Vandaag is het dan zo ver...

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Bloemetjes, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mijn ex heeft gister gebeld, alles ging goed gelukkig.
    Wilde nu geen discussie voeren door te telefoon, maar ga het hem nog wel zeggen. Ga nu ook niks meer sturen wacht wel op zijn berichtje...anders word ik er zo nerveus van.

Ik hoop echt dat hij het niet met opzet heeft gedaan, maar gewoon niet reageren op mijn berichtjes vind ik vreemd en echt niet netjes.

Nog 5 dagen ik zie mijn zoontje dinsdag weer, wat kijk ik daar naar uit....

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het goed hoor, dat jullie het zo geregeld hebben. Vaders hebben in mijn ogen net zo veel recht op hu kind als de moeder. (Uitgaande van een situatie met een 'goede' vader en een 'goede' moeder dus.)

Wel kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk is om je zoontje zo lang te moeten missen. En al helemaal als je niet zo vaak op de hoogte wordt gebracht als je zou willen. Wanneer ga jij op vakantie met jullie zoontje? Misschien dat je er dan voor kunt zorgen dat je ex zelf ervaart hoe fijn het is om regelmatig een sms of fotootje te krijgen. Dan doet hij dat volgende keer hopelijk zelf ook!

Succes met de laatste loodjes.

3. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Hier moet mijn zoontje de gehele zomervakantie naar zijn vader :( en dat is erg lang. Mijn ex zal mij helaas niets melden, ik mag 2 keer per week skypen. En als ik nu zeker wist dat hij goed is voor zijn zoontje oké, maar dat is hij niet. Mijn zoontje zegt dat papa hem slaat, en helaas kan ik hem niet hier houden omdat de rechtszaken nog lopen. Mijn zoontje is de afgelopen meivakantie 5 dagen weg geweest en nadien was hij zo agressief naar mij toe, slaan, schoppen en schelden. Wat zal dit dan wel niet worden na 5,5 weken :(

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ik snap je gevoel! Heb het al bij een weekend:) hier nog geen vakantie geweest want we zijn nog niet zo lang uit elkaar.

@sjors75 jeetje wat Eem situatie! Waarom moet je zoontje 5.5 week naar zijn vader eigenlijk?

5. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Zijn vader woont in het buitenland en Daan heeft tijdelijk bij mijn ex gewoond op last van de rechter, tot ik eindelijk het hoofdverblijfplaatsrecht kreeg en in Portugal hebben ze 3 maand vakantie en toen is er besloten helft vakantie dus 6 weken. Helaas heeft de rechtbank "vergeten" de vakantieperiode aan te passen. dus ben mijn kereltje de hele vakantie kwijt :(. Nu is het wachten op de datum voor het hoger beroep. dan kan het gewijzigd worden. maar helaas lukt dat waarschijnlijk niet voor de zomervakantie

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sjors75 jeetje echt erg! Wanneer is de rechtszaak ongeveer?

7. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Kan nog wel een paar maanden duren :( Voor de vakantie nu is het vreselijk, maar volgens mijn advocate is het voor ons alleen maar beter dat het lang duurt. Dan is mijn zoontje hier helemaal ingeburgerd op school, op sport, vriendjes en wordt de kans steeds kleiner dat hij aan zijn vader toegewezen wordt.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Pff lijkt me super zwaar! Misschien heeft je advocaat gelijk maar lijkt me echt zwaar. Wil je zoontje wel naar zijn vader?

9. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tupp ja ik denk net zo...wil namelijk ook dat mijn zoon een goede band op bouwt met zijn papa, dat verdiend hij ook!!!
    En tuurlijk ben ik het niet eens hoe hij het doet, ( zoon pas om half 11 naar bed op vakantie) maar voor de rest is hij een goede vader....
    Wat je zegt is zeker zo maar maar denk wijze nu is ga precies hetzelfde doen als wat hij bij mij doet nu, maar verstandig is het natuurlijk niet.......

Jeetje Sjors wat is dat erg zeg!!!
    Echt deze 12 dagen zijn voor mij al een hel! Slik zelfs pilletjes om me iets rustiger te voelen, anders ben ik de hele tijd zo nerveus...en dan moet jij je zoon gewoon de hele vakantie missen....
    Ik hoop zo dat de rechtszaak goed uitpakt voor jou, gaat je zoontje wel graag naar zijn papa??
    En dan nog te weten dat hij hem niet normaal opvoed, dat is verschrikkelijk en dan moet jij hem nog laten gaan ook....
    Is jou ex buitenlands?? Hebben jullie daar samen gewoont?
    Ik vind echt dat papa's ook recht hebben om vakantie te vieren met hun kinderen maar de hele vakantie??? Kan toch nooit goed zijn voor het kind om of zijn papa of zijn mama zo lang te moeten missen??
    Wanneer moet jou zoontje er heen??

10. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Bloemetjes, kan me voorstellen dat deze dagen echt een hel zijn. En ik heb ook altijd gezegd, het is en blijft zijn vader toen ik bij hem wegging, maar nu, ben heel eerlijk, had deze ex liever niet gehad. En nee mijn zoontje wil niet naar zijn vader toe. Vanmiddag met het skypen vertelde hij papa al, ik wil niet zolang bij je blijven en mijn ex reageert helemaal niet :(
    Mijn ex is een Nederlander, wij zijn voor zijn droom geëmigreerd en ik ben terug gegaan na jaren geestelijk mishandelt te zijn. En contact mag er best zijn, maar omgang hier is 1 keer per 2 maand 2 tot 5 dagen en nu dus de hele zomervakantie. Dat verschil is te groot. Ik heb gezegd alle vakanties eerlijk verdelen en als mijn ex dan in nl. is voor familiebezoek kan hij zijn zoon ook altijd zien. Maar nu niet meer hoor. En skypen 1 tot 2 keer per week.

11. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me verschrikkelijk Sjors dat je zoontje zegt dat hij niet zolang naar zijn papa wil...dat moet door merg en been gaan...en dan een papa die totaal niet reageert???? Sorry maar denkt teveel aanzicht zelf.
    Wat ontzettend moeilijk allemaal zeg, en snap helemaal jou gevoelens...

Hier is het natuurlijk anders mijn zoontje weet niet beter is een stuk jonger en lijkt het ontzettend leuk te hebben bij papa..
    En moet heel eerlijk zeggen, ik ben nog veel te lief naar ex toe maar wil zo graag normaal contact houden voor ons zoontje vind ik zo belangrijk....en pik dus soms teveel en dat weet mijn ex...
    Jou situatie is natuurlijk heel anders, jij moet je zoon gewoon meteen zolang missen dat lijkt me bijna niet te doen....
    Wanneer moet hij?

12. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    En dan nog maar te denken wat voor stress het zal geven aan je zoontje als hij nu al aan geeft niet zo lang te willen.....

13. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Solo waar lees jij dat ik zeg dat andere moeders moeten doen wat ik denk of vind? Ik zeg toch niet dat moeders die het niet doen slecht zijn?
    Ik denk dat het eraan ligt hoe je uit elkaar gaat en welke afspraken je samen maakt.

Ik en mijn ex zijn uit elkaar gegaan toen ons zoontje 6 maanden was.
    Mijn zoontje is altijd al 2 dagen door de weeks bij zijn papa en om het weekend. Dus mijn zoontje kent zijn vader goed.
    Op basis daarvan vind ik dat ook zijn papa recht heeft om met zijn zoontje op vakantie te gaan. Hij kent hem door en door....en wil juist dat mijn zoontje een goede band krijgt met zijn vader en moeder daar word een kind het gelukkigst van teminste dat denk ik.

14. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik opende dit topic dat ik het heel moeilijk vond dat mijn zoontje op vakantie gaat met zijn papa, heb verder geen zin in discussie's of het wel of niet goed is dat mijn zoontje mee is met zijn papa.

Ondanks ik het heel moeilijk en zwaar vind, mijn zoontje vreselijk mis, het mij wel een goed gevoel geeft dat hij dit met zijn papa kan doen.
    En iedereen moet dat voor zich zelf weten.

15. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoe denk je een band op te bouwen als een kind nooit voor langere tijd bij de andere ouder kan zijn? Dat vraag ik me dan wel af...

16. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    #36 Sandrasv, 10 jun 2013
    Laatst bewerkt: 10 jun 2013
    Ondanks dat je het niet zelf verzint kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je juist een onderzoek eruit pikt dat jouw mening ondersteund. Er zijn namelijk ook onderzoeken die uitwijzen dat volledig co ouderschap het beste is....

17. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    #37 Sandrasv, 10 jun 2013
    Laatst bewerkt: 10 jun 2013
    Vind het overigens een erg eenzijdig en erg op de moeder gericht artikel. Dat wordt weer hommeles in rechtszaken als dit allemaal wordt aangevoerd.... Past precies in het straatje van heel veel vrouwen die alle zorg op zich willen nemen, contacten frustreren met de vader. Manlief had ook zo'n heks gevolg is dat dochter nu volledig hier woont en niks maar dan ook niks met haar moeder te maken wil hebben omdat deze alle theorieen uit de kast plukte waar deze meneer over schrijft... Maar goed zoveel mensen zoveel meningen zullen we maar denken. Ik deel de jouwe net zomin als jij de mijne... raag me ook af hoe moeders het zouden vinden als ze een man hadden die huisvader was en zij de kost verdiende dat ze dan hun kind maar weinig mochten zien omdat dat beter is voor de hechting, geloof dat geen enkele moeder dat zou accepteren. Het gaat in het geval van TS om een vader die goed is voor zijn kind niet om sprake van mishandeling of slecht contact...

18. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben heel blij dat ik deze keus heb gemaakt!!!
    Mijn zoontje is weer veilig in het land en heeft het super gehad met zijn papa....
    Nog 1 nachtje slapen en dan is hij weer lekker bij mij!!

Solo je mag zeker wel reageren, maar ik vraag in dit topic niet of mijn keuze goed of fout is..of wat iemand anders daar van vind.

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Het einde is in zicht, heerlijk! Morgen weer lekker knuffelen! :)

Deel Deze Pagina