vandaag eerste keer psycholoog

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou ben weer thuis. het is reuze meegevallen.
    heb alles uitgelegd, wat ik voel en denk en hoe. moet nu eerst twee boeken gaan lezen en dan krijg ik een emdr therapie. maar moet effe kijken of dat nog voor of na de bevalling gaat gebeuren. het vergt nogal wat energie en ze denkt dat het nu even sowieso teveel wordt, verhuizing en bevallen. aan de ene kant wil ik nu het liefst doorgaan maar snap ook dat er even rust moet zijn voor ik aan die therapie begin dus daar denk ik nog maar eevn over na. ik hoop dat ik over en tijd weer beter in mn vel zit maar het gaat sowieso wel minstens maanden duren.

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

gelukkig dat het mee viel! ik wilde ook emdr gaan doen maar het gaat met mij al een stuk beter dus ik wacht daar nog even mee.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoe is het gegaan? Is het mee of tegen gevallen? Of was dit alleen een intake?
    Ik loop zelf sinds jan. bij een psycholoog en heb eindelijk iemand gevonden die me écht kan helpen.
    Soms schaam ik me er voor dat ik daar loop, maar ergens hoeft dat natuurlijk niet! Ik heb ook een angststoornis en daar schaam ik me wel voor.
    Maar goed er zijn genoeg mensen die wel eens naar zo iemand toch kunnen maar niet durven;).
    Ik wil er vanaf dus doe ik er wat aan net als jij nu doet, dus petje af!!!
    *edit* zie net dat je geweest bent!
    Het is wel logisch dat je rust moet hebben om er aan te werken, dat werd tegen mij ook gezegd. En het is ook zo, want vaak zijn die angsten dingen die eigenlijk wat dieper liggen die je genegeert of weggestopt hebt. Hoeft natuurlijk niet altijd.:)

4. tulip

tulip Niet meer actief

goed zeg, dat je geweest bent. Hopelijk heb je er baat bij.

5. sabrina79

sabrina79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    2.962
    0
    36
    Leerkracht basisonderwijs
    Zaanstad
    Wat goed dat je gegaan bent Plurk en je hoeft je nergens voor te schamen hoor. Gelukkig dat het meegevallen is.
    Hier trouwens nog een met een angststoornis. Ik heb veel baat gehad bij NLP. Ik hoop dat de therapie je gaat helpen en je weer lekker in je vel komt te zitten.

6. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ben blij dat het je meegevallen is:)
    En dat je snel weer goed in je vel zit.

Groetjes Draga

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Fijn dat het is meegevallen meid! Tja, dit soort problemen duren helaas niet een week. Was het maar zo, dan kon je je erop instellen dat je er volgende week vanaf was. Maar ook ik, zie net als jij, erg uit naar de tijd dat ik weer positief het leven tegemoet kan gaan.

Oh, trouwens plurk, bij mij zit er ook schot in de zaak, ik mag morgen naar de crisisdienst. Geen flauw idee wat ik daar van kan verwachten, maar ik stel me er maar voor open, ik zie het allemaal wel!

@ aaliyah: Meid, ik herken wel hoor dat je je soms schaamt om naar een psycholoog te gaan. Bang dat mensen denken dat jij gek bent. Maar eigenlijk hoeven wij ons niet te schamen, wij durven tenminste toe te geven dat we hulp nodig hebben! Weet je hoeveel mensen er zijn die het niet durven toe te geven. Echt meid, we zouden juist trots moeten zijn op onzelf:D.

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb ook EMDR gehad....is heftig, maar helpt goed ;)

9. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik heb op mijn werk veel te maken met EMDR en het is inderdaad wel belangrijk dat de rest er omheen stabiel is.. dus misschien is het na de bevalling en verhuizing wel beter dan.. Wel knap hoor dat je de stap hebt gezet en fijn dat het je achteraf mee viel.. Uiteindelijk kun je er dan alleen maar profijt van hebben..

Ik ben zelf gedragswetenschapper (orthopedagoog en heb ook psychologie gestudeerd) en ben nu ook 2 sessies bij een psycholoog geweest voor mijzelf.. en ondanks dat ik dus zelf de titel heb, vond ik het ook heel spannend.. helaas is het mij minder goed bevallen en is de drempel nu naar iemand anders te gaan, nog groter.. maar ga nu eerst wat beter in mijn netwerk informeren naar een passende hulpverlener (deze psycholoog ben ik op verwijzing van mijn huisarts)..

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb nu een en ander vluchtig gelzen en snap nog niet helemaal wat dat emdr nu inhoudt... maar prober het morgen nog een keer op mn gemak te lezen. nu lukt het effe niet. en anders zie ik het wel terplekke als ik er mee ga beginnen. ben echt blij dat ik de eerste stap heb gezet. das gewoon al een opluchting

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

fijn dat het werkt. ik ben erg benieuwd;)

12. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook emdr gehad, vond het wel heftig onder de tikken door met praten en het beeld maar toen we aan het einde waren kreeg ik een enorme lachstuip.
    Tja dat schijnt ook te kunnen.
    Had wel iemand bij me voor het vervoer hoor want ik had echt niet terug kunnen rijden!

13. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind het juist heel dapper dat je dat gedaan hebt, en dat je erkent dat je een beetje hulp nodig hebt!

Hopelijk kan het je helpen meid!

Sterkte!

14. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Ik heb je een PB'tje gestuurd met uitleg over EMDR..

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dank je lynn. tis erg duidelijk nu;)

Deel Deze Pagina