Vandaag HSG gehad....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emmy32, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmy32

Emmy32 Actief lid

29 sep 2013
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals het onderwerp al aangeeft, vandaag een HSG onderzoek gehad. Het viel mij 200% mee. Zo op het eerste gezicht leek het op zich goed, maar 1 eierstok leek iets vergroot, dus misschien toch iets van een verstopping. Over 2 weken een afspraak voor de uitslag. Ben benieuwd..... Stiekem hoop ik natuurlijk dat wij bij een van de mensen horen die na zo'n onderzoek zwanger raakt......

2. mpo

mpo Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.417
    0
    0
    Almere
    Ik werd in de ronde na de hsg zwanger :), helaas een mk...maar toch ;).

Ik hoop dat jij ook snel zwanger wordt, je hoort het vaker!

3. Emmy32

Emmy32 Actief lid

29 sep 2013
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je snelle reactie. Het spijt me te horen dat het een mk was....

Het leek ook wel alsof het moeite koste om de eileiders door te spuiten. Dus ben benieuwd...

4. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik hoop het ook voor je Emmy!
    Mag ik vragen waarom jij die HSG kreeg?
    Krijg je dat onderzoek na een bepaalde tijd sowieso of kunnen ze op een echo zien dat je eileider dicht zit?

5. Emmy32

Emmy32 Actief lid

29 sep 2013
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg dat onderzoek omdat we bij de fertiliteitsarts lopen. Aangezien ik ook nog al 3 jaar pap 3a heb willen we een beetje haast maken... We zijn nu overigens ongeveer 14 maanden bezig. Lopen jullie ook al bij de fertiliteitsarts?

6. Luv u more 1982

8 okt 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige maand heb ik ook zo'n onderzoek gehad. Ik vond het best pijnlijk maar gelukkig was het snel voorbij. Er werd meteen verteld dat alles goed was en zie nu een paar weken later: zwanger!

Ik had er zo op gehoopt, had er namelijk al over gelezen. Ik hoop dat dit bij jou ook het geval mag zijn!

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hi Emmy,

Ja wij zijn ook al 9 maanden bij de fertiliteitsarts bezig.
    Ik krijg nu clomid. Maar denk wel eens van goh, mss is dat (verstopte eileider) het probleem wel. Dus vroeg me af naar welke aanleiding je dat onderzoek dan krijgt. Kunnen ze dat van te voren al zien of doen ze het op goed geluk? Ik ben t vergeten te vragen in t ziekenhuis... :(

8. Debster11

Debster11 Lid

31 okt 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het onderzoek je mee is gevallen! Bij mij lukte het niet goed omdat de baarmoedermond te gesloten was, ben zelfs van mijn stokje gegaan van de pijn.
    Gelukkig geen afwijkingen gevonden, al kregen wij meteen de uitslag na het onderzoek.
    Ik heb zelf het gevoel dat er wel iets is doorgespoeld tijdens het onderzoek. Ik zit nu in de 3e cyclus na het onderzoek. de afgelopen 2 menstruaties vloeide ik veel meer dan normaal.
    Hopelijk krijg je een positieve uitslag en tel je snel aan!

9. Luv u more 1982

8 okt 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Beepje: wij waren een jaar aan het proberen en na 2 maanden van verschillende ziekenhuisonderzoeken waar niks uit kwam is me dit onderzoek aangeboden omdat mijn gyn dacht dit ik dit wel fijn zou vinden. Er werd wel bij verteld dat de meesten dit pas na 2 jaar krijgen. Ik reageerde erg emotioneel op het feit dat er verder niks aan de hand leek te zijn, misschien dat ik daarom deze aanbieding kreeg.

Ik gebruik(te) verder nog helemaal niks. Er is 4x een inwendige echo gedaan, er is 2x bloedgeprikt, er is een onderzoek bij mijn man geweest.

Misschien kun je zelf ook dit onderzoek ter sprake brengen?

10. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja ik denk dat ik dat ook eens ga doen idd!
    Eerst deze ronde afwachten en dan gaan we verder.
    Ben het wachten echt beu!

Och luv u more ik zie dat je ook daarna zwanger bent geworden jeetje!
    Wat goed en gefeliciteerd! Soms kan het zo simpel zijn he ;)
    Ik hoop dat we allemaal snel een positieve test in onze handen hebben!

11. Emmy32

Emmy32 Actief lid

29 sep 2013
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    @luv u more: van harte!!!! Ik hoop ook zo dat het bij ons nu ook snel positief zal uitpakken!

@beepje; gewoon aangeven in het ziekenhuis idd! Bij mij wilden ze het eerst ook niet, maar omdat ik me ook zsm wil laten helpen aan mijn baarmoederhals gaven ze toch toe.... Hopelijk heeft het het juiste effect...

12. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hopelijk heb ik het niet nodig!

Deel Deze Pagina