Tot nu toe had ik begrepen dat er in 2013 gewoon 3 IVF-pogingen zouden worden vergoed, met enkel dat verschil dat er nu een leeftijdsgrens komt en dat er maar 1 embryo mag worden teruggeplaatst. vandaag kreeg ik mijn nieuwe polis voor 2013. Hierin staat bij IVF: Vrouwen tot 38 jaar alleen een vergoeding voor de eerste en tweede poging (en dus maar 1 embyo per tp). Heb ik iets gemist? Waar is de derde poging gebleven?? Kan iemand hier meer over vertellen?
Er worden gewoon nog 3 pogingen vergoed hoor. Weet niet waar jouw verzekering mee bezig is, maar 3 pogingen zitten standaard in het basispakket. Zie deze link van de Rijksoverheid. Die bepaalt wat er wordt vergoed vanuit het basispakket en niet de verzekeringsmaatschappij. Basisverzekering | Zorgverzekering | Rijksoverheid.nl
Dat is weer zo'n verzekering die vind dat ie het recht heeft af te wijken van de wettelijk bepaalde regels.
Ik heb net even gebeld met mijn verzekering voor de zekerheid. Zij vertelden dat sommige verzekeringen proberen eigen regels toe te passen. Blijkbaar zijn er gaten in de wet die zij dan kunnen misbruiken. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is met het basispakket. Ik dacht ook dat niemand eraan kon komen.
Wat ninaD zegt klopt helemaal! Hoor het wel vaker bij bv tandartskosten voor minderjarigen. Er wordt soms gewoon gesjoemeld met het basispakket. Dan mag je dat gaan aanvechten en je gelijk gaan halen. Welke verzekering is dat? Ik zou nu al bellen en dit aangeven. En wellicht overstappen straks??
Merah, welke verzekering is het? een tijdje terug stond zoiets op de site van een verzekeringsmaatschappij en dat bleek een foutje te zijn...
UMC verzekeringen. Dit is een verzekering die in het leven is gereoepen als vervanging van een collectieve verzekering voor UMC-personeel... Het kan ook zijn dat ik het anders moet lezen. Dat het enkel de veranderingen zijn tov het voogaande jaar. Dus dat de derde poging blijft zoals hij was (dus zonder beperking van 1 embryo). Probeer de verzekering niet te verdedigen hoor, want erg enthousiast ben ik over hen al heel lang niet meer, maar wil wel de mogelijkheid van goede bedoelingen open houden...
He Merah, Direct mn mail gecheckt (geloof me, als er hier iets aan veranderd ben ik 1 van de eersten die het hoort) en geen mail over dit onderwerp dus het is niet waar. Greetz!
Ik heb het laatst nog ergens anders gelezen dat iemand op de website van haar verzekering zag dat in 2013 maar 2 IVF pogingen zou vergoeden. Toen ze het navroeg bleek de verzekering idd een foutje te hebben gemaakt. Volgens mij was dat een andere dan die van Merah. Volgens mij mogen verzekeringen niet knoeien aan het basispakket. Dus mocht je idd zien dat je verzekering iets anders beweerd moet je daar achteraan.
ja,dat was ik toen.En dat ging om Agis!klopte inderdaad niet,stond fout op de website.Ze mogen echt niet afwijken van de basisverzekering,die is namelijk wettelijk bepaald.