Vanmiddag heb ik een afspraak bij de HA om mijn koper spiraaltje te laten verwijderen! Eigelijk stond dat pas voor eind Juni / begin Juli op de planning en zaten we nog te twijfelen of we eerst wilden gaan trouwen, maar we zijn van gedachten veranderd! Wel gaan we de eerste 2 maanden een beetje voorzichtig doen, want mocht ik gelijk bij mijn volgende eisprong zwanger worden (al is die kans onwijs klein) dan komt het qua afstuderen en een nieuwe baan zoeken niet zo heel goed uit. Dus een beetje om de vruchtbare dagen heen varen en daarna er echt voor gaan! Ik begin dus ook nog niet te tellen met ronde 1, maar spannend is het allemaal wel! Toch een grote stap zoiets, want over 2 maanden gaan we echt bewust klussen (en mocht ik toch wel eerder zwanger worden, dan is het natuurlijk meer dan welkom, anders had ik nog wel 2 maanden gewacht met dat ding eruit laten halen!) Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen
succes! Je kan zomaar snel zwanger raken. Je hoeft niet te ontpillen en een koperspiraal heeft geen invloed op je cyclus. Ik was de eerste ronde na het verwijderen meteen zwanger. Werd helaas wel een miskraam, maar was dus meteen erg vruchtbaar.
spannend zeg!volgens mij heb ik eerder gereageerd op jou? over koperspiraal? studeren etc? Nou daar ga je vanmiddag! Hoop dat ie te vinden is.. anders moet je naar de gyn Zoals bij mij! spannend zeg....... Veel succes vanmiddag
Dank jullie wel! Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is of ik al moet stoppen met alcohol drinken als ik in het weekend ga stappen? En roken? Zodra we er echt bewust voor gaan stop ik natuurlijk met roken en mocht ik eerder zwanger zijn dan stop ik gelijk zodra ik daar achter kom. Maar over 1x in de 2 weken alcohol drinken twijfel ik nog een beetje... Natuurlijk, zodra ik zwanger ben houdt dat gelijk op, maar moet ik nou in de periode dat we aan het proberen zijn ook al over op de cola light? Doen mensen dat ook met rood vlees, brie, kattenbak verschonen etc? Dat je stopt met die dingen eten en doen omdat je probeert zwanger te worden? Hier ben ik nog wel benieuwd naar! Liefs @ Babs81; Je hebt idd vaker op mij gereageerd en ik hou jouw geposte berichten ook een beetje in de gaten! Hoop idd dat ze dat dingen kunnen vinden! Ik heb m nu 16 maanden in... @ Trees: Dank je wel voor je lieve reactie! Ik wens je nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van al het verdriet wat je de afgelopen tijd over je heen krijgt!
roken zou ik meteen stoppen, zodat je lijf de kans krijgt om van het vergif af te komen. Daarnaast is het stoppen lastig en kan je het beter nu dan ipv als je pas zwanger bent. Dan ben je al te laat en kun je het kindje al schade toebrengen. Ik ben zelf ook vantevoren al gestopt en ben er erg blij om. Kattenbakken doe ik ook niet meer zelf en dat vind ik niet zo erg . Je kan voor de zekerheid altijd handschoenen aandoen als je de bak verschoont. Drinken met mate zou ik nog niet te moeilijk over doen. Mijn gyn zegt dat twee glaasjes per week geen kwaad kan als je probeert zwanger te raken. Zelf drink ik na mijn eisprong niet meer, omdat ik me daar prettiger bij voel, maar dat is persoonlijk. Brie mag je gewoon eten als je zwanger bent en zelf eet ik geen rood vlees meer na mijn eisprong, maar misschien ook wat overdreven.
