als ik vers groente kook en dan blijft er wel wat over dan bewaar ik het in de potjes en doe ik het dan in de vriezer maar blijft het dan nog vers? de kinderen eten het altijd op maar vroeg me af of het wel goed is?
Nee, het is niet vers, het is ingevroren. Maar je kan vers zien als vers en vandaag gekocht en gekookt, of je kan vers zien als zelf gemaakt en niet uit een potje. Er zal altijd nog meer natuurlijke smaak aan zitten als een potje! Zelf eten we ook geregeld een kliekje uit de diepvries.
blijft vers wil je t nog verser da blancheer je het ik heb het boek opperdepop van AH staat in hoe en hoe lang enzo bloemkool ku je niet koken en vriezen dat word vies, dat blancher is, of ik haal diepvries bloemkooltjes bij de winkel de rest wel alles gaat de vriezer in hoor! makkelijk als je weg moet, hupp pakken en meesjezen! niks mis mee!
Bevroren is niet vers. Smaak is wel natuurlijker (vergeleken met een potje). Ik zou gewoon maken wat je zelf eet en diepvries bewaren voor andere dagen. Ik heb zelf nooit gepureerd maar had hier wel altijd sperziebonen in de diepvries liggen voor als wij een keertje afhaal aten ofzo. Zelfde idee natuurlijk.