Vandaag in het nieuws....

Discussie in 'De lounge' gestart door Kalush, 3 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja dat iemand uit haar familie haar verkracht heeft is ook mogelijk... maar toch vreemd dat je niet merkt dat je zwanger bent...
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    12 jaar is dus eigenlijk te laat!
    Kinderen van tegenwoordig krijgen echt wel sexuele voorlichting voor 12 jaar. Dat gebeurd op de basisschool al. In nederland tenminste wel. Niet over bloemetjes en bijtjes maar over eitjes en zaadjes. Niks vreemds aan. Ik vind 12 dus echt te laat. Maar ja ik werk elke dag met kids van 12 t/m 16.. het is zeker wel nodig.

    groetjes
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik vind idd ook dat kids al eerder dan met 12 jaar voorgelicht moeten worden .
    Zelf wist ik op die leeftijd nog helemaal niets .
    Maar ja , die tijd was ook heel anders dan nu .

    Dit vind ik wel een heel vreemd verhaal hoor .
    Tenzij het meisje van zichzelf al een dikkertje moet zijn geweest , kun je mij niet vertellen dat haar moeder b.v niet gemerkt heeft dat ze dik werd :)
    Of het kon haar niets schelen , dat kan ook .
    Het kan ook nog zijn wat eerder al is gezegd , dat er incest in het spel is en de ouders bang waren er mee naar buiten te komen .
    Wat toch gebeurd als je ermee naar de dokter of verloskundige gaat .
    Ben benieuwd wat voor staartje dit verhaal gaat krijgen , maar leef mee met het kind hoor .
    12 jaar is geen leeftijd om moeder te worden , dan hoor je nog met poppen te spelen :(

    Groetjes Joyce
     
  4. Noebie

    Noebie Actief lid

    21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Ook ik vind het een heel vreemd verhaal hoor. Als ze dat kind vaginaal op de wereld heeft gezet dan zou ze ook niet zo'n klein lichaam hebben lijkt mij. Maar ja, blijft toch vreemd dat niemand heeft gemerkt dat ze zwanger was.

    Op het moment dat ik ongesteld werd heeft mijn moeder me echt van alles uitgelegd over wat dat betekende en dus ook dat ik vanaf dat moment ook zwanger kon raken. En als het ooit zover kwam dat ik uiteindelijk sex wilde hebben met iemand dan moest ik maar naar haar toekomen en dan zou zij de pil voor me regelen en condooms (vond het toen zoooooo erg om met mijn moeder daarover te praten :) ). Ik was uiteindelijk 19 ( :oops: ) toen ik voor het eerst sex had en dat was met mijn huidge vriend. Vroege voorlichting is naar mijn mening een goed idee maar een moeder hebben waarmee je open kan praten over dit soort dingen helpt ook wel denk ik.

    Hier op Bonaire is dat bijna normaal aan het worden (tienerzwangerschappen). Het jongste meisje wat ik ken met kind was nog maar 10 jaar oud. Maar als je haar ziet zou je zeggen dat ze een jaar of 16 is. De pil is hier trouwens maar Nafl. 2,00 en nog raken er zoveel zwanger. Een vriendin van mij werkt bij een apotheek en heeft ooit eens een pil verkocht (gaat hier niet op doktersrecept, i.v.m de vele tienerzwangerschappen) aan een meisje die ondanks het 'slikken' van de pil toch zwanger is geraakt. Dus dat meisje boos terug naar die vriendin van mij en na een aantal vragen werd het duidelijk dat dat meisje de pil van 'onderen' erin deed en dus niet innam :confused: Er word nu maar standaard bij die apotheek gezegd dat de bijsluiters er niet voor niets bijzitten.
     
  5. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ach... ik ken een meisje van elf en zij is 1.81 cm toch wel erg "volgroeid" al moet haar lischaam nog alle vrouwelijke aspecten aannemen... Maar daarbuiten... over dat je het wel moet merken..

    Vaak als je Zelf neit wet dat je zwanger ben, groeit je buik minder.. en bij sommige mensen zie je niks, zo is mijn buurvrouw 5 maanden geleden bevallen, maar toen zij 39 weken was, leek het net of zij 15 weken was... een heeeel klein buikje... als je niet weet dat je zwanger bent, denk je hooguit dat je wat bent aangekomen... en als ze een dikkertje was, viel dit dus niet op, en met 12 jaqar ben je mischien nog niet bezig met lijnen....
    maja dan ben je meestal ook niet bezig met seks... maar je weet niet hoe dit verhaal in elkaar steekt natuurlijk....
     