ohw dat valt mee.. die gaan ze wel vinden!!! Bij mij nog steeds niets!!! @trees.. hou jou geposte berichten steeds in de gaten.. en dacht laatst.. jeetje meid..ze kunnen langzaam wel film van je maken.. wat een ellende steeds! verdriet, teleurstelling .. hou je het wel een beetje vol? Goed voor jezelf zorgen hoor! Heb het met je te doen! Als er een God bestaat... gun ik jou zoooo vreselijk een kindje.. en zou ik iedere avond voor je bidden! en dan erachter komen bijn 12 weken.. [-o<
Dat wordt een film in de categorie horror Ik heb dagen dat ik het niet meer zie zitten, maar soms ben ik juist weer erg hoopvol. Ik heb gelukkig heel veel steun van mijn manneke en binnenkort een weekje vakantie en daarna gaan we er weer voor. Het lijkt me trouwens wel wat om er pas bij 12 weken achter te komen. Alleen ik voel altijd al erg vroeg dat ik zwanger ben. Ik reageer nogal heftig op de hormonen en ik herken het gevoel inmiddels uit duizenden. Grappig is dat ik jou ook al een beetje heb gevolgd. Sommige mensen kom je vaak tegen op zsp. Ik meen me te herinneren dat je pas in een flinke dip zat en er even helemaal mee wilde stoppen? Hoe gaat het nu? Moed weer bij elkaar gescharreld? Sorry inbetween dat ik vreselijk off-topic ga
ja zit er nog steeds in... zit nu eigenlijk thuis.. want trek geestelijk niet meer.. niet alleen om zw-schap!!!maar hebben nu paar x onveilig gedaan en gisteren precies voor eisprong.. dus afwachten!! ja reageer ook erg op hormoon... voor innesteling heb ik duidelijk gevoel gehad bij mijn 2 kids... Nu afwachten.. morgen ga ik het 1en andere ondernemen. en hoop geestelijk uit die diepe put te komen! Lekker ontspannen op vakantie he? pfff heb zoveel respect voor je hoe je steeds weer er boven op trekt... en natuurlijk zal je niet altijd even zitten Heb jij accupunctuur al geprobeerd? ik ga donderdag dit doen.. en morgen magnetiseur! ben erg benieuwd!
Geeft niet hoor meiden, ik vind het net zo leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Over 2 uur heb ik die afspraak, wordt nu toch wel een beetje zenuwachtig over hoe het gaat voelen, dat ding eruit halen... Ik ga denk ik gelijk ook foliumzuur en vitamine pillen halen, dan heb ik dat alvast (iemand tips over welk merk of misschien een alles-in-een tablet?) en verder denk ik dat ik idd nog wel wat ga drinken als ik ga stappen en over het roken twijfel ik nog steeds een beetje, maar dat ga ik vanavond maar eens met mn vriend bespreken Gelukkig rookt hij niet en ik niet zo heel veel (zo'n 5 per dag) dus als ik ga stoppen moet dat gewoon gaan lukken. Zeker met de gedachte aan een kindje in mijn hoofd!
lief van je! ja zou ook zenuwachtig zijn.. gelukkig steld het uithalen niets voor! gewoon alleen foliumzuur? vitamine tabletten staat duidelijk op! NIET GEBRUIKEN TIJDENS ZWANGERSCHAP gewoon net zoals mij iedere morgen 5sinasappels uitpersen.. banaantje erdoorheen pureren.. en kiwi! en JAMMIEEE! je hebt etos zwanger worden.. maar schijnt je menstuatie erg van in de shit komt! langere cyclussen.. enonregelmatige cyclus!
