Een hoop mensen zullen dit spel wel kennen. Maar het dobbel spel toevalig hebben wij deze vandaag op me werk gespeels maar dan wee op een ander manier als ik hem ken maar dus zo iedereen koop 2 cadeautjes en 1 cadeautje van thuis (oud/nieuw/gebreukt) dan dobbelen 1 en 6 cadeautje pakkan van de tafel en deze uitpaken. zijn alle cadeautjes op begind het kaartjes spel (had iemand gemaakt ) bij 6 een kaartje paken en deze op dracht uit voeren nou was ik benieuwt of mensen nog ideetjes voor oprdachtjes had. zal zo even alles wat ik over genomen hebt typen bedankt ennee vertel gerust hoe jullie hem spelen
Dobbel spel vragen Ga allemaal 1 plek naar links De cadeautjes blijven liggen Ga allenmaal 1 plek naar rechts De cadeautjes blijven liggen Ga allemaal 2 plekken naar rechts De cadeautjes blijven liggen Ga allemaal 2 plekken naar links De cadeautjes blijven liggen Ga allemaal 3 plekjes naar links De cadeautjes blijven liggen Ga allemaal 3 plekjes naar rechts De cadeautjes blijven liggen Pak het laast weg gegeven cadeau Ruil met je buur man/vrouw links Ruil met buur man/vrouw rechts Kies bij je buur man links 1 cadeautje Kies bij je buurman/vrouw rechts 1 cadeautjes Haal bij de geen met de meest cadeautjes 1 cadeautje weg En geef deze aan de geen met de minste cadeautjes Dit is een bewaar kaart voor als iemand bij jou Een cadeautje weg pakt dan mag je deze in zetten Hij blijft op de plek waar je zit liggen Dit is een bewaar kaart voor als iemand bij jou Een cadeautje weg pakt dan mag je deze in zetten Hij blijft op de plek waar je zit liggen Pak een cadeautje wat pas bij je inrichting Pak een cadeautje wat nog niet geruild is Pak een cadeautje wat je lekker vindt Maak voor iedereen een hapje Maak voor iedereen drinken Zing een liedje Pak het cadeautje van de geen die als laatste een kaartje heeft voor gelezen Pak het cadeautje van de geen die als laatste naar de wc is geweest Ga op leeftijd zitten van jong nou oud te beginnen bij jou plek Ga op schoen maat zitten te beginnen bij jou plek Ga op lengte zitten van klein naar groot te beginnen bij jou plek Ga op lengte zitten van groot naar te klein te beginnen bij jou plek Pak het grootste cadeau Pak het kleinste cadeau Je mag van plaats verwisselen met iemand (dit is niet verplicht) Maak een groeps foto waar bij iedereen een gekke bek trekt Maak een foto van jong naar oud Dit is een bonus kaar met de stel je een cadeautje Veilig wat je dus zo ie zo mee naar huis neemt Geef een cadeautje weg Pak een cadeautje wat je graag wilt
Dit Sinterkerst spel speelde ik altijd met mijn klasgenoten, maar ietsje anders: 2 kadootjes kopen met een van tevoren vastgesteld budget (meestal tot 10 euro). Een leuk kado en een gek/lelijk kado. Dobbelen: 1 is kadootje pakken (tot max. 2, daarna telt de 1 niet meer mee). 6 is ruilen met een ander kadootje die al uitgepakt op tafel staat. Nadat alle kadootjes open zijn nog een tijd (5 minuten) doordobbelen. Een race om de leuke kadootjes.