Sterrekijkertje: bevalling moeilijker?

Discussion in 'De bevalling' started by RoAn1981, May 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Afgelopen dinsdag had ik mijn liggingsecho, waaruit bleek dat ons meisje met het gezicht naar boven ligt; een sterrekijkertje dus. Ze is al wel helemaal ingedaald, ligt vast in het bekken, dus de echoscopiste en vk verwachtten eigenlijk niet dat ze nog draait voor de bevalling, maar dat dit tijdens de bevalling vast wel gebeurt.
    Ik schrok er een beetje van en ik heb er helemaal niet zo'n vertrouwen in dat ze zich tijdens de bevalling draait. Ik krijg geen echo's meer dus ik ben bang dat het pas tijdens de bevaling blijkt, als het niet vordert, dat ze nog steeds zo ligt. Ik hoor allemaal verhalen over moeilijke bevallingen, pomp- en tangverlossingen, soms keizersnede. De vk wilde daar allemaal verder niet over praten, want ik maakte me zorgen over niks. Wat is jullie ervaring?

2. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Bij mij lag ze ook zo met 36 weken maar tijdens de bevalling wel gedraaid!

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier beide keren bevallen met een sterrenkijker.....

Het kan iets moeilijker zijn maar hoeft niet.
    Moet wel zeggen dat de tweede nog gedraaid is en dit kwam waarschijnlijk doordat ik op mijn knieën heb gezeten de hele tijd. Dus dat raad ik je zeker aan! Op handen en knieën zitten...

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Isabelle was ook een sterrenkijkertje (en ze had ook nog d'r handje naast d'r hoofd bij de geboorte), maar ik had juist een hele makkelijke bevalling. Ik hoefde maar één keer (een beetje) te persen (ik had niet eens tijd om m'n broek helemaal uit te trekken ;)) en ze was er al. Geen scheur, geen knip, niks!

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Mijn sterrenkijkertje is binnen 5 uur geboren na een zeer voorspoedige bevalling. Wist ook pas toen ze eruit kwam dat ze zo lag..

6. diene

diene Bekend lid

Dec 4, 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Bij mij lag ze ook als sterrenkijkertje, maar is ook nog voor de bevalling gedraaid.
    Maar heb ook gehoord dat het niet persee een moeilijke bevallingen hoeft te zijn.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik,had dus wel een moeilijke bevalling van de eerste hierdoor....vacuüm en al. Dus het kan ook moeilijker zijn....ook had ik al vrij vroeg persweeen omdat ze zo drukte op de onderkant...

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Ik kreeg hierdoor ook een vacuumverlossing, maar dit had meerdere redenen. Ik was gewoon te uitgeput om nog goed te kunnen persen en liggend persen wil bij mij gewoon niet echt... Ik denk dat als ik nog wat energie en een baarkruk had gehad het misschien niet tot een vacuum had hoeven komen, maar ach :)

9. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Tja,na een bevalling van 32 uur, waarvan 2,5 uur persen werd onze zoon geboren met fundusexpressie. Hij bleek een sterrenkijkertje te zijn met een bovengemiddeld groot hoofd. Daarom kon hij ook niet indalen. Ik heb er een totaalruptuur aan overgehouden.

10. zeester

zeester Bekend lid

Jun 28, 2012
    780
    0
    16
    Bij mij was het ook lastiger. Ook al vroeg persdang waardoor de ontsluiting weer kleiner werd. Lang persen, vacuüm, knip en subtotaalruptuur. Het was wel een grote jongen en sterrenkijker misschien dat het daardoor bij mij ook moeilijker was. Hij was 4360 gram met 39 weken.

Liefs

11. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hier helaas ook geen succesverhaal....

Ze kwamen tijdens de bevalling (let wel ik had al 9 cm ontsluiting en persweeen) erachter dat de kleine een sterrekijker was, serieus een echo op dat moment nog! Te laat dus en uiteindelijk met spoedkeizersnede geboren....

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Tja, hier word ik toch niet vrolijk van..Mijn vk zei dat ze tijdens de ontsluiting hier de regel hebben: er moet 1 cm per uur bij komen, anders wordt er gekeken waarom het niet vordert, dmv een echo bijv. Mocht er dan blijken dat ze nog steeds met het gezichtje naar boven ligt, 'dan kunnen we altijd nog kijken voor evt. een keizerssnede'. Dit baart me toch wel zorgen eerlijk gezegd, ben erg bang dat ze me toch laten liggen..

