[spermadonor] Ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aaa, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aaa

Aaa Lid

12 sep 2011
    16
    0
    0
    Ik werk op kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Afgelopen week ben ik in contract gekomen met een jonge man die zich aanbied als spermadonor. Er was wel een klik en als alles rond is willen we er voor gaan.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
    Deze man wilt doneren via ZI, of middels seks. Hij is maar 7 jaar ouder dan mij en hij is zeer aantrekkelijk. Ik zou er niets op tegen hebben om het bed eens in de maand met hem te delen. Echter, gezien de emotionele band die zoiets met zich mee kan brengen twijfel ik hier nog over.
    Ik had niet de indruk dat het hem om seks te doen was, laten we dat voorop stellen. Hij laat de keuze ook aan mij over.

Graag kom ik in contact met anderen die middels spermadonor zwanger zijn geworden. Bedankt alvast.

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik denk dat, indien iemand zich aanbiedt als donor middels sex, het hoogstwaarschijnlijk om de sex gaat ;)

3. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Ik vind dat je het zelf moet weten, als jij hier voor wilt gaan, moet je dat doen..
    Ik ken ook iemand die een spermadonor had, maar volgens mij is dit allemaal via het ziekenhuis gegaan zover ik weet. Kindje is inmiddels geboren.

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb er zelf geen ervaring mee dus weet er niet veel van, behalve de dingen die ik gelezen heb of gezien heb op TV. En naar aanleiding daarvan lijkt het me geen geschikte man als hij zich als donor aanbiedt middels seks.. ;)

5. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    ik heb pas dat progamma gezien op tv van alberto stegenman miss dat je dat maar is even moet terug kijken. ik zou zelf zoiets nooit doen. het gaat vooral om de ziektes die hij bij zich kan dragen, zoals soa en andere lichaamelijke aandoeningen ook kwam autisme hier in voor. Ik raad je aan om gewoon geduld te hebben en naar de donor bank te gaan !

6. Aaa

Aaa Lid

12 sep 2011
    16
    0
    0
    Nijmegen
    Nee via de donorbank wil ik niet. Je kent de persoon totaal niet, weet niet wat je kan verwachten enz. En bovendien mag ik dat nog niet van de huisarts, die redeneert zo 'ach, je vindt ooit wel een partner'
    Of 'ach, je moet nog een jaar naar school'

Terwijl ik denk ja, ik kan best wachten maar het is niet gezegd dat het de eerste keer direct lukt.

Omdat het tussen mij en mijn vriend gewoon niet meer goed ging zijn we uit elkaar. Afgelopen cyclus hebben we nog wel seks gehad. hij stemde in met BAM-moederschap. Maar als het niet gelukt is wil ik het via een donor doen. Ik moet nog een jaar naar school. Ik wil dit jaar gebruiken om een donor echt te leren kennen.

De man had een hiv verklaring van 26 september 2011, dus dan kan je toch vrijwel zeker zeggen dat het safe is? Ik wil sowieso dat hij zich over 6 maanden nogmaals laat testen en als het dan weer allemaal goed is, dan wil ik er voor gaan.

Hij heeft wel eerder gedoneerd. Daaruit zijn twee meisjes en 1 jongen geboren. Hij is bereid me de mailadressen van deze ouders te geven zodat ik contact met hen kan opnemen.
    Dus komt best betrouwbaar over vind ik...

Hij doneerde tweemaal aan een lesbisch stel en eenmaal aan een 42-jarige bam-moeder. Hij zei uitdrukkelijk dat de keuze bij mij lag. Hij vond me knap, van zijn leeftijd dus zijn voorkeur was wel seks, maar dat is geen must. En als we seks doen wilt hij ook mijn soa tests inzien.

Wat denken jullie?

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Waarom zou je hem op zijn woord vertrouwen?
    En wie zegt dat die gezondheidsverklaring echt is?
    Een beetje handig persoon vervalst zoiets makkelijk.
    Nee, mijn keuze zou het niet zomaar zijn... Je hebt uiteindelijk nog steeds geen idee wie deze man is, want wie zegt dat hij écht is wie hij zegt dat hij is? (zie idd ook de uitzending van Alberto Stegeman over de spermadonor met Asperger)
    Misschien ben ik te achterdochtig hoor, maar je kunt met zoiets niet voorzichtig genoeg zijn vind ik....

8. Aaa

Aaa Lid

12 sep 2011
    16
    0
    0
    Nijmegen
    Je hebt wel gelijk, en dat is ook mijn twijfel.

