weer niet is gelukt krijg ik gesprek met arts dus dan gaan we verder kijken. Maaar eerst nog even 1.5 geduld of het 3x scheepsrecht is!

16. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Zojuist aangemeld op deze site, ik zit ook op een ander forum maar daar reageert niet iedereen altijd even vlot.

In ieder geval ik heb me hier al voorgesteld in het 'voorstel hoekje', dus bij deze val ik gelijk met de deur in huis.

Sinds oktober 2010 zijn we bezig, eind 2011 zijn we naar de fertiliteitspoli gegaan omdat het niet lukte.
    We moesten tot het eind van het jaar 2012 wachten en zelf proberen en daarna beginnen met het starten van de behandelingen omdat we op natuurlijke manier de meeste kansen hadden (40%) en met IUI (15%). Maar goed, hoe langer je bezig bent hoe meer de slagingskansen dalen.
    Omdat ik nog niet in de MMM wilde ben ik eerst begonnen met homeopathie, maar toen ik daar een paar weken mee bezig was en ongesteld moest worden kreeg ik zulke krampen en een ontzettende rare menstruatie dat ik gelijk weer bij de fertiliteitspoli heb aangeklopt. Zij raadden mij aan om onmiddellijk te stoppen met de homeopathische middelen en een IUI traject uit te gaan zetten.
    Omdat het vlak voor de kerstdagen was adviseerden zij mij om dit op te pikken in het nieuwe jaar. Ik heb dus alles even gelaten voor wat het was en heb ik nog even goed genoten van de wijntjes, hapjes etc. etc.

8 januari 2013 heb ik een prikinstructie gekregen hoe ik de Fostimon moest gaan prikken, en toen was het wachten op de ongi. Die kwam al redelijk vlot daarna, ik denk extra vroeg door alle spanningen ofzo. Toen mocht ik op de derde gaan spuiten en afgelopen maandag voor het eerst de follikelmeting. Hier konden ze gelijk al een supergroot ei van 19 mm zien (het was nog maar mijn 11e dag!) en werd gelijk de inseminatie gepland, dezelfde dag van de fmmeting mocht ik de pregnylspuit (alleen dan van het Duitse merk, Brevactid) zetten.

De inseminatie was vanochtend, ik zag hier super tegenop en heb ook mijn spanningen bekend gemaakt bij de artsen en verpleegkundigen. Dit met goed resultaat want ze hebben extra voorzichtig gedaan, alles goed uitgelegd en echt de tijd er voor genomen. De hele inseminatie viel mij dus ontzettend mee!
    Maar vanmiddag kwamen al wel gelijk erge krampen, alsof ik ongi zou moeten worden. De verpleegkundige had mij al gewaarschuwd dat ik krampen kon krijgen omdat het zaad opgewerkt wordt en dan gelijk in de baarmoeder wordt gespoten, dit is het natuurlijk niet gewend en probeert het te verwerken. Er is overigens ontzettend veel semen opgewerkt, 56 miljoen!!, en geïnsemineerd!

Ik ben erg benieuwd of het gaat lukken, ik moet nu twee weken wachten. Dus dat worden twee zwaaaaare weken

17. Deb78

Deb78 Lid

6 nov 2012
    69
    0
    0
    Klantadviseur
    Den Haag
    Welkom Pluisjes!

Wij lopen ongeveer gelijk in de wachtweken... ik had zaterdag mn 3e iui met donorzaad. En ik had er 4 miljoen.. Ik hoor altijd dat de aantallen veel hoger liggen.. vreemd ik ga dat eens uitzoeken. Tenslotte moet ik elke iui het donorzaad betalen bijhet MCK..

Ja de krampen horen er bij! Ik zit nu met een kruik op 4e dag na iui maar sinds vanmidsag een beetie stekende krampjes die naar rug en rechter been trekt...

Spannend hoor!

18. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, vanochtend zei de verpleegkundige tegen ons dat 3 miljoen prima is.
    Bij de eerste onderzoeken van het zaad van mijn man gaven ze ook aan dat hij wel erg 'veel' zaad heeft, ontelbaar was het toen.
    Dus ik denk niet dat je erg zorgen moet gaan maken daarom.

Ik probeer de horrorverhalen over het krijgen van krampen na de tijd en wat dat kan zijn niet te lezen. Maar lastig hoor, dat heb ik ook met het insemineren toch niet helemaal kunnen voorkomen. Daarom was ik voornamelijk zo gespannen. Maar al met al valt het toch best mee :).

19. Deb78

Deb78 Lid

6 nov 2012
    69
    0
    0
    Klantadviseur
    Den Haag
    Ow oké, dank je!

Whaha nee geen horror verhalen hoor! Een kruik is gewoon lekker warm en ontspant...

20. Pluisjes

Pluisjes Actief lid

23 jan 2013
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe vandaag ook lekker rustig aan, morgen maar weer werken :).

Ik ben wel benieuwd wat iedereen spuit? Ik kom namelijk niet altijd Fostimon tegen als ik lees dat ze met IUI gestart zijn.

Deel Deze Pagina