Hoi Mama-wanna-bees, Mijn vraag aan anderen is of het na een tijd proberen (bij mij nu 6 maanden) makkelijker wordt om los te laten of juist moeilijker. Ik heb nu een aantal dingen uitgesloten (geen endometriose en pco, zaad bleek goed en baarmoeder en eierstokken zagen er goed uit) en voor mijn gevoel wordt het aan de ene kant makkelijker omdat ik steeds meer vertrouwen heb dat het gaat lukken omdat verder alles goed zit. En zo van: ja, het moet nu toch binnenkort echt een keer lukken (statistisch gezien) Maar aan de andere kant wordt ik juist meer onzeker, als alles goed is waarom lukt het dan niet. Herkent iemand dit. Liefs 30-31-32-33-38-33
Bij mij wordt het los laten helaas niet makkelijker. Ik heb juist dat het vanaf maand 6 wat rotter aanvoelt als het niet gelukt is. Ik had stiekem gehoopt bij de 60% te horen die binnen 3-6 mndn zwanger is. En nu denk ik iedere maand... ach, na al die maanden niet gelukt, een grotere kans dat het deze maand raak is. Tot nu toe nog niet... Ik ga er maar wel gewoon vanuit dat het wel goed komt, al ben ik er ook echt wel onzeker over soms. Wat fijn dat je wel weet dat alles goed is bij jullie. Dat is dan al vrij vroeg gecontroleerd, toch? Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor, alles is goed dus het is gewoon een kwestie van tijd. Heel veel succes!
Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.. Ik zit nu pas in ronde 4 en ik merk van mezelf wel dat ik het "makkelijker" ga krijgen althans ik ben er veel minder mee bezig en denk nu van: Ach ik zie wel of en wanneer het komt... Maar ja dat verschilt natuurlijk per persoon en ik denk als je er nog langer mee bezig bent je het juist misschien wel moeilijker gaat krijgen maar ja dat verschilt per persoon natuurlijk...
Ik zit nu in ronde 5 en ben ook wat relaxer dan de vorige rondes,kan het wat meer loslaten gelukkig.Hopelijk kan ik het zo volhouden want ik maakte mezelf echt gek!
Hai hai. Ben nog niet zo lang bezig als jij, maar was benieuwd wat de rede is dat jullie alles al hebben laten onderzoeken. Normaal gebeurd dat toch niet al na 6 maanden? Als het nodig zou zijn dan zou ik t namelijk ook prettig vinden om zo snel mogelijk te weten of alles wel goed is en niet bijv wachten tot we een jaar bezig zijn. Succes verder
Het loslaten en het op je af laten komen... tja, de ene dag heb ik er helemaal geen moeite mee, de andere dag vind ik het wel heel moeilijk.. Maar ik denk dat dit vooral komt door het feit dat ik maar niet ongi word (terwijl ik na het stoppen met de pil best regelmatig was) en ook niet zwanger ben (bevestigd door tig testjes, test bij de HA en inwendig onderzoekje naar grootte van de baarmoeder).. Dat ik de volgende ronde in ga, prima, maar wanneer die nou eindelijk komt.. Da's m'n grootste dilemma! Ben deze week 6 maanden geleden gestopt met de pil, maar zit dus (nogsteeds) in ronde 5... @ Lotte, mijn HA zei ook dat ik eventueel een verwijsbrief naar de gyn kon krijgen als ik er echt haast bij had, maar ze vond het beter om nog gewoon even te wachten. Maar als ik over een maand nog geen bloedbad heb ga ik wel ff informeren
Mijn eerste ronde was vreselijk. Was er zooooooveel mee bezig, ik merk dat ik het de 2e ronde wel meer los kan laten! maar weet niet hoe het zou zijn in de 6e ronde. Hoop dat ik dat niet mee hoef te maken Ik zou denk ik ook erg onzeker worden!
Hoi hoi, Ik zit nu in ronde 20.... Soms is het makkelijker dan de eerste rondes, maar na ronde 12 werd het toch eigelijk veel moeilijker,omdat dan de twijfels pas echt toeslaan. Goh pas nu dringt het echt door Ronde 20 pfff Liefs, Sam
wij zitten in ronde 7. Ik merk dat we tov de eerste maanden minder bewust bezig zijn met klussen. We nemen wel de nodige maatregelen door het op tijd te doen en naderhand kussentje onder de bips enzo, maar het voelt wat spontaner. De eerste 2, 3 maanden was het klussen erg geforceerd. Dat wordt nu minder. Wel wordt het moment vd NOD spannender. Bij mij gaf het heel veel verschil op het moment dat ik voor de 1e keer testen gekocht had en ik die dingen in huis had. Om dan het geduld op te brengen om ze te laten liggen is errug lastig! Ik heb een klein voordeeltje: we hebben de afgelopen jaren, door omstandigheden, redelijk krap bij kas gezeten en dit is de laatste maanden erg verbeterd. Elke maand dat het niet lukt is een klein lichtpuntje dat we weer een maand langer wat extra kunnen sparen/uitgeven. Wat wel lastig is, is dat mijn man en ik er sommige maanden anders op reageren. De ene maand ga ik er makkelijker mee om en de andere maand hij. Dat kan soms vervelend zijn. Je moet elkaar hier wel in steunen. Nog ff geduld hebben....
De reden dat we al eerder zijn gaan laten onderzoeken is omdat mijn zus endormetriose heeft en ik al voor een andere reden onder controle ben bij een gynecoloog. Daarnaast heb ik een hele fijne huisarts die eigenlijk over mee instemde omdat ik me erg zorgen maakte. Dus je moet denk ik gelukg hebben met je artsen. En als je aan kan geven dat het je zoveel stress bezorgd, denk ik dat ze het wel eerder willen doen. Succes!
Dank je voor je antwoord. Echt fijn als je zo'n arts hebt zeg. Was gewoon benieuwd, want dan kan ik het in mn achterhoofd houden als ik me TE druk ga maken. Word nu al gek van mezelf omdat ik op de een of andere manier denk dat ik geen kinderen kan krijgen (heb ik nog geen aanwijsbare rede voor hoor). Hoop dat ik geen gelijk heb... Scheelt misschien wel dat ik 5 jaar jonger ben dan jij, dan vinden ze misschien dat het minder haast heeft. Maar ja, we zien wel...eerst gewoon even afwachten. Succes met zwanger worden!
Ik ben nu in ronde 9 en probeer er niet meer iedere keer aan te denken, maarja ik zit nu ook weer op deze site he.... Het enige waar ik een beetje onrustig van word is dat je niet zeker weet of je wel kinder KAN krijgen. Willen is leuk maar de natuur moet ook een handje helpen he
Bij mij werd het makkelijker om los te laten. Maar dat was pas toen we wisten dat het zaad extreem slecht was, dus dat het natuurlijk niet zou gaan lukken.