Meiden in ronde 12?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door meis1987, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis
    Hi meiden!

Ik ben opzoek naar wat meiden die in het zelfde schuitje zitten.
    Dus net als ik in de 12e ronde zitten om een mooi wondertje te krijgen. Ik weet dat er meiden zijn die al veel langer bezig zijn, maar voor mijn gevoel begin ik nu echt een beetje onzeker te worden.
    Hopelijk is dat niet nodig en staan er binnenkort op de test 2 dikke roze strepen maar tot die tijd zou ik graag nog met wat meer meiden in contact komen!

Liefs Meis

2. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Hoi Meis,

Jep sinds gisteren ook in ronde 12.
    Begin jij ook bang te worden dat er iets mis is?
    Als ik volgende maand (dus voor de 12 x) ongesteld word, gaan we naar de dokter en dan gaan ze het sperma testen. Als dat goed is moeten we terug komen met z'n 2en om te kijken hoe ze het gaan onderzoeken allemaal.
    Heel erg klote dat ik die medische mallemolen in moet! En jij?
    Ben jij wel regelmatig ongesteld?
    Rook en/of drink jij?
    Ga je ook binnenkort naar de dokter?

3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis
    He Holadiee!

Ik begin inderdaad ook een beetje bang te worden.
    Maar ik houd me zelf wel voor dat ik echt geen uitzondering ben. Genoeg mensen doen er langer over en ben ook een hele tijd aan de pil geweest. Ben vrij regelmatig ongesteld met af en toe een uitschieter. Hoe oud ben jij als ik vragen mag? Omdat jullie al vrij snel geholpen worden..

Groetjes Meis

4. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik ben 27. Maar na een jaar mag je naar de dokter. Ik ben er wel al eerder geweest, rond de 9 maanden, want toen zat ik er echt even doorheen. Toen heeft hij vast getest of dat ik ooit Chlamydia heb gehad, dat heb ik niet gehad, dus toen moesten we het tot een jaar blijven proberen.

Ja die uitschieters heb ik ook wel eens, dan heb je nog meer hoop he? Verschrikkelijk.
    Vind jij het nu ook makkelijker handelen? Ik had tussen de 8 en 10 maanden echt bijna een depressie van 2 dagen als ik weer eens ongesteld werd.

Hoe oud ben jij dan? Iedereen onder de 35 mag toch na een jaar naar de dokter? En daarboven zelfs na een half jaar al volgens mij.

5. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Oh haha, je komt uit 1987 aan je naam te zien.

6. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

29 dec 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hooi

Ik zit nog tot volgende week in ronde 12.

Na vorige jaar okt 2011 gestopt te zijn met de pil was ik meteen in nov zwanger wat helaas uitliep op een (* mk op 3 jan ) Toen heb ik 7 maand geen mensturatie gehad dus onderzoeken gehad in het zieken huis alles was goed na een besluit om 1 maand aan de pil te gaan in juli was ik in aug weer ongesteld en dat loopt nu redelijk door gelukkig maar tot heden helaas nog steeds geen 2 dikke roze steepjes :( wacht nog af tot volgende week en dan ga ik mijn de gyno bellen kijken wat die zeggen....

Iedereem heel veel succes met klussen en wachten en duim met iedereen mee dat ze 2 dikke strepen te zien krijgen!

7. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis
    He holladiee,

Ik begin dat net te krijgen dat ik het moeilijk vind worden. Vrienden van ons waren in ronde 1 zwanger geworden. Helemaal fantastisch natuurlijk maar toen mijn vriend dat aan mij vertelde kon ik niet meer stoppen met huilen. Raar is dat terwijl ik ze het echt wel gun hoor!

Ik hoor hier in mijn omgeving dat dokters niet zo snel meer helpen dat het zeker wel anderhalf jaar duurt voordat je heen mag omdat als je stopt met de pil het ook wel een half jaar kan duren voordat alle hormonen uit je lijf zijn. Maar misschien is dat wel een beetje verschillend per gemeente. Ook heb ik een beetje overgewicht en ben bang dat de dokter eerst gaat zeggen dat ik af moet vallen etc.

Dus jij kan het nu wat beter handelen! Dat is fijn. Al blijft het lastig he! En ik vind het hier op ZP ook lastig want er zijn meiden die nog veel langer bezig zijn en dan ben ik een beetje bang dat ik zeur!

Idd als ik een cyclus van 33 ipv 28 had ik ook heel veel hoop. Al voelde ik al die keren toch stiekum dat ik niet zwanger was. Heel veel meiden hier voelen zich elke maand zwanger en worden dan ongesteld dat heb ik eigenlijk niet. Misschien ben ik daar te nuchter voor.

