Vandaag is het feest!

Discussie in 'Prematuur' gestart door Fairytale, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik moet het even kwijt, maar vandaag is ons zoontje na dik 5 week in het ziekenhuis eindelijk thuis!!

Het is even wennen, en moet nou alles zelf doen! Vind het spannend, maar vooral heel blij! Eindelijk rust voor ons allen:)

Iemand nog tips of leuke ervaringen?:D

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Gefeliciteerd meid! Die van mij heeft maar 2 weken in het ziekenhuis gelegen maar het was ook echt feest toen ze thuis kwam.

Tips? Ramen en deuren dicht, telefoon uit en genieten, genieten, genieten... en laat niet alles op 1 dag langskomen (bij mij kwam de huisarts, de verloskundige, de kraamverzorgster, het cb en iemand om de douche te repareren op 1 dag, had ik nog geen rust).

3. Opening

Opening Niet meer actief

gefeliciteerd! die van mij heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen maar idd laat niet alles op 1 dag komen dan kan je nog niet genieten.

4. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Gefeliciteerd

5. Clauo1

Clauo1 Lid

9 aug 2010
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, wat fijn! 1 Tip..oordopjes. De meeste prematuren kreunen 's nachtes heel erg (maar dat nemen we ook allemaal voor lief) Geniet er vooral van want het is best gek als je opeens niet meer elke dag naar het zkh hoeft.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gefeliciteerd!!!!

En onze tip is: Deuren en ramen sluiten, telefoon uit. En alleen maar GENIETEN!!!!!!
    Dat hebben wij de eerste week zelfs gedaan omdat ze 8 weken in het ziekenhuis hebben gelegen. Nu was het onze tijd om te genieten.

Oja en ik denk niet dat je echt slaapt vannacht :))))
    Althans ik sliep niet, steeds luisteren en naar ze kijken!

7. adi

adi Niet meer actief

GEFELICITEERD meid!!!

Wat heeft ie het goed gedaan! Onze kindjes hebben ook 5 weken in het zkh gelegen. En na de thuiskomst vond ik het zooo spannend. Ik heb nachtenlang niet geslapen, heb met de babyfoon op zn hardst beneden gezeten, of bij hun op de kamer gezeten. Gewoon kijken en luisteren, en GENIETEN!

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Gefeliciteerd!!!!

Ik weet nog hoe blij wij waren dat Simone thuiskwam :) We hebben 4 dagen lang niemand binnengelaten, alleen de kraamhulp kwam langs. Vooral mijn schoonmoeder vond het erg jammer maar snapte wel dat het even ons momentje was. We merkten aan Simone ook dat ze heerlijk genoot dat we er nu altijd waren en vooral dat het thuis rustiger was dan in het ziekenhuis deed haar heel erg goed.

Wij hebben nog een paar weken een logboek bijgehouden zoals we dat in het ziekenhuis deden, hoelaat en hoeveel ze dronk, wat er in de luier zat en wat haar temperatuur was, ik vond dat heel fijn om te doen, je bent toch een beetje gewend om de 'status' van je kindje zo in de gaten te houden.

Verder ben ik toen eindelijk lekker toe gaan geven aan de nesteldrang, zonder verlof vooraf en het heen en weer vliegen naar het ziekenhuis was het daar nog niet van gekomen. Ik heb wat afgepoetst tijdens haar dutjes joh ;)

Vergeet niet je man ook zijn privemomentjes met je zoontje te gunnen, ik vind het nu nog steeds moeilijk om niet constant in zijn nek te hijgen als mijn man met Simone bezig is :) Hij is van jullie allebei, eerlijk delen he :)

Veel plezier!

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    En vannacht wat kunnen slapen???

10. adi

adi Niet meer actief

Dit hebben wij inderdaad ook gedaan eerte 2 weken of zo. Het geeft je toch die (schijn)zekerheid dat je een beetje controle hebt over hoe en wat ze doen ;). En wij waren het heel erg gewend.

Ik weet dat ik het doodeng vond dat ze op gegeven moment niet meer elke dag werden gewogen.

11. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hadden ook 2 agenda's op de commode liggen. Flestijden, temperatuur, of ze in bad geweest waren werd allemaal bijgehouden. Ik vond het erg fijn om zo een beetje grip op de zaak te houden. Na een poos werd het een boekje waar ik de gewichten inschreef als we naar de ka of het cb geweest waren en nog een tijd later bleven ze leeg. De gewichten noteer ik nog wel in onze gewone familie-agenda :)

Verder inderdaad GENIETEN!!! Wat een heerlijk gevoel als je kindje(s) in zijn eigen bedje ligt!

Doe verder waar jij je fijn bij voelt. Wil je bezoek laten komen, prima. Zou er wel niet teveel tegelijk laten komen en niet te vaak op een dag. (wij deden max 1 bezoek per dag)

Wil je je kindje zelf vast blijven houden als er bezoek is of mag het bezoek ook even? Dat is aan jullie. Bezoek heeft er echt wel begrip voor als je je kindje zelf vast wilt blijven houden. Als ze sliepen (in de box overdag) dan haalden wij ze er ook echt niet uit. Als ze op hun buikje lagen dan moesten mensen maar even hun best doen om te kijken. Het was dan niet anders en iedereen begreep dat :)

12. Fairytale

Zo even weer een reactie,
    de eerste nacht was echt wennen, heb zelf echt bijna niet geslapen, heb inderdaad steeds gekeken bij elk geluidje haha! en hij had een beetje een lage temp. Toch maar even een kruikje in het voeteneind gelegd.

Vannacht ging beter, ook met zijn temp. en heb zelf misschien toch 5/6 uurtjes geslapen.

Maar het is inderdaad genieten!:D

13. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Fijn dat je mannetje thuis is! Het is ook zo koud bij jullie nu hè. Gelukkig ging het met een kruikje wel goed.

Wat weegt en meet Benjamin nu als ik vragen mag?

Genietze!

liefs Elea

14. Fairytale

Ja klopt, verwarming staat dag en nacht nu aan!

Hij is nu 50 cm, en weegt bijna 3 kilo!

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    gefeliciteerd en geniet!

16. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Wat fijn zeg, gefeliciteerd! Spannend en toch ook erg heerlijk om hem nu eindelijk bij je thuis te hebben. Geniet er van!

17. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Gefeliciteerd en genietze

18. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hihi, hier ook een statuslijst bijgehouden. Vooral de temp en hoeveelheid drinken... maar hij is dan ook na 4 weken ziekenhuis met minimale intake naar huis gegaan.

Ow... en geniet vooral van die heeeeeerlijke rust in je leventje!

Deel Deze Pagina