Topic lijkt mij duidelijk. BV die ik vandaag op het werk kolf, verstandig in te vriezen en woensdag weer te ontdooien, of gewoon in de koelkast bewaren. Zit in twijfel......!!! Weet dat de melk dan nog wel goed is, maar de Gyn adviseerd weer meteen in te vriezen als het koud is. Je hoort ook overal weer andere verhalen he .... soms om gek van te worden, dus war zouden jullie doen? Groetjessss
Ik laat dat in de koelkast, als ik tenminste zeker weet dat het dan wel donderdag op zou gaan en mijn voorraad nog even niet ververst hoeft te worden. Als ik na een dag kolven verwacht dat ik een volgende werkdag over ga houden, vries ik (een deel) wel in. Ik vind dat hier handiger, omdat wat ik maandags kolf, ik op woensdag en donderdag kan gebruiken. Als ik op woensdag uit de vriezer trek en daarvan blijft over, kan ik dat donderdags niet meer gebruiken...
BV is als je hygiënisch werkt 5 dagen houdbaar, dus ik zou het zeker niet invriezen. Met invriezen verandert de smaak van je melk, en er gaan belangrijke antistoffen wel verloren
Nee, die gaan niet verloren hoor, niet als je achterin de koelkast laat ontdooien. Hier kan je daar meer over lezen: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Opwarmen van moedermelk
Ik ontdooi altijd in de koelkast, maar heb ook altijd geleerd dat door het invriezen er ook antistoffen verloren gaan....
Vanwege de smaak zou ik het niet invriezen, als je zeker weet dat het binnen 5 dagen gedronken gaat worden. Ik vond het altijd wat zurig worden in de vriezer en ukkie dronk er minder van als het uit de vriezer kwam dan vanuit de koelkast.