Wel fijn dat jij zo snel bij de huisarts terecht kan! Ben benieuwd hoe het je ver vergaat!

Groetjes Meis

8. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis
    Hoi Dorientje.

Dat lijkt mij helemaal rot zeg. Eerst een mk en dan 7 maand geen menstruatie. Dus voor je gevoel staat het dan allemaal stil...
    Ik hoop inderdaad dat snel iets voor je kunnen doen!

JIj ook heel veel succes met klussen en ik hoop voor je dat er snel 2 dikke roze strepen staan!

9. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    @ Meis
    Oh ja, toen mijn schoonzusje in maart vertelde dat ze door de pil heen zwanger was geworden heb ik daarna (toen ik thuis was) ook zitten huilen als een klein kind!!

Ik weet niet of het per gemeente verschilt. Ik denk eerder per dokter. Ik heb gelukkig een hele fijne dokter. Bovendien laat ik me niet zomaar weg sturen als mijn dokter zou zeggen dat ik het een half jaar langer moet blijven proberen! Hij zit niet elke maand met die teleurstelling te kijken!

Ik vind niet dat je zeurt hoor. Iedereen die langer bezig is heeft deze dipjes op deze momenten gehad, toch?

@ Dorientje
    7 maanden geen menstruatie? Dat is klote! Wilde je niet al veel eerder naar de dokter dan? Had je steeds toch dat je dacht dat je misschien zwanger was? Nu hopen, nu alles weer op gang is, dat je snel zwanger mag worden!!

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis

11. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Wij zitten ook in ronde 12, alleen dan voor ons 2de wondertje! Voor ons zoontje hebben we 36+ maanden "gewerkt". Niet na het zh of naar de HA geweest. Nu willen we dat ook echt niet! Ik gebruik al die tijd al ovu testen, en ben nu sinds deze cyclus begonnen met tempen... Eens zien wat dat doet...:(

Succes allemaal!

12. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    hey meiden hier ook in ronde 12 bijna 13,

ik ben 1,5 maand terug naar gyn gegaan. omdat ik er doorheen zat en tot 2x aan toe 17 dgn spotting tot vloeien had. helaas is er toen psoc vast gesteld en ik heb ooit chlamidia gehad. wat is raar vind omdat ik om het half jaar een uitstrijkje liet doen en dergelijke. maar gelukkig ben ik daar al een tijd van af volgens de dok.
    veel mensen zeggen me dat ik er niet zo veel mee bezig moet zijn. en dat ik rustig moet afwachten.
    maar DAT KAN TOCH NIET als je zo graag een kleine wil.....
    voor al de meiden die ook in het zelfde schuitje zitten zeg ik maar.
    HET KAN NIET LANG MEER DUREN :p

13. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Euhm ja, snap ik! Je kan je gedachten toch niet uitzetten?? Zodra je een steekje voelt in je onderbuik gaan je gedachten toch vanzelf die kant op?? Echt frustrerend zo'n "goedbedoelde" adviezen!

@ Meid
    Nee, ik heb wel ooit ovulatietesten gebruikt, maar ik kan de ovulatie altijd super goed voelen en toen met die testen bleek dat de ovulatie rond die tijd ook was ben ik daar ook mee gestopt.
    De dokter zei ook dat ik hoogstwaarschijnlijk gewoon een eisprong heb en dat de kans groot was om "natuurlijk" zwanger te raken.

Ach ja, we moeten allemaal maar positief blijven! Er zijn ook verhalen dat het na 5, 10 of zelfs 15 jaar pas gelukt is bij stellen, dus er is altijd hoop!

14. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik zou gewoon een keer na je ha gaan nee heb je ja kun je krijgen
    ik denk idd dat t aan je ha ligt
    ik was een keer bij de ha toen wij 8 mnd bezig waren en we kregen zo erover hij zei ik kan je al doorsturen als je wil
    nou dat wilde ik toen nog niet we moesten er eerst zelf aan toe zijn
    nu ronde 14 en deze week bij de ha geweest voor verwijzing gelijk zh gebeld kunnen over 2 weken terecht
    luister na je gevoel en je zeurt helemaal niet iedereen beleeft t anders en iedereen krijgt t uiteindelijk moeilijk als t niet lukt
    dikke knuff en succes:0

15. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis
    Idd volgens mij is dat onmogelijk. En ik denk dat ook niet dat dit de kans op een kindje groter of kleiner maakt. Ik wens je heel veel succes! Al wel vaker gelezen maar wat houd dat nou in praktijk in pcos? En wat merk je daar zelf aan? Kun je het hebben zonder het te weten?