Hij heeft me zijn paspoort laten zien en ik heb zijn thuisadres.
    Voor donaties mag ik ook gewoon op zijn adres komen.

En in een kliniek heb je ook geen zekerheid.
    Ze testen de man op SOA's en vriezen zijn sperma een halfjaar in. Daarna testen ze weer op SOA. Als er dan nog geen Soa gevonden wordt mag deze man maand in maand uit, jaar in jaar uit blijven doneren. Pas wanneer hij stopt met doneren wordt het bloed gecontroleerd op soa.

Dus stel hij doneert 2 jaar, dus 24 maanden. Dan worden de eerste 6 maanden ingevriest en daarna wordt alles gewoon gebruikt. Maar stel deze man heeft in maand 13 seks en loopt bij hepatitus op, dan komen ze er pas achter wanneer hij stopt met doneren.
    Dus 100% garantie heb je niet...

En je eigen partner kan ook vreemdgaan. 100% weet je het niet

9. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    maar miss heeft die man wel slechte bedoelinge je leest van alles tegenwoordig en t zijn juist de mensen waarvan je denkt jaa dat zal die nooit doen, goud eerlijk! het klinkt hard maar je zal niet de eerste zijn die word verkracht verkocht of erger ik neem aan dat je daar alleen heen gaat en niet met een vriendin of andere personen die je kent. ik weet niet wat je leeftijd is en of je nog lang te gaan hebt zeg maar,,, papiere vervalse kan tegenwoordig iedereen worden tekoop aangeboden op internet. hij zal vast een mooi contact op wille maken en dat hij zegt dat hij je knap vind klinkt niet echt als een prof maar als een man die uit is op seks. mocht je toch wille door gaan dan raad ik aan om iemand buite op je te laten wachte en op de hoogte te stellen van je zaken hoe prive dit ook is, ivb je eigen veiligheid! er lopen meer gekke los dan dat er vast zitte geloof me

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Seks zou ik sowieso niet doen. Wat weet je verder van zijn achtergrond? Of hij drager is van bepaalde erfelijke ziektes bijv?

11. Aaa

Aaa Lid

12 sep 2011
    16
    0
    0
    Nijmegen
    Je maakt het me wel moeilijk Daniellu..
    iemand meenemen vind ik wel een goede tip.

12. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Als hij seks wilt, dus dat betekent dat hij met je wilt vrijen zonder condoom. Dit is te riskant aangezien hij al met anderen heeft geklust. Het beste is om samen naar de GGD te gaan, en dan echt echt een complete SoA test doen.

Jammergenoeg kun je niet zien of hij Herpes of wratten heeft. GGD kan alleen vertellen als het zichtbaar is.

13. Daniellu

Daniellu Actief lid

26 mei 2011
    491
    0
    0
    zuid-holland
    ik zit vol goede tips.. :D
    nee t baart me zorge, het is jammer dat het zo moet gaan. je kant niemand meer vertrouwe ! had je de aflevering al gekeken? miss is t wel de zelfde man?

14. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    Wij hebben een spermadonor en ik ga NIET met hem naar bed!! Wij hebben een contract, donor is een bekende en is onderzocht. Heel belangrijk dat er een contract wordt vastgelegd bij de notaris. In de juridische contracten staat onder meer dat als jij zwanger raakt door gemeenschap dat de 'vader' dus aanspraak kan en mag maken op het kind! IS dat wat je wil? Heb je een relatie, ben je alleen?
    Als ik het zo lees, dan zou ik op zoek gaan naar een andere donor...
    Een aantrekkelijke man hoeft nog noet betrouwbaar te zijn! Denk er nog maar eens over na.

Succes met je beslidding!
    Liefs D.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oei... ik vind het eng klinken.
    Op zich zou ik er (mits single) geen enkel probleem mee hebben om met een knappe man naar bed te gaan (als ik zin had daarin dan he). Maar dan wel safe en niet met als doel een kindje te verwekken.
    Nee ik zou, als je het al doet, het doen via insiminatie en dan nog het liefst via het ziekenhuis (iui) want dan wordt het sperma "gewassen" en heb je meer kans...

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het ook heel erg heftig, deze man gaat heus niet enkel met je naar bed enkel om jou een kind te gunnen. Grote kans dat hij ook wel gewoon zin heeft in een lekkere sekspartij of er op kickt om vrouwen te 'bezwangeren'. Daarbij weet je niet hoe lang zoiets kan duren, heb je zin om met een compleet vreemde meerdere keren per maand, misschien wel maandenlang seks te hebben?

