Hoi dames, Ik wil graag een naaimachine kopen. Welke naaimachine hebben jullie, waarvoor gebruiken jullie die, hoeveel kost het?? Ik zoek eentje die goed is voor een redelijke prijs. Ik zal mijn (toekomstige) naaimachine voornamelijk gebruiken om spijkerbroeken in te korten en allemaal van die leuke projectjes te doen die ik zie op inet en hier (zoals een wikkeldeken ed).
Voor op mn werk hebben wij een naaimachine van de ikea. Rond de 80 een simpele machine maar wel met alle standdaard dingen erop. Weet niet of je net gaat beginnen met naaien? Anders is het een leuke machine om mee te beginnen en kan je als het naaien bevalt altijd kijken voor een andere? Ik heb zelf een singer, ooit gekregen voor mn verjaardag. Mn moeder heeft trouwens ook een singer en die gaat al ruim 30 jaar mee....dus daar valt ook wat voor te zeggen Ik maak er vanalles op, kleertjes, kussentjes, broeken inkorten, gordijnen enz.
Ik gebruikte altijd mijn moeders naaimachine, maar woon daar nu niet meer. Die van haar was ook enorm oud 25 jaar, maar heeft het begeven. Wij hebben der wel een nieuwe gegeven, maar 800 euro is een beeeeeeeeeeetje aan de dure kant voor mij haha. Mijn moeder gebruikt het ook intensief vandaar dat we meer geld erin hebben gestopt. Ik ga ook kijken naar singers! Die zijn idd wel heel goed altijd. Dank je
De singers van tegenwoordig zijn niet meer zo goed als vroeger omdat het merk is overgenomen. Je kunt denk ik misschien beter kijken voor een oudere 2e hands en dan beter bij de naaimachine handel. Deze hebben een sterkere motor dan de goedkopere nieuwe die je voor jouwn budget kunt krijgen. Ik zelf heb een pfaff ambition 1.0 met allemaal siersteken enzo. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik voornamelijk kinderkleertjes maak. Maar deze koste nieuw 700 euro.
Spijkerstof is erg dik, en als je een naaimachine wilt kopen om vooral spijkerbroeken mee in te korten kan je beter even kijken waar die het beste onder kan( je voetje moet dan wat hoger zitten of in hoogte verstelbaar zijn, de naald kan je zelf gewoon verwissellen). Dit kan je gewoon vragen in een naaimachine winkel.
Ik heb nu een toyota, heeft in 1998 iets van 400 gulden gekost. Dus verwacht dat ze nu rond de 200-250 zullen zijn. Een basismachine met zo'n 20 steken (incl knoopsgat). Nu ik wat verder ben, merk ik hij net wat te "licht" is. Bij drie lagen fleece merk ik dat ik hem even over het dikste stuk heen moet helpen. Dus met de hand het vliegwiel nog even mee draaien. Tip: 1/ ga naar een naaimachine handel en probeer er een aantal uit 2/ koop een machine waar in ieder geval de knoopsgat mogelijkheid op zit en daarnaast nog een aantal siersteken (zoals die 20 die ik bijv heb) Dan kan je net iets meer dan alleen maar recht toe recht aan naaien.
Voor mijn moeder hebben wij ook een pfaff gekocht en die werkt heel goed. Ik las het inderdaad net over de singer toen ik aan het googlen was jammer. Ik ga jullie tips meenemen! Dank je wel dames. De spijkerbroeken is echt een must dus het moet wel een zwaardere naaimachine zijn, aangezien is regelmatig moet inkorten. ik ben van plan om ook leuke kinderkleertjes e.d. te maken. Ik wil zooo graag een pfaff maar zo duur
Joh dat wist ik niet van singer.... Gelukkig heb ik die van mij al heel wat jaartjes Die van ikea is dan geen optie, dat zou zonde geld zijn! Er zitten trouwens wel siersteken op maar goed. En idd een goede 2e hands! Ik geloof dat ik dat zou doen! Succes
Ik heb een Bernette (uit de Bernina-fabriek). Kostte me toen ik hem kocht (ik denk nu zo'n 9 of 10 jaar geleden) 450 euro. Gaat moeiteloos door alle stoffen heen, dik en dun. Er waren ook nog Bernettes die erop leken die nog iets goedkoper waren. Ik heb op advies van de dealer toen deze gekocht (80e zeg ik even uit mijn hoofd) omdat die beter met dikkere stoffen om zou kunnen gaan dan het goedkopere zusje. Als je een goede machine voor niet te veel geld wil hebben kun je ook eens naar tweedehands kijken (pfaff is goed, husqvarna ook). Er zijn zat naaisters die een machine inruilen die op zich nog goed is omdat ze een nieuwe willen met net wat meer steken of met tiptoetsbediening. Pas wel op, naaien is heel verslavend!
Singer is i derdaad niet meer wat het was. Een singer van aldi of lidl raadde mijn 'naaijuf' af. Ik heb zelf een brother. Je kunt ook naar een naaimachine winkel gaan en een tweedeh ds kopen. Dan hebje vaak ook nog wel wat garantie bij die winkel.