Slaapkamers luchten met baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

zomer of winter, bij ons gaan 's ochtends altijd even de slaapkamerramen open om te ventileren en te luchten. Gewoon, lekker fris en gezond. Al is het maar een half uurtje.

Maar hoe doe je dat eigenlijk met een baby? Ik zit opeens te denken aan ons februarikindje ...

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb altijd gewoon het raam open gezet als ik Vigo uit bed haalde. Als hij weer naar bed ging, deed ik het raam weer dicht. Zo doe ik het nog steeds trouwens :) Kleintjes kunnen best veel hebben hoor. In het hele begin (als het kamertje erg koud is) kan je ook nog een kruikje gebruiken.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hier precies zo!

4. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Dan kun je luchten als je baby niet in bed ligt.

Ik laat mijn zoontje overdag ook wel eens slapen met het raam open. Behalve natuurlijk als het heel koud is buiten.
    Zijn bedje staat aan de ander kant van de kamer en overdag ligt hij meestal met z'n kleertjes aan in bed. Hij heeft het dus warm genoeg.

Een hele jonge baby zou ik nog niet met het raam open laten slapen als hij in de winter geboren wordt.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Luchten als je kindje beneden is, of in een andere slaapkamer (waar niet gelucht word) is.
    Bedje lekker warm maken met een kruikje voor je je baby erin legt, is heerlijk! Word je vast in dank afgenomen, ;) .

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.097
    3.879
    113
    Ik zet het raam vaak even op een grote kier als ze beneden in de box ligt. Als ze gaat slapen, doe ik het raam op een klein kiertje, op die soort klemmetjes/handvatten, weet even niet hoe ze heten. 's Nachts blijven ze ook op die kleine kier van een cm ofzo staan, als het echt koud is, dan doe ik alleen de schuifjes van het ventilatierooster open.

7. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik heb het raam open al Britt beneden is..
    als het warmer word gaat het gewoon weer dag en nacht een stukje open;)

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik heb altijd de ramen open als Kian niet op bed ligt.

9. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Ah ja, da's waar ook. Wat is ook een half uurtje. Even mee naar beneden is genoeg.

10. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik zet zijn raam gewoon altijd weer open na een slaapje en voor een slaapje doe ik hem weer dicht.
    Hier wordt dus eigelijk de hele dag gelucht. Want ook na een slaapje van 1,5-2 uur vind ik zijn kamer toch weer ruiken. Zo kan hij dus altijd in een frisse kamer slapen.

11. Niet meer actief

zodra ik ayman uit bed haal gaat het raam open

zodra hij weer gaat slapen gaat het raam dicht, heerlijk toch in zo'n frisse kamer lekker in slaap vallen

de verwarming brandt de hele dag toch wel dus koud zal het nooit zijn

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik gooi ook altijd zijn raam open als hij niet op bed ligt (jan) kindje

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Die hebben wij ook, ik weet ook niet hoe ze heten maar het kleine kiertje heet ventilatiestand :)

Je kunt je kamer gewoon luchten zolang je kindje maar niet in de tocht ligt. ;)

Groetjes Anita

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    zodra we wakker zijn ´smorgens dan gaan alle ramen open boven en beneden gaat de deur 5minute open en dan gaat hij dicht. De ramen boven gaan dicht als tamer gaat slapen die van ons is pas dicht als wij gaan slapen. De deuren doe ik wel dicht wwant anders komt alle kou naar beneden.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hier ook altijd open ramen,tenzij het vriest dan niet, en dan idd alleen als Jelte beneden is.

16. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Hier eigenlijk hetzelfde verhaal. Luchten als Tijn in de huiskamer is en raam weer dicht als hij weer gaat slapen. bij zacht weer staat zijn raam wel eens op een kier als hij slaapt.

Deel Deze Pagina