L-Tryptofaan/5-HTP

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Patchwork, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Gewoon een korte vraag; ik las dat dit aminozuur de zaadkwaliteit verhoogt, klopt dit? Mijn partner slikt geregeld L-Tryptofaan ivm zeer lage serotoninegehaltes en ik vroeg me af of het kwaad kon, maar lijkt juist een positief effect te hebben? En geldt dit ook voor de vrouwelijke vruchtbaarheid? Ik weet dat je het niet slikken mag tijdens zwangerschap en borstvoeding, maar als het de vruchtbaarheid ten goede komt zou ik het misschien ook eens kunnen proberen?

2. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Ik ken het niet, dus daar kan ik geen antwoord op geven. Maar aangezien jullie nu pas 3 maanden aan het proberen zijn, en het feit dat jij al 5 kinderen hebt en je partner 3, zou ik het persoonlijk eerst even rustig afwachten en het de kans geven voordat je zelf gaat dokteren met allerlei middeltjes. Misschien dat zoiets alleen maar je cyclus in de war kan gooien?

Littlegirl1989 vindt dit leuk.
  3. Patchwork

Patchwork Niet meer actief

Ben ook niet van plan zelf te gaan lopen dokteren hoor. ;) Vroeg het me gewoon af. Inmiddels ben ik er achtergekomen dat Tryptofaan ook bewust in bepaalde voedingssupplementen zit bedoeld voor de periode van zwanger worden. Tot in zoverre zou je dus kunnen stellen dat het een positief effect zou kunnen hebben. Ik beperk me echter gewoon tot m'n Davitamon Mama multivitamientjes, m'n partner mag z'n tryptofaan blijven slikken. ;)

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik sluit me aan bij de post hierboven. Aanvullend daarop: l-tryptofaan is spul waar echt nog heel veel onduidelijkheid over is, weinig controle (want: voedingssupplement), en niet volledig ongevaarlijk. Ik zou er mee uitkijken en er niet mee gan rommelen. Zowel niet als je fertiliteitsproblemen hebt, als wanneer je die niet hebt

Deel Deze Pagina