hallo Ik ben dus zes weken zwanger. Dadelijk als ons tweede kindje wordt geboren is onzs zoontje 13 maanden dus moeten we een duo wagen kopen. Wie heeft hier ervaring mee? Wat is beter naast elkaar of achter elkaar? wie kan mij helpen?
1 vriendin van me heeft n 2ling en die hadden n wagen naast elkaar. Dat is erg lastig bij winkels, want sommige supermarkten bijv hadden te weinig ruimte bij de kassa. Een andere vriendin had een kinderwagen achterelkaar en die beviel haar erg goed. De oudste voorin (zij had dus geen 2ling) en de jongste lekker veilig achter zn broertje.
Nou ben ik aan het kijken. En je hebt ook kinderwagens (duo) naast elkaar van 72 centimeter. Die pas door een voordeur zeggen ze. Maar ja dan denk ik dat ik nog steeds een probleem in de winkels heb... Maar ik vidn die achter elkaar eigenlijk heel lelijk. En Daar kan ook geen wiegje in he?
Vroeger, dan spreek ik over bijna 30 jaar geleden waren er van die wagens waar je een soort van stoeltje op de kinderwagenbak kon zetten. Geen idee of dat nu nog bestaat maar dat lijkt me ideaal! Als ik duowagens zie is dat atlijd zo'n naast elkaar constructie, misschien zijn die dan toch het meest gangbaar..
Wij hebben een x-adventure twinco, ze zitten naast elkaar, maar de wagen is niet breed, hij is maar 3 cm breder dan de eenpersoonwandelwagen (quinny) die ik eerst had. Nadeel vind ik dat de zitjes aan de smalle kant zijn, maar goed ik heb iele kindertjes, voordeel vind ik dat ik in winkels overal langs kom en dat ie een zwenkwiel aan de voorkant heeft waardoor hij makkelijker rijdt dan de quinny. Inclusief één babynestje (moet je er los bijkopen) kostte ie me maar 350 euro, dat vond ik voor een dubbele wagen niet duur.
Bij babyshop Jeanette in Meppel, maar dat is een Duimeland-winkel en volgens mij is dat een keten... kijk anders eens op de site van x-adventure, volgens mij kon je 'm voor 20 euro meer ook online kopen. Weet zo snel de site niet, moet je even googelen. Succes!
dat zitje waar Wendy1611 over spreekt bestaat nog steeds en is nog steeds te koop bij babyspeciaal zaken. Hier in het dorp is ie iig te koop.
ik had er eentje achter elkaar dave zat voor en ameé lag achter dave was 11 en 1/2 mnd toen ameé geboren werd en vond dat toen erge makkelijke wagens alleen de lengte was soms wel een probleem in winkels maar verder heb ik heel veel plezier gehad van me quinny tandem
Ik heb er 1 van topmark achterelkaar stuurt ook niet zwaar en in de winkels heb ik er ook geen problemen mee ben er erg tevreden over.
ehhh heb ook zo'n zitje gehad op een koelstra kinderwagen gevaar is dat de wagen omkiept als de oudste iets te ver naar voren buigt wat bij mij dus ook gebeurde, meestal hield ik de wagen vast maar kon ergens niet bij dus moest de wagen los laten en tjakka daar gingen ze ameé baby van net een paar weken lag helemaal onder het zitje en Dave helemaal van de kaart want je kind zit vast in het zitje en kan dus geen kant op ben meteen zelfde middag een tandem gaan kopen want zoiets dat wilde ik niet weer meemaken lag waarschijnlijk wel aan mijn kinderwagen hoor ouderwets model 4wielen
ik heb ook een koelstra wagen maar dan waarsch een nieuwer model... ik heb zo'n zitje nog nooit gezien (jawel toen in heel klein was, hihi) heeft iemand er een foto van?
OP een driewiel-model is zo'n zitje ook niet stevig. Een vriendin van mij had een quinny en ook die wagen kon je niet loslaten als het zitje er op zat, zonder dat de boel omkiepte.
Ik heb hem zelf nog niet gebruikt omdat Lisa straks op een buggyboard kan staan. Hij past overigens niet op elke reiswieg.. Als je een reiswieg hebt die met adapters vastzit (zoals de quinny speedy sx , trans4mer , transXction en zo dan zou kan ik hem je niet aanbevelen. (heb zelf de speedy sx) Ik heb nog even geen foto van het stoeltje.. maar het is dezelfde als het stoeltje wat je ziet als je op de link klikt! http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 98.html%3F
Je loopt er zelf achter. Op de mutsy past ie trouwens wel, want daar hebben we m op gepast. Als je onzeker bent van of je kind blijft zitten (kan me voorstellen),kan je een tuigje kopen en dat tuigje aan het zitje vastmaken.