Hai meiden, 1 1/2 week geleden urine ingeleverd...en ja hoor een blaasontsteking. Antibiotica kuur gehad voor 5 dagen en 3 dagen later weer urine ingeleverd en nu is het nog niet weg! Ze hebben het opgestuurd voor nader onderzoek maar ik maak me best ongerust. Blaasontsteking kan weeen opwekken heb ik gehoord. Maar heb nu nog geen nieuwe kuur gehad (kan pas volgende week donderdag bellen voor de uitslag van die test) Wat kan ik nu het beste doen? Groetjes Debby
Blaasontseking wekt geen weeen op, maar als het je nieren in trekt wel. Wat helpt voor goede blaasfunctie is ook cranberrysap, hebben ze bij de supermarkt wel. En verder moet je denk ik maar even afwachten. Succes
Ja maar cranberrysap is om blaasontsteking te voorkomen volgens mij niet om het te laten verdwijnen toch?
Ik heb ff gegoogled en er staat: De cranberry of veenbes (Oxycoccus microcarpus) heeft een bewezen heilzame werking bij infecties van de urinewegen. En het kan in ieder geval geen kwaad. Verder moet je op hygiene letten en goed "leeg"plassen en natuurlijk veel drinken. Daarnaast is vitamine c belangrijk want dat heeft invloed op de zuurgraad van de urine.
Als je nog ee blaasonsteking hebt, hoor je weer een ab te krijgen. Ik heb in het begin van mijn zwangerschap 5 ab kuren gehad. Ik had zo veel pijn dat ik 2 keer bij de doktersdienst heb gezeten. Ook speciale kweek gehad, maar daar kwam niks uit behalve de gewone bacterie. Het kan gewoon zijn dat je niet reageert op die ab die je hebt gehad. ik heb 1 kuur 2 x gehad en dan was t wel een dag of 2 weg ook bij controle en een dag later had ik t weer. pas bij de 5e kuur heeft het gewerkt. en cranberry en vit c en sinasappel en citroen zijn goed. beesjes houden niet van zure urine.