Vandaag heb ik een gesprek met mijn teamleider. Ik ga hem vertellen dat ik volgend schooljaar maar 3 dagen wil werken. Ik ben echt zenuwachtig, dit jaar wilde ik eigenlijk al 4 dagen gaan werken, maar dat was allemaal heel lastig en heeft hij mij in ruil voor 1 vrije middag overgehaald om 5 dagen te komen werken. Ook heb ik het idee dat ze het alleen maar lastig vinden dat ik zwanger ben. Vorig jaar was niets te gek en ik was geweldig en ik heb het gevoel dat nu ik zwanger ben ik een soort van uitgerangeerd ben Ze kunnen toch niet weigeren als je minder wil werken? als ze niet kunnen aantonen dat je onmisbaar bent?
Ze kunnen het wel weigeren helaas, en dan zit er niets anders op dan ander werk te zoeken waar je wel 3 dagen aan de slag kan...
Ja ze kunnen het wel weigeren, maar dan moet de baas wel aantonen dat er zwaarwegende bedrijfsbelangen zijn. TS: Succes vandaag. En blijf stevig in je schoenen staan. En ga niet te snel akkoord met bepaalde voorstellen. Vraag bedenktijd. Dan kun je rustiger een antwoord formuleren waarom jij wel/niet akkoord kunt gaan met hun voorstel.
haha nou dat was wat je noemt een heel kort gesprek. Ik was nog niet klaar met mijn inleiding dat ik ondanks de baby graag 3 dagen wil blijven werken (ipv ik wil maar drie dagen komen werken) toen er twee agenten voor de deur stonden die mijn teamleider ook wilde spreken. De teamleider zei dus is goed maar nu met ik met de agenten spreken. We komen er wel op terug. Hoera volgend schooljaar als de baby er is werk ik dus maar 3 dagen
whahahahaha. Zo kan het ook. Fijn dat het gelukt is. Ik hoop dat de toekomstige gesprekken ook gewoon goed verlopen. Maar ik begrijp dat je op een school werkt? Dan kunnen ze voor die lesuren toch gewoon een ander aannemen?