7 dagen na ei bijna posi ovutest??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sheila82, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hallo,

Ik zit vandaag 7 dagen na mijn ei. Ik houd op ff mijn temp bij dus hier zie je ook goed dat mn ei echt geweest is (temp al langer, met vorige zwangerschappen dus al wel ervaring met wat temp is voor en na ei).

Ik heb gisteren best wel ongi krampen gehad.
    De ovutest werd vlak voor mn ei steeds donkerder, om goed posi te zijn op lh piek, en daarna was ie snel weer nega, echt nega, als je heeel goed keek zag je misschien een vaag lijntje maar bijna niet zichtbaar (je hebt altijd lh in je urine dus je krijgt altijd wel een streepje, soms iets donkerder ook)

Omdat ik straks eigen webwinkel ga beginnen test ik eerst alle testen zelf uit ook op vasl posi resultaten etc.

Maar ik dacht dus: ik zal eens een ovutest gaan proberen...
    en die werd dus meteen bijna helemaal positief!
    kan nu dus geen foto plaatsen , ik zal het straks proberen.
    Maar hij is dus echt net niet posi, maar w el heel erg donker, dus net niet zo donker als de controle lijn..
    dit resultaat heb ik altijd de dag voor een helemaal posi ovutest..

best raar wel....want heb deze resultaten niet gehad als mn ei geweest is of week voor mn ei, waren dan echt maar heel erg vaag de testlijntjes..

Iemand ervaring mee?? week na ei bijna posi ovutest?

2. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Hi Sheila, ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik gebruik de persona (staafjes + computer) om zwanger te worden en ik zit er eigenlijk op te wachten tot mijn ovu-testen weer donker (positief) gaan worden.
    Ovu testen meten LH en LH heeft 1 molecuul gemeen met HCG, daarom is het mogelijk om een positieve Ovu-test te hebben als je zwanger bent.
    Is het misschien mogelijk dat je zwanger bent? Dat kan namelijk een verklaring zijn, gezien een dubbele eisprong in 1 cyclus naar mijn weten zéér uitzonderlijk is.

3. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hey meid,

ik zou gewoon eens een zw testje wagen, als je echt zeker bent dat je 7d terug je ei hebt gehad is het mogelijk dat je zwanger bent een ovu test kan hier op reageren.

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als je 7 dagen geleden je ei hebt gehad en het is bevrucht, dan is het waarschijnlijk nu pas aan het innestelen (tussen 5-10 dagen na eisprong).

HCG ontstaat pas NA innesteling!

Je posi ovutest kan dus niet van de HCG zijn ....... waar die wel van is, helaas :( Daar kan ik je geen antwoord op geven, heb die krengen maar 1x gebruikt (11 jaar geleden) :)

5. Sheila82

hallo,

Bedankt voor de reacties!
    Ben benieuwd hoe het dan komt..heb dit nog nooit gehad alleen net voor ei anders niet..en heb mn ei echt 100 procent zeker weten gehad, week terug....zie temp kaartje..

Astrid: bij mijn vorige zwangerschap heb ik al op 8 dagen na ei posi getest, echt waar..ik deed toen mee aan onderzoek voor zwangerschapstesten..je begint dan al vroeg met testen en je moet ook bijhouden wanneer je je ei had (tempen)
    dus het kan wel, zo snel....

maar weet niet hoe het nu komt, die bijna posi ovutest...beetje spannend is het toch wel vind ik :D

6. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Er vanuit gaande dat jij 7 dagen geleden je ei hebt gehad en je bij je vorige zwangerschap ook 8 dagen dpo positief hebt getest, zou ik toch even een zwangerschapstestje doen Sheila.
    HCG wordt inderdaad pas meetbaar als er een innesteling is geweest, het eitje doet er 3 dagen tot een week (heb ook wel eens 11 dagen gehoord) over om in te nestelen, bij jou vindt die innesteling misschien wat sneller plaats dan gemiddeld?

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik zou ook een zw test doen... bij vorige zwangerschap testte ik positief een week na mijn ei...

8. Sheila82

Thalia: ja, misschien moet ik dat toch eens doen....misschien morgen of vrijdag...heb ook iets gevonden via google dat iemand ook snel weer een posi ovutest had maar een nega zwangerschapstest..paar dagen later had ze toch een posi zwangerschapstest..dus ben benieuwd.

Ik weet ook niet hoe dat komt als je toch vroeg posi test eigenlijk,wellicht toch snelle innesteling ofzo?

Limmeke: dan heb jij ook snel posi getest!welke test had jij toen gedaan?
    ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd!

Astrid oook gefeliciteerd trouwens, had ik nog niet gedaan :D

pfff...ben benieuwd wanneer ik ga testen...hoe lang ik het volhoud zeg maar haha :D

9. Thalia30

Thalia30 Fanatiek lid

14 jun 2010
    1.025
    0
    0
    Groningen
    Ik denk dat het met een snelle innesteling na je eisprong te maken heeft dat je zo snel al een positieve test kunt hebben.
    Feit is wel dat 1 molecuul van LH en HCG hetzelfde zijn en het daarom zou kunnen dat je ovu-test positief wordt :D Nou ik ben heel erg benieuwd hoor, ik had er allang een paar druppel uit geperst ;) Ik ben ook benieuwd welke test Limmeke heeft gebruikt :)

Alle zwangere dames gefeliciteerd!

10. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb getest met een ebay dipstick en kv2v5

dipsticks waren heel gevoelig, daarop verscheen een hele vage streep.. dag erna op kv2v5 een duidelijk roze streepje

oja.. en heb toen ook een ovu gedaan en die was heel donker (donkerder dan mijn posi eistreep)

11. Sheila82

Thalia: ja, dat zal dan idd daar wel mee te maken hebben dan...
    ik laat het wel weten als ik getest heb, ik ga nergens vanuit maar ben wel nieuwsgierig hoor...anders vind ik het toch wel vreemd, want heb dat echt alleen maar de dag voor dta ovutest helemaal posi is...
    anders is het ook echt maar en supervaag 2e lijntje die bijna niet zichtbaar is...
    ja, had ik ook kunnen doen, alvast plassen en zw testje doen..maar ga wachten tot morgen of vrijdag...

Limmeke: dat zijn dan denk ik wondfo testjes, die dipsticks...en de kruidvat 2voor 5 zijn ook heel goed idd...
    ik heb allerlei testjes in huis, clearblue (gebruik ik pas als andere testjes posi zijn) jumbomerk, matcare..en nog de testen die ik sowieso moet uitproberen omdta ik een webshop van zwangerschaps en ovulatietesten wil beginnen..
    dus wilde wel eerdergaan testen om te zien of deze testjes goed reageren (niet vals posi etc)
    wie weet dus morgen, dat ik meer weet.

Liefs

12. MeMyself

MeMyself Actief lid

5 mei 2010
    456
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je ook een zwangerschapstest moet doen.. Lees dit maar>>

Kan ik een ovulatietest gebruiken om een zwangerschap vast te stellen:
    In principe kan het maar het wordt afgeraden. Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Hieronder een simpel voorbeeld van een LH molecuul en hCG molecuul:
    Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs).

Bron: Vragen over het gebruik van ovulatietesten.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
  14. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik testte vorig jaar ook 3 dagen posi met ovutesten van sensitest. Dacht dat kan niet. maar eens een zwangerschapstest erbij achteraangedaan. Nou de uitslag ligt nu te slapen in z'n bedje:):):):):):D

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik ben deze keer ook nieuwschierig geweest wat ovulatie testen deden toen ik wist dat ik zwanger was en het resultaat was erg duidelijk. Echter was mijn eerste probeersel op 11dpo dus ik kan niet oordelen of de jouwe ook al een zwangerschap aan duidt... In mijn fotoalbum kun je de ovulatie testen zien zoals ik ze heb met mijn ei en met de zwangerschap.

16. MeMyself

MeMyself Actief lid

5 mei 2010
    456
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Idd.. de ovu-testen worden steeds duidelijker! maar wat een testen heb jij gedaan zeg! Haha.

17. nadija

nadija Actief lid

8 jun 2010
    156
    0
    16
    fulltime mama
    ik woon in belgie
    @sheila82 : ik zit ook met die positieve ovulatietest , 12 dagen na de eisprong heb ik een ovulatietest gedaan en die was knal rood , echt zo donker had ik die nooit ( voor de eisprong) gehad, en die werd meteen donker rood ( met de ovulatie word die langzaam rood ) , ik had wel een hele vroege eisprong , ik durf nu geen z.test doen , omdat het nog zo vroeg is , maaaaar het is best wel spannend :) ..........

18. Sheila82

Memyself:bedankt voor de uitleg en de link...het is dus wel mogelijk dat ik zwanger ben...

Limmeke: ook bedankt voor je link, grote kans dat die van wondfo zijn maar weet het niet zeker.

Inggrid: ah, leuk!!Grappig hoe je het omschrijft!!:D Dus je had na die derde dag op dag 4 met zw test getest? of meteen na die 3e dag? en weet je nog op hoeveel dagen na ei je zat/welke dag in je cyclus je zat?

Loki09: Er zit wel een ovutestje bij die op die van mij lijkt van vandaag...hmm...wordt steeds nieuwsgieriger hoor!haha

Nadija: Spannend en leuk dat je in dezelfde situatie als mij zit, toevallig!:D
    Jij zit dus al op 12 dpo, of wanneer heb je die ovutest gedaan??(op welke dag zit je nu?)
    laat ff weten, want ben nu ook wel heel nieuwsgierig bij jou hoor, als jij al op 12 dpo zit of inmiddels misschien nog verder dan 12 dpo..kun je wel een zw test doen..oh super spannend!!
    Bij mij was het idd ook zo dat het teststreepje ook meteen kleurde...en als ik test voor mn ei of na mn ei normaal gesproken (om te kijken hoe die reageert) duurt het ook lang voor ik het hele vage teststreepje zie (van het lh wat altijd in je urine zit)
    dus heel raar anders hoor,omdat ik dit echt nooit heb gehad en zo donker teststreepje lijkt me toch eigenlijk niet kunnen....of zou een foutieve test anders mogelijk zijn?

Ik ga het afwachten..misschien morgen testen....ik zal dan eerst met nog een ovutest testen, misschien had ik een foutieve ovutest??maar zou wel vreemd zijn want kan toch nooit zomaar zo'n donker teststreepje komen dan...nouja....geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen he, haha

19. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Spannend!

Hihi niet lachen om mijn testen. Hou van een tikkie zekerheid na mijn miskraam in februari :( :)

20. Sheila82

Loki: snap je helemaal hoor, ik heb hetzelfde met testen..als ik zwangerschapstesten ga doen, blijft het niet bij 1 test..ook niet bij 2...niet bij 3.....
    uhm..tja...worden er altijd heeeel veel gebruikt...:D

Ik heb voor mijn oudste dochter van 2,5 2 mk gehad..vooral daarna erg onzeker....nu nog wel hoor..dat k toch zoiets heb van: ff blijven testen of ze donkerder worden...
    Hoop dat je snel zwanger mag worden en blijven meid!Knuf!

Deel Deze Pagina