Ervaringen gezocht

Discussion in 'De bevalling' started by mowglie, Jun 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mowglie

mowglie Lid

Mar 12, 2014
    42
    1
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik ben nu 36 weken en een paar dagen zwanger. Ik vroeg me af hoe de bevalling zich bij jullie aandiende? Had je dagen van te voren al wat krampen of iets dergelijks? Of kwam het ineens opzetten?!

Ik ben nieuwsgierig en onzeker hoe het allemaal gaat verlopen!

Ik heb vanaf het begin van de zwangerschao het gevoel gehad dat mijn kindje eerder/te vroeg zou komen. Ik ben al heel erg blij dat ik nu bij de 36 ben aangekomen!

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Ik had beide keren al 3weken voorweeen. Deze keer ook inmiddels 3weken lang gerommel maar niks dat doorzet. Verder eigenlijk geen voortekenen.

3. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

Apr 8, 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had geen voortekenen, midden in de nacht begon het gewoon meteen met heftige weeen en een scheurtje in mijn vliezen waardoor ik wat vruchtwater verloor. Maar het is echt bij iedereen anders hoor!

4. Me84

Me84 Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,180
    363
    83
    Ik hield de laatste week opeens erg veel vocht vast...
    Maar bij 39.1 begonnen 's ochtends lichtelijke krampen die doorzetten naar weeën en ' s avonds onze dochter geboren.
    Dus niet echt voortekenen waarvan ik dacht het kon weleens gaan gebeuren binnenkort..

5. tantetil

tantetil Bekend lid

Jan 1, 2010
    768
    162
    43
    Female
    Noord Holland
    Bij mijn dochter had ik geen voortekenen. Met 40 weken en 1 dag kreeg ik savonds uit het niets weeën. Nu voel ik af en toe een steekje of een harde buik, maar verder ook niks. Ik had trouwens ook de hele tijd het gevoel dat deze baby eerder zou komen...ik wacht echter nog steeds.

6. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Bij mijn 1e heel erg gevoel dat hij eerder zou komen, vanaf 34 weken voorween en hij kwam met 39,4 dus zegt niks jammer genoeg... Mijn bevalling begon met het breken van de vliezen, geheel onverwachts

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Nadat de verloskundige met 40+5 wat had zitten porren en masseren de dag erop wel wat harde buiken gehad maar verder niets. S avonds de slijmprop verloren en 2 uur later braken de vliezen en begonnen direct de weeën.
    Verder geen enkel voorteken (harde buiken, voor weeën etc) enige indicator was dat ik al bijna 41 weken was dus het kon toen zeker niet heel lang meer duren ;)

8. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik merkte nog helemaal niks bij 41 weken, toen heeft de VK gestript. Dat hielp! De dag erna bevallen.

Ik geloofde in het begin niet dat het begonnen was, omdat de eerste paar uren de weeen echt nog niet pijnlijk waren. Die weeenstorm daarna wel ;) (wil je natuurlijk echt niet horen).

Je kunt je toch nooit voorbereiden denk ik, het gaat zoals het gaat (lekker cliché).

9. Neko85

Neko85 Actief lid

Jun 21, 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Hier ook bijna geen voorteken.
    S ochtend met 40 weken beetje zeurend gevoel in buik.
    2e helft middags ineens zeer regelmatig weeën. S avonds is zoon geboren.
    Ik heb nog steeds geen idee wanneer mijn vliezen zijn gebroken. Nooit iets van gemerkt. Maar dat vk ze wilde breken om de bevalling te beginnen waren ze al gebroken.

10. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    ik voelde me een dag van tevoren anders..
    kan het eigenlijk niet uitleggen hoe het voelde maar gewoon anders.
    de dag van begon met gerommel in de buik en begin van de avond na een heftige weeenstorm is dl geboren.
    bij ons (moeder en zus en ik) werkt het zo dat als de vliezen breken de baby er heel snel achteraan komt
    dl is precies op uitgerekende datum geboren

11. rara

rara Actief lid

Jul 26, 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Hier s'avond beetje rugpijn maar niet anders dan anders dacht ik. Kon niet slapen dus naar beneden gegaan om drie uur begonnen de weeën de vk heeft vliezen gebroken toen ze kwam inmiddels 7 cm ontsluiting daarna ging het snel. Ik had wel voor weeën en ben twee dagen eerder gestript had toen al week 2 cm ontsluiting.

12. Fem31

Fem31 Lid

Jan 18, 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste verloor ik 's morgens rond 5 uur de slijmprop toen ik naar de wc ging.
    Toen uiteindelijk de wekker ging rond 7 uur, had ik wel wat menstruatie-achtige krampen. Manlief mocht van mij niet weg om te gaan werken en in de loop van de dag werden de weeën regelmatiger.
    Uiteindelijk vorderde de ontsluiting niet, waardoor ik alsnog 's avonds naar het ziekenhuis ben gegaan en daar is rond kwart over 1 's nachts onze dochter geboren na 39 weken zwangerschap.

Ik heb in de dagen/weken ervoor geen 'gerommel' gehad.
    Zat zelfs de dag daarvoor nog op de fiets (wel rustig aan, maar ging prima).

Share This Page