weet net dat ik zwanger ben

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Alita, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

hallo,

ik weet net pas dat ik zwanger ben ik dacht dat ik alles wist maar op de een of andere manier heb ik een blackout..... :(: wat moet ik nu allemaal gaan regelen. en wanneer bel je de verloskundige? ik denk nog altijd dat ik mezelf voor de gek hou. maar een streepje is een streepje, komt waarschijnlijk omdat de test gister iets onduidelijker was streepje was wel te zien maar niet zo duidelijk! maar heb vandaag met ochtendurine getest en is gewoon weer een streepje ook duidelijker dan gister wat wel moet volgens mij. ze hadden gezegd nog 2a3 dagen te wachten maar dit kan ik natuurlijk niet! help mij wat moet ik nu doen?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ten eerste van harte gefeliciteerd meid!

Je hoeft nog niet gelijk een vk te zoeken.
    ikzelf heb eerst een afspraak gemaakt bij de huisarts, van hem kreeg ik een lijstje mee met allemaal Vk's. Verder is het ook fijn dat je huisarts het weet ivm voorschrijven van medicatie de komende 9 maanden.

Orienteer je eerst op VK's en kies dan de gene waar jij je prettig bij voelt!
    Vaak krijg je bij de VK weer een lijstje met kraambureau's. google gewoon even die namen van het lijstje en hetgeen wat jou het meeste aanspreekt die bel je om in te schrijven. Vergeet daarna niet je verzekering in te lichten! Erg belangrijk ivm je kraampakket en vergoeding van de zorg!

Succes en geniet van de komende tijd!

3. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Gefeliciteerd!

4. Alita

Alita Niet meer actief

dank je

5. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    gefeliciteerd, ik ben ook eerst naar de huisarts geweest, die gaf mij een briefje mee voor bloedonderzoek en ik moest een verloskundige bellen, heb ik overigens nog steeds niet gedaan, allebei nog niet, elke keer komt er wat tussen maar maandag ga ik denk ik bellen!
    Succes

6. Gefeliciteerd meid! Onwerkelijk nog hè?
    Ik ben bij Esmée ook eerst naar de huisarts geweest. Hij zal je inderdaad vertellen wat je moet gaan doen en je zult folders meekrijgen van vk's bij jou in de buurt.

Bij deze zwangerschap heb ik na de positieve test meteen zelf de vk gebeld. En zij zal telefonisch wat dingen met je afspreken en je uitleggen wat er gaat gebeuren.

Genieten meid!

7. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ten eerste gefeliciteerd!

Toen wij een thuistest gedaan hadden en dit positief was heb ik geprobeerd de huisarts te bellen. Echter was dit net na de feestdagen en meneer was natuurlijk niet te bereiken. Hier in Kampen hebben we één vk-praktijk met vier vk, dus die maar gebeld. Ik heb daar een afspraak gemaakt en een intake-gesprek gehad. In de tussentijd had ik moeders voor moeders ook al gehad en die deed ook een test. Deze was ook positief. Nou inmiddels de 1e echo gehad en moet over 2 weekjes weer (konden geen goede meetfoto maken).

8. Alita

Alita Niet meer actief

oke dank je voor de antwoorden. ik heb zoiets als ik bij de huisarts weer een urine test moet doen vindt ik dit niet nodig, waarschijnlijk doet de huisarts een bloedtest, of niet? ik besef het nog niet maar als ik positief test kan hij mij toch niet meer vertellen.....

groetjes cindy

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

die bloedtest is meer om te kijken wat je bloedgroep is, en op evt soa's word je ook getest. je suiker en ijzer worden ook getest.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

allereerst van harte gefeliciteerd, je kan als eerste je huisarts bellen en daar een afspraak maken maar je kan ook gelijk een verloskundige zoeken en daar een afspraak maken, bij de eerste controle krijg je allemaal vragen omtrend ziektes en je familie enz enz dan word ook je bloed geprikt en je eerste controles gedaan vervolgens krijg je van je verloskundige een telefoonnummer van het ziekenhuis waarna je mag bellen voor je eerste echo deze echo word termijn echo genoemd (tegenwoordig hebben ook sommige verloskundige zo een aparaat staan)

vervolgens kan je het beste na de echo je verzekering bellen omdat je dan je uitgerekende datum weet precies en die moet je doorgeven voor kraamhulp en natuurlijk je kraampakket

en dan is het lekker genieten en naar elke afspraak toeleven hahaha

groetjes nathalie ;)

11. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
    ik weet ook net dat ik zwanger ben
    en ik vroeg me dit ook allemaal af
    handig allemaal dat hier al mijn vragen al zijn beantwoord hier
    haha

12. Little

Little Lid

17 jan 2007
    5
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd!

13. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wanneer krijg je doorgaans de eerste echo ?

14. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Tatlim, dat is meetsal tussen de 10 en de 12 weken en is een zogenoemde termijnecho. Aan de hand van de grootte van het kindje kunnen ze dan kijken wanneer de uitgerekende datum is.

15. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Bedankt voor je antwoord. Ik had het inmiddels al nagevraagd en het blijkt hier (in Belgie) anders te zijn dan in Nld, namelijk bij 9 weken maken ze al de eerste echo :D ! en dan elke 4 weken. Dus 'nog maar' 4 weekjes wachten :)

Deel Deze Pagina