Vandaag eerste keer VK...hartje niet kunnen vinden!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Assi, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Snap zowiezo niet dat een vk met een termijn van 9 weken gaat proberen een hartje te zoeken, dat is 8 van 10 gevallen paniek zaaien omdat de baarmoeder nog niet boven het schaambeen uit komt.

2. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik was 13 weken zwanger en ze konden het hartje ook niet horen ik ook in paniek maar ik kon gelijk een echo laten maken en wat bleek mijn placenta ligt aan de voorkant.

3. christiane

12 nov 2008
    90
    0
    0
    studente
    schoonloo
    bij mij hebben ze woensdag het hardje niet laten horen
    wel heb ik het hartje zien kloppen bij de termijnecho. geweldig om te zien

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hey meiden,

hier ben ik weer!

En helemaal happy!

De baby doet het gewoon geweldig..
    Hij/zij was lekker even druk aan het spartelen met zijn armen en benen :)
    En het hartje klopte zooooo mooi op de echo.

Ben helemaal verliefd!

Dus mijn angsten waren voor niets.

Heb nu wel een andere angst: De combinatietest!
    Maakt me helemaal huiverig als ik daar aan denk.
    Maar dat terzijde.

Liefs, Assi!

5. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi Derona, lief van je!

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Assi, ik ben benieuwd hoe je eerste echo is gegaan vandaag! Ik hoop dat je het hartje hebt zien kloppen en dat dat een geruststelling voor je was...

Ben het verder helemaal eens met de eerdere reacties; heel vaak hoor je het hartje nog niet zo vroeg. Mijn VK heeft bij mijn eerste bezoek (9 weken en vijf dagen zwanger) gewoon meteen de termijnecho gemaakt waarop we het hartje konden zien. Ze heeft de doptone niet eens geprobeerd.

Ik heb ook een doe-het-zelf doptone van AngelSounds gekocht. Met 11 weken kon ik voor het eerst het hartje horen, maar heeeel zachtjes en ver weg. Nu met 13 weken is het al veel makkelijker te vinden. Ik had de doptone al voordat ik het hartje kon horen, en dat leverde mij toen ook wel wat zorgen op, ook al wist ik met mijn verstand dat het normaal was dat 'ie nog niet te horen was.

Monique

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi Miffy, zie mijn reactie hierboven :)
    De echo is geweldig gegaan!

De echoscopiste was trouwens zoooooo een lief vrouwtje! Voelde me helemaal op mijn gemak.
    En de kleine zag er perfect uit, zo ook mijn baarmoeder en alles eromheen, zei ze.
    Dus ben helemaal in de wolken.

Kan niet ophouden met naar de foto's te kijken!
    Zo prachtig om eindelijkkkkk je baby echt te zien!

8. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Oeps, had je berichtje over de echo helemaal over het hoofd gezien! Wat super dat alles goed was... dan valt er wat van je af he :) ! Vond jij het ook zo'n bizar idee, dat geduikel en gespartel op het scherm, terwijl je weet dat alles zich in je eigen buik afspeelt...?

Heb je al besloten om de combinatietest te doen of ben je nog aan het twijfelen?
    Wij hebben 'm afgelopen donderdag gehad. Ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje nerveus over was. Natuurlijk om het nekplooitje zelf, maar ook of de baby intussentijd goed gegroeid was. De gynaecoloog die de echo deed was heel goed en fijn (en een bekende naam in Nederland, vond ik toch ook wel geruststellend :)), hij legde alles heel goed uit. Hij deed niet alleen de nekplooimeting (die goed was: 1,5 mm) maar bekeek het kindje in alle hoeken en gaten. Zo liet hij bv ook zien dat ons babietje al van het vruchtwater had gedronken omdat het in het maagje zat.
    Na het zien van deze echo maak ik me minder druk om de bloeduitslagen op een of andere manier!

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoi Miffy,
    nou inderdaad :) Ik zat echt stomverbaasd en ontroerd naar dat schermpje te kijken.. De baby was lekker aan het zwaaien en spartelen met de handen en voetjes.. en ik merk daar natuurlijk zelf niks van.
    Jeetjeeeeee wat een prachtig iets om te zien he!
    Zit nog steeds in de zevende hemel en kan niet stoppen met het kijken naar de echo foto's :)
    En dan dat hartje wat al zo druk is met kloppen...daar word je toch direct helemaal verliefd op? Je voelt je op dat moment echt moeder! Ik ben nog voorzichtiger geworden met alles wat ik doe en eet :)

Heb je de uitslag van de combinatietest al?
    Ze nemen dan ook meteen bloed af of is het echt puur alleen een echo?

Ik ga zeker weten die Combinatietest ook doen.
    Maandag meteen even bellen, ik kan terecht in Rotterdam. Schijnt dat ze het daar doen volgens de VK.
    Ik wil voor mijn eigen geruststelling ook gewoon weten dat de nekplooi goed in orde is.
    Want ik merk dat ik me er vrij druk over maak.

Liefs, Assi!

Deel Deze Pagina