Stedentrip istanbul?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mavi derya, 21 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik wil als verrassing een stedentrip voor mijn man boeken naar istanbul. Heeft er iemand dat al eens gedaan en dan waar geboekt en welk hotel?

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou nu echt niet die kant op gaan in verband met alle onrust.

Istanbul wil ik zelf zeker nog een keer terug, een prachtige stad. Maar voorlopig ga ik niet naar Turkije.

Ctje1987, SDonya, 2augustus1992 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaande. Dat gezegd hebbende, kijk eens naar Hotel Nena :) Is al weer wat jaren geleden dat ik er was maar het was toen echt helemaal prima in orde.
    *edit* ik heb net even gekeken en wow, het is zoveel voordeliger geworden! Omdat er zoveel minder toeristen zijn denk ik dan.. Toendertijd waren de kamers echt vanaf 140 euro in juni.

4. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Istanbul is een prachtige stad, maar ik zou nu inderdaad ook echt niet gaan.

Wij zijn er in 2014 geweest en zaten toen in hotel Pierre Loti. Was helemaal prima en erg gunstig gelegen ook tov bezienswaardigheden.

5. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    In de zomer zou ik het echt niet doen. Te warm, te druk. Mooiste tijd in Istanbul is eind september, begin oktober. (Of april-mei) De meeste toeristen zijn dan weg en ook dat hele warme is weg.

Qua hotel ligt het er aan wat jullie precies willen doen. Als je echt de toerist wil uithangen is een hotel in Eminönü erg fijn qua bereikbaarheid. Je hebt ook hele fijne romantische hotelletjes rondom Sultanahmet. Als jullie meer van het uitgaan zijn dan zit je beter in Taksim/Beşiktaş.

Wij boeken altijd alles via booking.com. Minimaal 4 (of een drukbezochte 3) sterren hotel, dan zit je vaak gewoon goed. Via booking zit je dan ook gewoon veilig qua betalen etc.

Voor de rest, als vliegen vanuit Duitsland een optie is; vanaf Düsseldorf en Köln heb je vaak hele goedkope vluchten. Rotterdam Airport heeft ook weleens vluchten naar Istanbul volgens mij? Qua comfort is Turkish Airlines erg fijn maar Sunexpress en Atlasglobal zijn ook fijne vliegmaatschappijen. De rest is lekker goedkoop maar niet altijd fijn vliegen. Al maakt het voor een vlucht van 3-4uur niet zo veel uit.

6. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Zoals hierboven al staat zou ik momenteel niet gaan, ook omdat ik denk dat je als Nederlander misschien niet echt welkom bent op het moment. Ik ben een aantal jaar geleden een week gegaan met een vriendin, vond het een mooie stad maar voelde me er belaagd en bekeken steeds als toerist.

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Bedankt voor de reacties allemaal. Mijn man is turks dus hopelijk worden we iets minder als nederlandse toerist gezien

Ik wil ergens in oktober gaan. Hij is in november jarig maar ik ben bang dat dan het weer tegen zit..

8. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Als je man Turks is dan is het misschien wel makkelijker om te gaan. Ik zou ook wel eens die kant op willen, lijkt me een prachtige stad!

9. Rabiap

Rabiap Lid

14 jan 2016
    27
    2
    3
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vind het een onzin dat er wordt gezegd om niet naar Turkije te gaan. Gelukkig gaat het zo goed daar om zeker niet bang te zijn om te gaan. Er zijn tot zover al genoeg toeristen naar Turkije van verschillende landen. Én btw Nederlanders zijn welkom. Er zijn genoeg Nederlanders die naar Istanbul zijn gevlogen
    Ik ben naar Istanbul ook wel 3x geweest. Een hotel kan ik je niet aanraden, maar ik kan je wel zeggen wat je kan bezichtigen
    Veel plezier alvast

10. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Idd je kunt nu best naar Istanbul
    Ja de coupe is geweest en mss zie je er nog iets van maar toerisme hindert dat niet
    Toerisme is groot inkomstenbron en daar zullen ze niet aankomen

Collega van me is laatst op vakantie geweest in antalya en op wat meer bewaking op luchthaven na heeft ze niks gemerkt gezien en gevoeld van onvrede

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik dacht ook dat Turkije onveilig was maar volgens TUI word het allemaal een beetje opgeblazen in de media. TUI zegt dat er dagelijks nog heel veel mensen naar Turkije vertrekken en dat er inderdaad meer beveiliging is nu.. ik zou alleen wel eerder voor de kustplaatsen kiezen in plaats van Istanbul zelf. Maar dat is meer een gevoelskwestie

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn zusje werkt in een hotel in Antalya. En daar komen dagelijks toeristen. vooral Nederlanders. Er kan overal iets gebeuren. Parijs, Brussel etc is ook niet veilig. dan moet je vooral thuis blijven. de media overdrijft altijd. ik zou gewoon lekker gaan.

13. belem

belem Lid

28 mrt 2012
    86
    0
    6

Ne kunt er gewoon heengaan. Oktober november is het wel fris maar goed te doen. Ik zou wel een hotel aan de europese kant kiezen en dan bijvoorbeeld in ortakoy, nisantasi sisli vooral ortakoy is het savonds erg leuk en veilig. Kom er al jaren meerdere keren per jaar en elke keer ontdek ik wel iets nieuws...

Deel Deze Pagina