Mijn man en ik zijn aan het bedenken waarop we allemaal zouden kunnen besparen. Nu hebben wij 2 auto's omdat wij allebei naar het werk/school moeten raken, en openbaar vervoer is geen optie. Mijn school is op een uur rijden, dus ik heb sowieso een auto nodig, maar het werk van mijn man is maar op een kwartier rijden. Nu speelden wij met het idee om mijn auto (kleinste auto) te verkopen, zodat ik met de grote auto naar school kan, en dan zouden we een brommer kopen, dat mijn man daarmee naar het werk kan. Maar komt het wel echt voordeliger uit? Wij hadden gedacht dat we dan geen wegenbelasting moeten betalen, geen keuring, goedkopere verzekering en besparen op kosten op het tanken. Is er nog iets dat wij over het hoofd zien?
Je hebt wel verzekering maar verder geen andere kosten byiten benzine en reparatiekosten. Ik heb een zip en is echt ne waardevolste bezit zuinig vind ik wel, betaal max 8 euro bebzine voor zeker 2 weken misschien iets minder. Nog geen kosten aan reparatie gehad, maar wil hem binnenkort wel wegbrengen voor een beurtje. Als je het goed bijhoud heb je weinig kosten. Besparen zal je zeker.
Wij hebben hier ook uiteindelijk voor gekozen en mijn man gaat nu met een scooter naar zijn werk. Vond het eerst geen gezicht (niet dat dat wat uitmaakt maar toch) maar het scheelt echt wel een hoop geld. Tuurlijk heb je ook onderhoud en je verzekering maar dat is stukken goedkoper. Ik zou zeggen doen!
Ja hier ook gedaan, ideaal!! Bespaart zeker veel kosten. Alleen nu met de zwangerschap vind ik het niet fijn om met de scooter te gaan, dus daar moeten we nog iets op verzinnen. Ik heb wel met helm en windscherm, dat scheelt een hoop in de winter!
Wij hebben 1 auto (van de zaak). Ik ga nu bijna altijd met de fiets naar mn werk maar we willen misschien gaan verhuizen van de stad naar een dorp. Dan is het op de fiets niet meer te doen voor mij. Dan ga ik ook zeker een brommertje kopen. Een auto vind ik veel te duur.
Je bespaart er zeker een heleboel geld mee, enige nadeel van een scooter vind ik dat wanneer er sneeuw/ijzel ligt je er bijna niet mee kan rijden, om het minste vlokje sneeuw glij je al weg is mijn ervaring (en ik had prima banden ) heeft met de achteraandrijving te maken als ik het goed heb, dan slip je heel snel.
Hoeveel km is het naar het werk van je man? Anders zou fietsen toch ook prima zijn. Ik doe er met de auto 15 tot 20 minuten over en met de fiets 25 min, is afhankelijk van de wind. Hebben jullie het daar al over gehad?
Daarom houden we de grote auto, ik haal en breng hem naar de opvang, en in het weekend doen we alles met 1 auto. En het werk van mijn man is ongeveer 15 km van ons thuis, dus dat is ietsje te ver om met de fiets te gaan.
Mijn Tomas brommetje is van 2004 hangt aan elkaar van ellende moet nodig een beurt hebben. Uitlaat totaal verrot maar het is een ideaal ding wat ik daar al niet mee gedaan hebt. Bijna twee kinderen mee groot gebracht lekker overal naar toe rijden( ik heb zelf geen auto of rijbewijs ja voor de broembroem) Na deel de winter. Dan durf ik echt niet te rijden maar o hij is zo handig en echt niet duur de verzekering zit bij mij in mijn combinatiepakket inboedel/wa dus merk eigenlijk niets van de kosten. Benzine ik kan doen met een tank een maandje. Rond de 7 euro. rij ik vaker dan is het per twee weken. Maar heb er al halve winkels op vervoert( boodschappen noem het mijn kleine tank) hij ziet er super lelijk uit maar hij is ideaal. Zoals je wel kunt lezen ben ik een fan van brommer rijden. Ik zou zeggen doen.
Ik heb dat ook een jaartje gedaan op de brommer naar mijn werk maar ik vond het 47x niks sorry... Ja in de lente en in de zomer woeptidoe heerlijk Maar toen kwam de herfst met storm regen kou. En toen de winter met sneeuw, KOUD, ijzel, hagel etc. En dan heb je het slecht op een brommer...
Doen! Scheelt een hoop geld, maar laat je goed informeren en koop geen Chinese scooter, geeft een hoop ellende.
Ik zit er soms ook over te denken. Maar wij willen ook graag een 2e kindje. Hoe doe je dat dan. Kan je op b.v op een tomos voor en achter een stoeltje doen?
Achter op kan zeker. Is wel zoeken soms naar een achterstoeltje. Had gelukkig nog een verhoging van het oude kinderen zitje van de oudste. Maar je vraag over een voorzitje. Heb het wel eens gezien. Maar dan moet je toevallig een handige man of iemand hebben die dat veilig in elkaar kan zetten voor je. Mijn brommer gaat maar 25 kilometer. Maar je hebt ze ook van 45 en dan vind ik een voor zitje toch wat enger. Hier kon het wel makkelijk omdat de oudste de brommer ontgroeit was.( boos dat die was) En de jongste achter op kon. Ze schelen natuurlijk 9 jaar.
Wij ook precies hetzelfde gedaan anderhalve week geleden. Het scheelt echt wel! Manlief gaat op de scooter en ik met de auto. Mijn man werkt ongeveer 10 minuten ( met scooter) van ons huis af. Super dus!
Ik zou toch gaan fietsen. 15 kilometer valt heel erg mee en het is in de herfst/winter een stuk veiliger dan een brommer. Ik fiets ook naar mijn werk, 45 minuten enkele reis. Muziekje erbij, heerlijk!
wij hebben het ook gedaan. Het is zeker goedkoper. Maar soms lopen we wat tegen praktische zaken aan. Als mijn mand de kinderen moet ophalen omdat ik op kamp ben of om wat voor reden dan ook de kinderen niet op kan halen van de bso/ school. Dan mis ik die tweede auto wel.
Wij hebben onze tweede auto ingeruild voor een scooter. Het gaat prima en stukken voordeliger. Vergeet alleen niet dat je niet altijd op brommer/scooter kunt. Tenminste....soms is het te nat of te koud. Bij ons levert dat geen problemen op omdat onze andere auto eigenlijk altijd beschikbaar is... 15 km is wel een stukje...dus sneller koud etc.