Ik was ook erg zenuwachtig met het verwijderen van het koperspiraaltje, normaal doet die eende bek mij geen pijn maar nu dus wel, want ik was meer zenuwachtig van het gaan nu voor het echie. Het spiraaltje zelf eruit was een eitje niks van gevoeld, maar omdat ik zenuwachtig was deed die eendebek pijn omdat ik niet ontspannen genoeg was, en alles aan had gespannen. Ik rook ook en wil er eigenlijk heel graag van af, drinken doe ik gelukkig niet zo veel. Dus meid probeer zo ontspannen mogelijk te blijven, dan valt het allemaal wel mee. iig sterkte. en succes met het zwanger worden
Nou, dat ding is eruit! Was nog een heel gedoe, want de assistente kreeg m met 2x trekken er niet uit... Moest alsnog de dokter gehaald worden die even wat harder durfde te trekken Maare, ik kan niet zeggen dat het volkomen pijnloos was! En dat terwijl ik naar mijn idee een vrij hoge pijngrens heb. Zal wel komen omdat ie dus een beetje vast zat met die haakjes Ik heb het spiraal meegekregen, zodat ik m straks aan mijn vriend kan laten zien Heb er een foto van gemaakt en in een map geplaatst op de computer. Daar wil ik dan ook een foto van een positieve test in zetten en buikfoto's (als het allemaal gaat lukken!) Eerste foto is in ieder geval binnen En gelijk een afspraak gemaakt met de verloskundige (zit daar in hetzelfde gebouw) op het kinderwens spreekuur! Dan wordt je helemaal voorgelicht over veilog zwanger worden en zijn en worden medische gegevens gecheckt van mij en m'n vriend (zodat ze je evt. door kunnen verwijzen als er bijv. ziektes voorkomen in de familie). Donderdag 5 maart hadden ze helaas pas plek, maar omdat we toch nog niet gelijk echt echt aan de klus gaan is dat niet zo erg. Heb net bij de Kruidvat al wel gelijk 'mama & baby totaal 30' tabletten gehaald! Er zit foliumzuur in wat al is omgezet in een stofje genaamd 'Metafolin' wat gelijk door je lichaam wordt opgenomen, zodat het lichaam het foliumzuur niet zelf hoeft om te zetten in Metafolin (niet elk lichaam doet dat nl zo optimaal mogelijk heb ik begrepen) en er zit ook ijzer, zink, vitamine B-complex en vitamine C en D in. Verder is er op gelet dat er niet teveel vitamine A inzit, want dat mag je niet teveel binnen krijgen tijdens de zwangerschap. Deze tabletten moet je innemen vanaf het moment dat je stopt met anticonceptie totdat de borstvoedingsperiode is afgelopen. Het is dus ook goed voor de baby als je nog zwanger bent en daarna als je borstvoeding heeft! Ideaal lijkt mij! Liefs
nou geweldig! vervelend dat pijn gedaan heeft! maar beter zo... dan zoals bij mij 30minuten in stangen.. en haken in je baarmoeder geprikt.. om touwtje te zoeken.. wat meteen flink bloedde... en 30 minuten later na veel gefrunnik... en gezeur.. ging ik bloedend naar huis jhhaha wou je dat niet zeggen! maar 1ste stap gezet! zal meteen je foto bekijken
Ja ik moest even kijken hoe ik dat moest doen Maar het is gelukt, hoop dat je t nu kan zien! En op het moment dat ik dit typ rook ik mijn laatste sigaretje op (hoop ik)! Toen ik bij de dokter de deur uit liep kreeg ik ineens zo'n gevoel van; ik ben er klaar mee, dit is niet goed voor een toekomstige zwangerschap En het gaat me gelijk een hoop geld schelen, dus alleen maar voordelen! Liefs
Gefeliciteerd met het feit dat je spiraal-loos bent hihi! Goed dat je al wel met mama en baby bent begonnen. Kan geen kwaad!
Inbetween gefeliciteerd met het spiraalloos zijn Ik vond het zelf bij het begin zo spannende periode en de eerste keer vrijen zonder was heel speciaal Ik ben zelf toen ook begonnen met puur mama van vsm, is net zoiets als dagravit. Ik hoop dat er snel een wondertje in je buik mag gaan groeien! Babs heftig hoor allemaal. Het kan er allemaal vreselijk inhakken. Pak je rust en hopelijk gaat snel alles weer de goede kant op. Ik vraag me soms ook af tot hoever ik het nog volhoud. Het gaat nog, maar er moeten nu geen andere dingen gebeuren. Ik ben trouwens erg benieuwd naar je accupunctuur-ervaring. Ik heb zelf net een afspraak gemaakt voor vrijdag! Ik heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen, behalve een hoop naalden. Wie weet gaat het helpen!
Dank jullie wel! Het voelt zo gek, ik voel me echt anders dan daarvoor, al soort van speciaal ofzo, terwijl ik dus nog niet eens zwanger ben! En stoppen met roken gaat tot nu toe ook goed, het vreemde (maar wel erg fijn!) daarvan is, is dat ik het deze keer helemaal niet mis! Normaal als ik een poging deed dan dacht ik de hele dag aan sigaretten en roken en dat ik er over een paar dagen wel 1 wilde bietsen van een vriendin ofzo, maar nu voelt het heel anders, rustiger in mijn hoofd, en heb ik er totaal geen behoefte meer aan! Ik ben daar echt super blij mee! Liefs Ps. Succes dames bij de acapunctuur, laat even weten hoe het was!