Ervaringen zwanger worden met een verzakking?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nijntje11, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben inmiddels mama van 2 prachtige zonen.
    Wij hebben nog een kinderwens, we zouden graag een derde kindje willen als het ons gegeven is.
    Nu heb ik een lichte verzakking van mijn blaas door de eerdere bevallingen. Mijn jongste is nu ruim een jaar en sinds een maand of 3 ga ik naar de bekkenfysio. Zij zegt dat het een kinderwens niet in de weg hoeft te staan, ik heb een lichte verzakking en de andere kinderen hebben zeg maar al de grootste schade aangericht, dus het zal er niet zo snel erger van worden. Ik heb er op slechte dagen echter best wel last van. Ik heb oefeningen en het is volgens haar niet erg genoeg om een ring te laten plaatsen of opereren. Opereren doen ze sowieso pas als er geen kinderwens meer is.

Wie is er hier zwanger geworden met een (lichte of grote) verzakking en hoe was dat?
    Zijn er hier meer meiden met verzakking en een kinderwens?

2. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Mijn blaas is een klein beetje verzakt, baarmoeder gekanteld. Ik heb er geen therapie voor, volgens arts hoeft dit ook niet. Vandaag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. (Nog wel licht streepje)

Ik heb dus geen problemen verder, behalve het vele plassen wat erger is geworden sinds een paar dagen...

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Gefeliciteerd Dreamchild! Spannend. En dus ook de derde begrijp ik?
    Hou je me op de hoogte hoe het je vergaat?

4. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Dank je wel!
    Voor mijn lichaam is het de tweede ;) maar manlief heeft een zoon uit vorig huwelijk!

Ik hou je op de hoogte.... :)

5. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hoi, nou zeer toevallig heb ik mijn bekkenbodem wat vernauwd/verzakt. Ik had continue blaasontsteking. Nu ook de bekkenfysio.. Hoop dat het snel wat verbetering optreedt! Heb soms ook het gevoel alsof er een soort bal voor zit.. Soms durf ik niet te bewegen. Maar wij hebben ook twee kinderen, en wensen ons als het lukt ook een derde. Ik sta onder behandeling van gyn vanwege pcos. En zij zij dat het echt niks uitmaakt en dat sterk genoeg is voor een kindje. Het was zeg maar een andere afdeling haha

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Proudmom28: jij ook dus. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. En dat de gyn er inderdaad ook niet negatief tegenover staat.
    Zijn jullie ook echt al bezig voor de derde?
    Ik voel de bal inderdaad ook regelmatig vervelend he?!

7. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Jaa heel vervelend, heb het niet altijd maar als dan ben ik bang dat ik het eruit loop ofzo :) wij zijn 15 maand bezig waarvan 5 nu met clomid en nu 2 keer ook pregnyl erbij. Ik heb pcos. Hoe ver ga je voor een derde he? De wens is nog heviger dan voor een tweede echt bizar. Maar iui vinden wij wat te ver gaan denken we :) en jullie?

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Tjee, jullie hebben er al een traject op zitten dan.
    Wij moeten nog beginnen zeg maar, zouden dat eigenlijk vanaf december gaan doen, maar ik heb nu zo'n last van de verzakking helaas, dat we het nog even aankijken. Ik voel het nu de hele dag hangen zeg maar, heel vervelend. Een verkoudheid zorgt er bij mij steeds voor dat de hele boel weer afzakt zeg maar (niesen, hoesten)
    Ik oefen me suf, hopelijk treedt er weer verbetering op, maar dat heeft altijd even tijd nodig. Ik heb ook nog bekkenklachten (pijn in rug/bil), maar dit moet ook wel te verbeteren zijn denkt de fysio. En dat lijkt nu de goede kant op te gaan gelukkig.
    Eigenlijk wil ik nog graag 6 kilo kwijt voor een eventuele zwangerschap, maar we willen ook niet te lang wachten... Je weet niet hoe lang het duurt en ik ben 34 en mijn man net 40. We zijn een beetje twijfelachtig dus over het juiste moment. En ik ben toch wel een beetje bang dat mijn klachten verergeren dan...

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Verder niemand?

Deel Deze Pagina