Nou dames, Vandaag is t zover.. Moet zo naar het ziekenhuis hier en als t goednis word ik dan ingeleid zoals ik al eens eerder heb geschreven de dokters veranderen nogal eens van gedachten hier in koeweit dus hopelijk deze keer niet. Als jullie t leuk vinden hou ik jullie op de hoogte van hoe het inleiden hier aan toe gaat en of t sowieso doorgaat!!! Kleine omschrijving van hoe of wat de zwangerschap hier verlopen is: Eerste maanden ga je hier naar een klein armoedig kliniekje. Het enige wat ze doen de eerste maanden tot maand 6 is praten en bloeddruk meten. Ben je misselijk? Ja , hier heb je medicijnen. Krijg ook alle vitaminen die je nodig heb elke bezoek. Voordat je aan de beurt bent wacht je ong twee uur. Ze doen niet aan nummers ze roepenje gewoon een keertje om ( niet op volgorde) je betaalt elke bezoek ong 12 euro. 3x in de 8 maanden moet je van hun naar een prive kliniek gaan voor een echo en dat is t. Vanaf 6 maanden checken ze bij de kleine de hartslag en voelen ze je buik. Vanaf 8 maanden ga je naar een grote ziekenhuis 30 min hier vandaan. Wat ik daar heb gehad is een ctg scan elke keer en ze voelen hoe je baarmoeder is en meten je bloeddruk. Ook hier betaal je 12 euro per keer. Elke keer een andere dokter die je elke keer het hele verhaal over je zwangerschap moet vertellen want ik heb geen dossier. Elke keer zeggen ze kom over twee dagen terug dan doen we zus en zo. En dan kom je is er een andere dokter die van niks afweet en die dan zeg kom over drie dagen terug en we doen zus en zo. Vandaar mijn twijfel voor vandaag hihi. Dus de laatste keerbheeft ze gezegd kom 20 januarie en we gaan je helpen met inleiden en je visum papiere. Dus meiden wens me succes!!!! Ps de bevalling kost hier ook maar 12 euro alleen helaas mag er niemand bij zijn.. Sorry voor spelfouten ik typ het haastig en zenuwachtig met me telefoon.
Spannend!!! Heel veel suc6 vandaag en ik hoop voor je dat je een voortspoedige bevalling mag hebben!!!
Alle spanningen zijn weer voor niks geweest.. word naar binnen geroepen en weer een andere dokter. Ik vertel haar dat ze me vandaag zouden inleiden en me papier voor de visum gaan doen zegt ze nee we doen niks we wachten gewoom tot hij vanzelf komt en van de visum weet ik niks vanaf dat is jouw probleem Ben huilden weggegaan ( ben nohal gevoelig) heb gewoon zin nu om naar me bed te gaan en er pas uit te komen wanneer ik weeen heb elke keer die valse hoop en onzekerheid... Bedankt voor de reacties wanneer er een update is zal.ik t hier neerzetten....
Zo dan lekker schandalig!!! Gaan ze wel wat doen als je tegen de 42 weken loopt?? Kan me heel goed voorstellen dat je vedrietig bent al die spanning en hoop voor niets!!! Digi knuffel vanaf hier xxxx
He gatver, dan ben je voorbereid dat je kindje gaat komen en dan krijg je dit. Stom trouwens dat je elke keer een andere arts hebt. Hoop voor je dat het dan snel natuurlijk op gang komt en dat je de kleine snel in de armen mag hebben. Sterkte!
Hoi dames Ik hoop t dat ze dan wat doen.. Heb geen zin meer om na t ziekenhuis te gaan tot ik weeen heb dank jullie voor de steun.
Jeetje wat een teleurstelling, je zit toch al gewoon over de 40weken heen, kan me heel goed voorstellen dat je moest huilen hoor, je stelt je er op in en op een gegeven moment is het ook gewoon klaar,. Ik had afgelopen donderdag een valse start zeg maar was vrijdag ook zwaar emotioneel hoop voor je dat het snel begint.. Kan je visum niet verlengd worden op een makkelijke manier? Of moet je daarvoor echt naar nl komen? (sorry heb verder geen topics erover gelezen, als je die hebt gehad iig )
Vervelend he als je denk je kindje bijna te ontmoeten en dan gaat t niet door. De vorige doker hadgezegd kom 20 januarie gaan we je visum papieren doen omdat ik nu natuurlijk niet t land uit kan met 40+ weken zwanger en we gaan je inleiden. Deze dokterzegt dat ze geen visum.doen. blablabla nu als ik t land uit eil.moet ik eerst een boete betalen
Aaah bah echt vervelend is dat, is er geen mogelijkheid om contact te kunnen opnemen met dezelfde dokter? Lijkt me sowieso verschrikkelijk altijd iemand anders, vooral als er niet echt een medisch dossier is
Kan de NL ambassade niks voor je betekenen mbt het visum? Ik roep maar wat hoor, geen idee hoe zoiets werkt, maar dat is het eerste wat in me opkomt... Wat enorm vervelend voor je dat het elke keer zo loopt in het ziekenhuis! Geen idee hoe het werkt in zo'n land maar heeft het geen zin om stennis te schoppen en te zeggen ik ga gewoon niet weg tot jullie me inleiden? Zoiets? Ik duim voor je dat je bevalling snel spontaan op gang komt!!
Wat verschrikkelijk slecht geregeld zeg, bah! Ik zou daar echt niet tegen kunnen, ben blij dat ik gewoon fijn in Nederland onder behandeling ben, wel zo duidelijk Sterkte ermee.
Je zit er zo op te wachten! Wat een vervelende situatie voor je. Hopelijk krijg je later vandaag alsnog weeen en is het inleiden uiteindelijk niet meer nodig. Sterkte!
Bah wat valt dat dan tegen zeg . Wel voor zorgen dat ze wel echt wat gaan doen voor de 42 weken hè! Anders kan de placenta het misschien niet meer aan..
De ambassade hier kan niks voor me betekenen dat zou de ambassade van koeweit in nl moeten doen maar die begrijpen er niet zoveel van.. Heb t geprobeerd. Datbword dus gewoon een boete betalen helaas. En idd voor de 42 weken moeten ze wel watndoen lijkt me wil geen risico dat er wat met me baby is dankzij het ziekenhuis. En een ander ziekenhuis js helaas veels te duur voor me Bedankt iig voor t meedenken