  6. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Wat ik in mijn bericht ook al aangaf, ik werk en zit helemaal nog niet in zo'n situatie, dus kan nog weinig zeggen over wat op tijd voorlichting geven is..
    Vroeger (goh wat klinkt dit oud) kreeg ik pas rond mijn 15e ofzo voorlichting.. En toen vond ik het nog vervelend om daar over te praten, zag jongens/mannen niet dichter in de buurt komen dat buiten een cirkel van een meter.
    Dat is mijn ervaring, en daar hou ik me tot nu toe aan, omdat ik niet beter weet.
    Merk later snel genoeg wanneer het tijd is om mijn kind voor te lichten.. weet dat ik zelf een ouderwetse moeder ga worden.. ik voed mijn kinderen op zoals ik opgevoed ben.. en hoop dat mijn kinderen net zo eerlijk zijn tegen mij, dan ik vroeger tegen mijn moeder..
    Als dit niet het geval is, zal ik hierop inspringen..
    Maar voor nu weet ik het nog niet, want zit er niet in, en werk ook niet met kids..
    Het is voor ieder kind anders, je moet ze ook niet met dit soort dingen opzadelen als ze er nog helemaal niet klaar voor zijn..
    Dan komt het ook op de kop verkeerd..

    Ik weet dat ik op het juiste tijdstip er over zal beginnen en is dit nu op 8 jarige leeftij of op 15 jarige leeftijd.. dat zie je vanzelf..
    Zo denk ik er over.

    Groetjes Kalush
     
  7. Niet meer actief

    jeetje dat is ook wat zeg en niet eens weten wie de vader is dat is helemaal erg
     
  8. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Dus de vader is toch bekend.

    De school had de moeder zelfs gewezen op het feit dat ze dachten dat Patricia zwanger was. De moeder heeft in het geheim 2 zwangerschapstesten bij haar dochter uitgevoerd. Hoe je zoiets doet zonder dat de ander dat in de gate heeft vraag ik mij eigenlijk af.
     
  9. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wat ik niet snap is hoe je niet kunt weten dat je zwanger bent, je krijgt zoveel schoppen vanbinnen, je voelt je kindje toch bewegen vragen ze zich dan niet af wat dat is???

    en op zo een jonge leeftijd al sex hebben, ze beginnen steeds maar vroeger en vroeger.

    groetjes Talia
     
  10. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    kalush schreef
    Ik ben het helemaal met je eens.. maar heb je op deze leeftijd alwel voorlichting gehad? Misschien iets over bloemetjes en bijtjes.. maar 12 jaar vind ik toch wel heel erg vroeg om uit te leggen hoe je kinderen 'maakt' enzo..
    Maar goed kan ik me in vergissen, ben nog niet in die situatie dat ik mijn kind dit ga uitleggen..

    Groetjes Kalush

    nou dat zeg jij kalush
    ik heb een zoontje van 6 , maar ik heb hem zelf al helemaal uitgelegd hoe baby's gemaakt worden en hoe baby's ter wereld komen.
    het kan er aan liggen dat ik net 17 was toen ik de oudste kreeg en nu dus 23 ben en 4 kinderen heb maar ik ben zo vrij dat ik hem zelf al sexuele voorlichting heb gegeven doormiddel van boeken en plaatjes .

    groetjes anita
     
  11. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Mijn oudste is 7 maar meer dan zeggen dat de baby in mijn buik groeit en dat dat komt door dat pappa en mamma elkaar heel lief vinden heb ik toch nog niet gedaan.
    Ze denken gewoon als mensen trouwen krijgen ze een baby, dat is althans wat ze bij ons in familie en vrienden kring de laatste paar jaar zien.
    Maar om echt expliciet uit te gaan leggen hoe ze gemaakt worden zie ik toch eerlijk gezegd wel tegen op.
    Het is goed mogelijk dat de juf binnenkort wel een onderwerp opstart over babies krijgen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het bij haar ook niet meer zo heel lang zal gaan duren voor dat ze in verwachting raakt.
     
  12. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Dat gaf ik dus eerder ook al aan, je kind moet er wel klaar voor zijn, om ze het te gaan uitleggen..
    Als ze dat niet zijn, en je gaat het uitleggen, kan het ook de verkeerde kant uit gaan..
    Ik zie het wel.. misschien vertel ik dit soort dingen ook wel op een vroege leeftijd.. Ik denk dat je snel genoeg merkt wanneer een kind dit interresant gaat vinden..

    Groetjes Kalush
     

Deel Deze Pagina