Zou ik wachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door valeke, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valeke

valeke Lid

13 jul 2009
    33
    0
    0
    Administratief bediende
    Belgium
    Normaal gezien had ik zaterdag of zondag mijn NOD.
    We zijn nu maandag en ik heb mijn maandstonden nog niet.
    Normaal gezien voel ik altijd een stekende pijn in mijn onderbuik als ik mijn maandstonden moet krijgen, dit heb ik nu niet.
    Ik voel wel iets in mijn onderbuik en dan denk ik dat de stekende pijn wel gaat komen, maar die komt niet.
    Normaal ben ik altijd heel regelmatig.
    Ik heb dit aan mijn vriend verteld en die zij dat ik zeker nog een week moet wachten om een test te doen.
    Maar ik kom zo bijna zot van de zenuwen.
    Wat raden jullie mij aan?

2. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey valeke,

Vanaf de dag dat je ongi zou moeten worden kun je al testen. Al eerder maar dat is niet aan te raden! Ik zou geen week kunnen wachten, maar dat is ieder voor zich. Je kunt er altijd een test tegenaan gooien en kijk gewoon wat daaruit komt.

Succes & hou ons op de hoogte!!!

3. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Je zou er idd nu een testje tegen aan kunnen gooien!
    Succes.

4. Joss

Joss Lid

9 mrt 2009
    94
    1
    0
    Secretaresse
    Noord Holland
    Ik weet precies hoe jij je voelt, want mijn vriend zei precies hetzelfde! Ik heb gezegd dat ik niet zolang kan wachten en nu testen wij woensdag....ik wens jou ook succes met testen!

5. valeke

valeke Lid

13 jul 2009
    33
    0
    0
    Administratief bediende
    Belgium
    Beste Joss,
    ik ben blij dat je me begrijpt :)
    ik ben normaal gezien altijd op tijd, ik heb een ongelooflijke regelmatige cyclus.
    Het is nu wel zo dat ik al een paar keren een zwangerschapstest heb gedaan, zelfs toen ik de pil nam, omdat ik dacht dat ik zwanger zou zijn, maar het bleek telkens negatief te zijn.
    Ik ben nu zodanig bang dat het terug negatief gaat zijn, dat ik eigenlijk geen test durf doen.
    Maar ik ben zo benieuwd hé.
    Deze avond ga ik naar de dokter om een paar zaken te bespreken, zou ik bij mijn dokter een zwangerschapstest kunnen doen of is dat niet mogelijk.
    Normaal gezien moet je toch s'morgens je laten testen hé of mag dat s'avonds ook?
    En een bloedonderzoek kan ik niet laten doen, want daarvoor moet je nuchter zijn zeker.

6. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey valeke,

Ik werk toevallig bij een huisarts en een urine test kan gewoon de hele dag gedaan worden alleen adviseren ze een ochtend urine omdat er dan wat meer hormoon verzameld is de hele nacht door. Maar als je echt zwanger bent is dat ook 's avonds te zien. Voor een bloedtest hoef je niet nuchter te zijn, dat is alleen nodig voor dingen zoals suiker cholesterol enz enz.

Succes !

7. Monique4

Monique4 Niet meer actief

@Valeke: Normaal hoef je niet nuchter te zijn voor het bloedprikken op HCG.
    Ik aou gewoon een testje doen, denk dat je teleurgestelder bent als je ineens ongi wordt ipv een negatieve test, tuurlijk is dat ook heel k*t, maar je hebt dan wel zekerheid.
    Succes meid!

8. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Wachten is nooit leuk.
    Ik zou gewoon de test doen. Hou wel rekening dat het negatief kan uitkomen omdat je mischien nog te weinig hormonen hebt, maar stel nou dat het positief is, dan weet je dat ook gelijk.

Wij zijn al zeker 18 maanden bezig en 2 maanden terug heb ik een MK gehad. Ik kan nu elke keer niet wachten om te weten of het nu wel raak is of niet.
    Heb net mijn ovulatieperiode achter de rug en moet tot 21 augustus wachten.
    Vind ik verschrikkelijk.

Succes.

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hoi Valeke,

we zitten in exact dezelfde situatie. We zijn allebei 2 dagen over tijd en ik had mijn NOD ook al wel verwacht. Als er vandaag overdag nog steeds geen menstruatie optreed dan doe ik een test samen met mijn mannetje... Durf het inderdaad ook niet goed. Geen idee hoe ik reageer als ik echt zwanger blijk te zijn..... En het tegenovergestelde is ook niet leuk: als hij negatief is. Dus ook hier best spannend......

Succes en als ik jou was zou ik echt die test doen.

10. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dat zou zeker kunnen, maar als je een testje gaat doen, zou ik het wel gewoon thuis samen met de vader doen. Toch leuker dan dat je huisarts zegt dat je zwanger bent :)

Gewoon even met je vriend afspreken wanneer je het gaat doen. Misschien kun je hem ervan overtuigen dat je het morgen of woensdag samen doet als je dan nog niet ongi bent.

11. valeke

valeke Lid

13 jul 2009
    33
    0
    0
    Administratief bediende
    Belgium
    Bedankt voor de ondersteunende reacties.
    @ nikske: Hoelang duurt het tegen dat je dan het resultaat hebt van het bloedonderzoek? Dus je kan een zwangerschapstest doen in de namiddag. Dat is goed nieuws, ik ga dan onmiddellijk een test doen als ik thuis kom.
    @jellybean: ik kan het geloven dat het ongelooflijk irritant is om te moeten wachten. Maar toch zal een mens geduld moeten hebben zeker. Pfft, zo lastig wachten.

12. valeke

valeke Lid

13 jul 2009
    33
    0
    0
    Administratief bediende
    Belgium
    Jij ook succes en laat me iets weten als je de uitslag hebt hé.
    Ik zal ook nog wel iets posten tegen dan.
    Spannend hé.

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dankje. Ja erg spannend.

Ik laat het wel weten, wat de uitslag ook was...

14. Monique4

Monique4 Niet meer actief

Heel veel succes meiden!

@Valeke: Uitslag van bloedtest duurt meestal een paar dagen.

15. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey valeke,

De uitslag van het bloed is dezelfde dag bekend maar dat moet je huisarts dan wel aanstrepen op het formulier! Als je dan 's ochtends prikt belt het LAB 's middags naar de praktijk voor de uitslag. Als hij dit niet aanstreept dan zit het 2 dagen later bij de post. Houd ons op de hoogte!

16. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Heb een zwangerschapstest gedaan en helaas was hij negatief! Hopelijk de volgende keer beter......

17. ecila1982

ecila1982 Actief lid

19 jul 2009
    207
    0
    0
    office manager
    Katwijk a/z
    Balen Barbara1983! Je weet in ieder geval wel wat...:x

18. Fatimaa

Fatimaa Actief lid

4 aug 2009
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet echt advies voor je maar ik hoop voor je dat zwanger bent!
    Met een test heb je wel meer zekerheid.
    Heel veel succes!

19. Fatimaa

Fatimaa Actief lid

4 aug 2009
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat is wel rot voor je :(
    Hopelijk is de volgende ronde voor jou dan.

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dankjullie voor de reacties. En toch hoeft het nog niks te zeggen toch? Misschien dat ik te vroeg ben met testen en moet ik het over een paar dagen herhalen? (Spreek mezelf ff troostende woorden in).

Hoe is het eigenlijk met de TS?
    Heb je al een test gedaan?

Deel Deze Pagina