Baby niet ingedaald...

Discussion in 'Zwangerschap' started by mammie1981, Jul 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1981

Jun 7, 2007
    25
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu 39+5 weken zwanger en mijn baby is nog steeds niet ingedaald..
    Wie heeft dit ook gehad, en is het verder allemaalgoed gegaan?

Groetjes van mama1981

2. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hey

ben zelf 40 weken en 2 dagen
    en de kleine is ook nog niet ingedaald

laat je vk of gyn gewoon es extra nakijken of je bekken breed genoeg is en of je kindje er wel door zal kunnen

als dat ok zit, is er eig geen probl (vertelde me gyn me)
    sommige kindjes dalen nu eenmaal pas in als de bevalling begint

groetjes
    xxx

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    klopt dat heb ik ook gehoord dat de kleine nog kan indalen tijdens de bevalling

4. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu zwanger van de 2de en dit kindje is ook nog niet ingedaald.
    Ik heb met ruim 38 weken een echo gehad om te kijken of er een reden voor was maar er is niks aan de hand.
    Volgens de vk ligt hij/zij wel vlak boven m'n bekken dus een paar weeen of als de vliezen breken en hij/zij is ingedaald.
    Komt heel vaak voor hoor dat een beebje niet wil indalen, waarschijnlijk heeft ie nog alle ruimte in je buik en maakt ie daar lekker gebruik van.
    Geen zorgen over maken.
    Alleen als je vliezen breken moet je wel z.s.m gaan liggen voor het geval de navelstreng voor de uitgang gaat liggen(kleine kans hoor trouwens).
    Als je vk is geweest en heeft geconstateerd dat alles goed naar beneden zakt mag je weer lopen/staan.

Suc6!!

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Een baby die niet indaalt komt vaker voor, en wel vooral in de volgende situaties:
    - het is een tweede (of volgende) kindje.
    - het kindje is vrij klein.
    In beide gevallen is de reden simpel: de baby heeft nog voldoende ruimte. En waarom zou je jezelf vastleggen als je nog bewegingsruimte kunt hebben?
    Tijdens de weeën daalt de baby alsnog in.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier met 41 weken ook nog geen ingedaalde baby.. Een dag later had ik om lunchtijd een jochie in mijn armen.
    Ook geen lange bevalling ofzo. binnen 8 uur..

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Bij een vriending was de beep ook niet ingedaald toen de VK keek en is de volgende dag 'gewoon' bevallen.

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

Feb 8, 2008
    6,688
    0
    36
    Een vraagje, hoe kunnen ze dat bekijken? ik heb namenlijk te horen gekregen dat het pas tijdens de bevalling zichtbaar is of je bekken te nauw zijn of iet dergelijks! Bij mij in de familie iztten nouwe bekken, de vk deed er niets mee tot bijna einde zwangerschap, kindje niet ingedaald nog snel een echo gehad bij gyn (misschien armpje boven hoofdje ofzo) maar wees niets uit, en nauwe bekken konden ze niet zien.. Nou ik had dus te nouwe bekken! Het schoot bij mij niet op en ze wilde ook niet indalen.. maar het kan zijn dat ze bij de bevalling wel indalen.. Helaas bij mij niet.. ik heb keizersnee gehad en heb ook maar 4cm ontsluiting gehaald..

9. Suma

Suma Lid

Jan 19, 2007
    42
    0
    0
    Ik zou me maar geen zorgen maken. Allebei mijn kinderen waren niet ingedaald en ik ben op een normale manier bevallen. Allebei mijn kinderen waren rond de 7 1/2 pond. Ook geen problemen gehad tijdens de bevalling.

Sterkte met de laatste loodjes.

Share This Page