PCOS voeding en anticonceptie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dicky88, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Hi,

Gisteren dan officieel bevestigd uit bloedonderzoek dat ik PCOS heb.
    Nu ben ik mij vooral aan het inlezen over voeding, gezien dat zoveel doet.

Wat zijn voedingsmiddelen naast zooi zoals snoep/koek/volgestopte suikerproducten wat ik gelukkig al niet eet om nog meer te ontwijken?
    Begrijp ook de soja producten.

Lees veel koolhydraatarm, maar hoe arm moet dat? Gezien in groentes ed ook (betere) koolhydraten zitten.

Ik wacht overigens nog op de uitslag van een glucosetest. Mijn nuchtere glucose waarde was normaal maar mijn insulinewaarde verhoogd 2 maanden terug.

Ook moet ik van de arts, ondanks uiteindelijke kinderwens, aan de Diane 35. Zijn er meer die er voor aan de anticonceptie zijn gegaan ondanks kinderwens? Het is zo tegenovergesteld.

Zei het niet dat die gynaecoloog een onwijze bokkelul was.
    Neerhalend etc. Geen uitleg over consequenties van pcos. Alleen dat ik maar niet zwanger moet worden want dan zou ik knettergek zijn...en een maagverkleining moet ondergaan om van de laatste kilo's af te komen die ik door mijn Cushing ziekte juist heb opgelopen en totaal niet door eten (eet nog altijd te weinig en max 1300kcal van de diƫtist)

Desalniettemin wil ik zoveel mogelijk doen om de klachten van pcos te verkleinen.
    En diabetes te voorkomen als dat nog kan.

Deel Deze Pagina