Hier het volgende: bruin brood met roomboter ( biologisch) van een hele eet hij ongeveer alles bij elkaar een kwart) aardappel wortel courgette broccoli bloemkool tomaat spercieboon appel banaan rijstwafel volle ( biologische) yoghurt Drinken uit een beker ga ik over een maandje mee beginnen. De khr wordt steeds minder, de luiers gaan steeds meer stinken, dus ik ben super tevreden
Betsaat ook halve reaplay? We laten daan eerst altijd een beetje "spelen"met zijn eten en neemt vaak ook hapjes op een gegeven moment heeft ie zoiets van zo en nu wil ik me buikje vol en gooi ik het in de blender zodat hij smakelijk gaat eten hij zelf een lepel en mama een lepel en steeds beter gaat zhij in zijn eigen mondje. Ik gooi niet alles door elkaar alles gewoon per groente vlees en aardappelen appart
fleur bij deze heb jij bewezen dat er ook halve-rapley bestaat Hier wordt gegeten brood met boter spruiten witlof paprika bloemkool brocolli aardappel rijst pasta champignons (maar die zijn niet favo... sperziebonen ook niet echt een succes geweest komkommer peer banaan appel rijstewafel Eergisteren heeft die kleine vreetzak gewoon een HELE appel opgegeten.... pffffff had hem even iets zacht gekookt en hij heeft zitten smullen... toen hij geen interesse meer leek te hebben en ik een stukje in mijn mond deed was er groot protest en rukte hij het zo uit mijn handen.... en de rest was zo op... haha
Hier eet ze nu eigenlijk alles, en doperwten zijn favoriet. Ze is ook helemaal trots dat ze ze tussen duim en wijsvinger kan oppakken en in haar mondje steekt. Ze kijkt er dan echt apetrots bij. Ook hier voor de helft Rapley, de ene keer gepureerd/geprakt, en de andere keer hele stukken. Ligt aan de situautie. Als ik bijv niet thuis ben eet ze geprakte groente en anders niet. Of als ze te moe is om wat voor reden dan ook. Fruit eigenlijk 98% in stukken, dat kan bijna altijd wel.
hier ook halve rapley... sommige dingen wel, sommige dingen niet. fruit bijna altijd rapley, zo van de fruitschaal, groente bijna altijd geprakt. brood laat ik hem meestal ook zelf eten. hier wordt dus gegeten a la rapley: -peer -mandarijn -banaan -mango -meloen -appel -tomaat -brood (2 boterhammen per dag!) met margarine of appelstroop of avocado/banaan geprakt -rijstwafel en met een lepel: -broccoli -aardappel -pompoen (met rijst) -wortel -pasta met tomaat -witlof met appel -yoghurt veel andere groentes (bloemkool, boontjes, spinazie) worden niet gewaardeerd. haha, en over eten stelen: vanmorgen vertelde een leidster op de creche me vol verbazing dat Jonathan gister toen ie zn boterham op had (die zij hem voeren) zelf stukjes bij zn buurkindje begon te pakken. en die begon een beetje te piepen
liefzonnetje: hoe geef je paprika? gekookt? geschild? en prdmj: wat voor doperwtjes geef je? van die diepvrieserwten?
Nou ik dus weet die sperziebonen geprobeerd net... eerder wilde hij ze niet eens aanraken... en nu ging het achter elkaar naar binnen. haha.
Hahaha goed zo! Dan word het voor mij weer eens tijd om bloemkool te proberen, dat vond ze zo vies. Wie weet zal zij mij ook verbazen!
Mijn dochter kreeg rond de 9 maanden opeens echt zin in spruitjes! Lekker knutseleten, blaadje voor blaadje lospeuteren.
ik heb gister Jo erwten gegeven, maar hij is niet zo precies als die van jou prdmj: hij viel aan en ze gingen met handenvol tegelijk naar binnen... maar hij had er redelijk snel genoeg van. dat kan ook aan het moment gelegen hebben. Hij gaat nu steeds staan in de kinderstoel als ie niet meer wil eten. ik laat hem dan maar weer spelen.
Jullie hebben me al een paar keer hier op dit onderwerp gezien. Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van de rapley methode (veel schoonmaakwerk en veel discussie met manlief). Maar kleintje geeft zelf aan dat hij niet van de lepel gediend is, dus ben ik verplicht om de rapley methode te toepassen. Mijn vraag is, wat doen jullie met 9 maanden met het fruit. Doen jullie die dan nog koken of geven jullie dat ongekookt?
Ik gaf het vanaf het begin ongekookt. Alleen partjes appel deed ik een paar seconden in de magnetron om ze zacht te maken, maar met een maand of 10 deed ik dat ook niet meer.
Vanaf 9 maanden gaf ik het zo, ongekookt. Ook appel, gewoon eens proberen en hij vond het fantastisch om eraan te knagen! Ik had een appel wel geschild en het klokhuis eruit geboord en smullen maar!
Ik zat Jelle eten te geven vanavond en toen zag ik weer de appels op de fruitschaal liggen.. Ik zat me al af te vragen of ik ze moest koken... Van de liga schraapt hij met zijn tandjes wat af, soms bijt hij er wat af, (hij heeft er 4 aan de onderkant) misschien dat hij dat met appel dan ook doet..