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je moet je overgeven aan alles je hebt het niet zelf in de hand....
    Je nu al druk maken voor een hoop dingen heeft geen zin want er kan altijd een hoop misgaan...als je zo gaat denken....nuchter blijven meissie...

Bespreek het goed met je vk.....het kan gewoon allemaal, goed gaan...dat lees je hier toch ook.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Tjonge, ik wilde dat ze die 1cm per uur regel bij ons hadden. Hadden ze niet na 15 uur een echoapparaat erbij hoeven halen om er dan pas achter te komen waarom het niet opschoot...

Dochter was een sterrenkijker. Mijn bevalling duurde 21 uur, ik had al vroeg persweeën en de ontsluiting ging erg langzaam (na 14 uur serious business incl. persweeën pas 3cm). In het ziekenhuis kreeg ik uiteindelijk een ruggenprik met weeopwekkers en nadat ik nog een 4,5 uur aan het infuus heb gehangen had ik 10cm en kon ik een half uur later persen. Gelukkig duurde dat maar wel 45 minuten en is een tang of vacuümpomp ons bespaard gebleven. Wel een gynaecoloog die met z'n volle gewicht op m'n buik mee duwde, maar daar hebben dochter en ik niks aan overgehouden (op een knip na voor mij dan).

15. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

Apr 25, 2012
    1,106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Met de bevalling van de 2e bleek dat hij een sterrenkijker was, doordat er toen zijn broer was geboren er heel veel ruimte voor hem was. Bij hem heb ik geen persweeën meer gehad dus ik vond het moeilijker, ook omdat mij was verteld dat als nr1 er is nr2 er vaak zo achter aan komt omdat de weg al gemaakt is zeg maar, maar dat viel even tegen..........
    Is natuurlijk niet te vergelijken als je van maar 1 kindje moet bevallen...... maar toch wou ik je even laten weten dat he opzicht echt goed kan gaan!!!!

16. Imrw

Imrw Bekend lid

Jul 1, 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wat raar dat je vk dat zegt. Hier met liggingsecho ook een sterrenkijker en bij mij zei ze dat hij nog makkelijk om z'n as kan draaien! Ligt ook al een tijd vast in de bekken.
    En afgelopen dinsdag bij controle heeft ze even gekeken en hij is idd gedraaid dus ligt nu gewoon!
    Maak je niet te druk, komt vast goed!

17. McSusan

McSusan Actief lid

Jan 3, 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wees blij dat je het nu weet. Mij hebben ze 3 uur laten persen. Met veel geweld en vacuum en bijkomende schade down under is ons 1e kind ter wereld gekomen. Aaa ligging + kruinligging en 9 pond, alledrie de oorzaken van de niet vorderende uitdrijving constateerden ze pas toen hij er uit was. Anders had het een ks geworden.
    Vraag met 38 weken om nog een echo, wellicht draait je kindje nog. En anders een echo laten maken voordat je gaat persen, kan je op dat moment nog beslissen.

18. Rebec1980

Rebec1980 Actief lid

Aug 15, 2012
    115
    0
    0
    Hier ook bevallen van een sterrenkijkertje. Is tijdens de bevalling niet meer gedraaid. Wel een lange bevalling gehad en had al snel het gevoel persweeen te hebben en heb die 2 uur tegen moeten houden. uiteindelijk flink ingeknipt maar meer niet. Ze woog 3516 gram en ik ben zelf erg klein en smal. Maar uiteindelijk toch zonder tang of pomp bevallen.

19. mamadee

mamadee Actief lid

Jun 10, 2009
    119
    0
    0
    overheid
    Noord Brabant
    Hier ook na 1 uur en 45 minuten persen kwamen ze erachter dat zoonlief een sterrenkijkertje was. Daarna geboren middels spoedkeizersnede.
    Ik zou als de bevalling zich aandient nog eens een echo laten maken, wellicht kunnen ze dan al wat meer zeggen, zodat je niet net als ik na zolang persen alsnog een ks moet.

20. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    1,088
    221
    63
    Female
    Hier ook een sterrenkijkertje en die wilde er helaas niet uitkomen. Ontsluiting vorderde niet, erg lang bezig geweest (ze wisten niet dat ze een sterrenkijkertje was) en uiteindelijk een spoedkeizersnee. Achteraf bleek dat ze een beetje scheef lag met haar hoofdje en dat ze dus een sterrenkijkertje was. Maar meid, maak je niet al te veel zorgen, want ze weten het bij jou van tevoren en zullen je goed in de gaten houden. En je leest hier ook genoeg verhalen van meiden waarbij het helemaal niet uitmaakte!

Alvast succes met je bevalling!

Share This Page