@ Maantje:
    Jeetje, wat knap 36 maand zonder ha of iets dergelijks. Was je niet super onzeker? Wel fijn om te weten nu je voor een tweede gaat dat je zeker weet dat je zwanger kunt raken. Al is de vraag natuurlijk hoelang het deze keer gaat duren. Hoop voor jullie een stuk sneller als de eerste keer!

ps: Echt fijn om met wat meiden te kletsen die in het zelfde schuitje zitten!

Meestal in de NOD lijsten valt het mij op dat meiden vaak in ronde 1 tot en met 5 zwanger raken en de meiden die al veel langer bezig zijn vaak niet op roze gaan. Al gun ik het iedereen hoor ;) het is gewoon een wonder hoe je het ook bekijkt!

16. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis
    @ Sem Frummel:

Ik wil ook wel naar de ha maar graag nog even wachten. Het is inprincipe namelijk geen uitzondering als je er een jaar over doet. Ik wacht dus nog even met naar de ha gaan tot januari of februari. Toch bedankt voor je reactie :D

Hoop dat het voor jullie ook snel raak is!

17. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.450
    372
    83
    in een huis
    @ Alle meiden die heer lezen:

Ik wens jullie alvast een heel fijn weekend.
    Ik heb namelijk een erg druk werk weekend voor de boeg en verjaardagen dus denk dat ik niet eerder weer online ben als maandag! Ik duim voor jullie! Dat het maar snel raak mag zijn :D

18. xiomara113

xiomara113 Actief lid

23 mrt 2012
    474
    0
    16
    @meis1987
    pscos houd globaal in dat je geen ei sprong heb omdat er te weinig vrouwlijk hormoon word aangemaakt. in mij geval dus te veel aan testosteron zoals de dok me dat dus vertelde. waardoor er dus geen ei groot genoeg kan groeien om te springen. het geval dat het niet kan groeien is omdat er heel veel eitjes aan het groeien zijn bij mij. op de echo zag ik heel veel grote eitjes maar ze zaten zo dicht bij elkaar dat ze dus niet kunnen springen. ( even amateuristisch verteld)
    het geen waar aan je het kan merken is dat je een onregelmatige cycl heb. sommige vrouwen worden om de 45dgn bijv.ongy. bij mij was het geval dat ik soms 17 dgn ongy was maar het was meer spotting en de kleur was ook zeer donker tot bruine afscheiding. in sept was het bijv. zowat zwart heel raar.
    verder dan een onregelmatige cycl kan je het verder niet merken aan je zelf.
    de eerste paar rondes voelde ik mijn ei. soms rechts soms links.
    en rond de zomer stopte dit dus dat was ook wel een teken.

maar de laatse 2 rondes voelde ik hem duidelijk wel weer terwijl ik nog geen medicatie heb. volgens de gyn kan dit ook gewoon maar niet iedere maand zoals bij een vrouw die een regelmatige cycl heeft.

ik hoop dat het raak is deze keer want ik vloei veel slijm al van af me ei wat is normaal nooit heb.
    en heb geen last van misselijkheid en chaggy buien wat ik normaal wel heb een paar dagen voor me ongy. dus we blijven rustig afwachten hahahhaha

19. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier in ronde 13, dus eentje verder dan jullie. En al wel 3 maanden in de MMM. (Al wel bijna 1,5 jaar gestopt met de pil dus)
    Ik heb ook pcos. Kreeg ineens steeds langere cyclussen.
    Dus ik slik nu clomid om mijn eisprong op te wekken, en dat gaat prima.
    Mag het nu 3 maanden zelf proberen, de eerste daarvan is bijna voorbij. De eerste 2 maanden gingen onder begeleiding van het ziekenhuis, om te kijken hoe mijn eitje groeide.

Xiomara, ik wil jou de tip geven om eens te denken over DCI (D-chiro-Inositol) tabletten. Zie Gezond omgaan met PCOS Het zijn prijzige tabletten, maar met heel goede resultaten. Ik slik ze zelf nu 2 weken.

Succes meiden, en positief blijven he?! Elke maand is er weer 1 dichterbij de maand dat het raak is!! :D

Xx Charise

20. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hier ronde 11, maar mijn ronde van 150 telt wel voor drie haha. Nu sinds aug in mmm. Helaas pcos. Nu in de wachtdagen van twee gesprongen eitjes, dus ik ben erg benieuwd.

De DCi die Charise aanraadt, raadt ik ook aan! Ik merk echt verschil en heb goede hoop dat ik straks misschien wel zonder clomid verder kan.

Deel Deze Pagina