hallo allemaal ik ben nu 14 week zwanger en heb vandaag voor de 20 weken echo gebeld nu moet ik 12 maart heen maar ben dan al 23 weken zwanger is dit niet te laat? gr. christiane
Mijn 20 weken echo was ook niet precies met 20 weken. Was met 22 geloof ik. Ligt er natuurlijk ook maar net aan wanneer ze je in kunnen plannen denk ik. Zou me er niet te druk om maken
De 20-weken echo wordt alleen maar zo genoemd omdat hij ongeveer op de helft van je zwangerschap plaatsvindt.. Officieel heet het 'Structureel Echoscopisch Onderzoek' (SEO) en deze is betrouwbaar uit te voeren tussen de 18 en 23 weken.. Daarom is het niet nodig/noodzakelijk dat je in je 20e week zit..! Liefs Esther
Ik moest van mijn verloskundige ook al in week 10 bellen voor een afspraak ivm drukte. Ik heb de 20 weken echo als ik 19+5 ben.
oke dan wachten we nog ff geduldig af tot 12 maart en dan zullen we weten wat het word ben er benieuwd na. was bang dat het dan al te laat was voor die echo
Ik heb de 20 weken echo met 19 weken gehad, maar deze kon niet goed uitgevoerd worden. Nu ben ik gisteren met 22 weken nog een keertje geweest voor de 20 weken echo, en nu konden ze alles goed zien. Maar bij mij zeiden ze dat je tot 22 weken een 20 weken echo kan laten maken, dus mij lijkt 23 weken wel een beetje té ver, maar moet je even overleggen met verloskundige. Liefs, misspuma
Volgens mijn gynaecoloog kan je de SEO het beste laten uitvoeren tussen de 20ste en 23ste week. Bij mijn vorige zwangerschap had ik de SEO met 22 weken en 3 dagen, nu met 21 weken en 4 dagen (maar dat kon dus ook iets later). Succes!
Ze zei tegen mij bel maar voor een afspraak bij 15 weken en dan moet je hem rons de 21e week plannen dan zie je het allemaal mooi! Dus dat ga ik dan ook doen... Maar volgens mij maakt t niet heel veel uit hoor...