17. Aaa

Aaa Lid

12 sep 2011
    16
    0
    0
    Nijmegen
    Ik kom er net achter dat ik bij een bepaalde spermabank in NL geen huisarstverklaring hoef te hebben. Het is een vrij groot ziekenhuis en de mannen worden elke 3 maanden getest. Ik heb in dit ziekenhuis binnenkort ook mijn echo. De wachttijd is maar 8 maanden. Precies de tijd die ik nodig heb om mijn studie af te ronden. Helaas is het niet gratis. Ze vragen 100 euro per 'rietje'
    Weet iemand wat daarmee wordt bedoeld?

En oja, heb dit voorgesteld aan de donor die ik ontmoet heb en hij reageert ineens niet meer op msn, terwijl we net middenin een goed gesprek zaten :( Ik ga huilen als jullie gelijk hadden... dan twijfel ik nu ook direct aan zijn hiv testen e.d.
    Een andere donor in mijn mailbox geeft aan dat hij bereid is om ook in deze kliniek mee te werken. Misschien als ik zelf een donor aandraag dat ik dan sneller kan. Ik kan/wil best wachten, als ik maar gewoon op de lijst kan dan heb ik iets om naar uit te kijken.

Moeilijk allemaal...

18. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    De eerste die niet meer reageerd dat zegt voor mij voldoende. Ik vind het onbetrouwbaar meis, pas aub op!! Als iemand wel in staat is om naar een kliniek te gaan is dat veel betrouwbaarder. Succes met je keuze...

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik moet het even vragen, maar als je nog een jaar naar school moet, hoe oud ben je dan? Als je nog jong bent, dan kan ik je huisarts wel begrijpen met zijn opmerking "je vind nog wel een partner", want waarom zou dat niet zo zijn.

In ieder geval (en ik geen ervaring met donoren) zou ik niet zomaar met de eerste de beste het bed induiken, zonder dat je weet hoe en wat. De uitzending van Alberto Stegeman is daar een heel goed voorbeeld van. Betekent niet dat bij spermabanken, je altijd 100% zekerheid hebt, maar ze onderzoeken het wel.

20. Aaa

Aaa Lid

12 sep 2011
    16
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben 22. Inderdaad erg jong, maar daarom is de wens niet minder als die van een 30 jarige vrouw.

Er zijn meerdere redenen waardoor ik geen nieuwe partner meer ga vinden.
    1) Ik ben al 5 jaar verliefd op een man met wie het niet gaat lukken omdat hij niet op vrouwen valt.
    2) Geen enkele man neemt de moeite mij te leren kennen. Ze willen binnen een maand met me naar bed, maar het liefst nog eerder.
    3) Ik ben op jonge leeftijd verkracht door 2 mannen en heb dus een zekere vorm van afkeer voor mannen. In een relatie gaat het soms goed, maar 50% van de tijd moet ik kotsen na de seks omdat ik de persoon in kwestie op dat moment niet uit kan staan en me gebruikt voel.
    4) Ik ben bi-seksueel, dus de kans dat ik een vrouw vind ik net zo groot als de kans dat ik een man vind. Het is dus niet zeker dat ik met een man eindig. Als ik toch voor een vrouw kies eindig ik alsnog bij een zaaddonor.
    5) De meeste zaaddonoren willen ZI totdat ze me in het echt hebben gezien. Dan vinden ze me een lekker wijf en willen ze direct seks.
    6) Ik ben superzelfstandig en kan het niet hebben dat ik een kerel in huis heb die geen reet uitvoert en alleen de boel zit te versmeren. Heb ik echt geen zin in..

Ik ga informeren bij de zaadbank, want daar hoef ik geen verwijsbrief voor te hebben. Ik zal ze dan duidelijk uitleggen dat ik pas over 1 jaar wil beginnen, dat ik het op een verantwoorde wijze wil doen en dat ik eerst school wil afmaken. Dat ik het niet aandurf ivm soa/hiv om het met een zaaddonor/kroegjongen te doen.
    Als zij dan nog steeds het vooroordeel hebben dat ik te jong ben blabla, dan wordt het alsnog een kroegjongen o.i.d. Vind namelijk niet dat iemand voor mij kan beslissen of ik al dan niet 'kindwaardig' ben. Iedereen kan hun gang gaan, ik heb de beste bedoelingen en als ze dan negatief reageren kan ik mezelf niet verwijten dat ik niet alles heb gedaan om het safe te realiseren.

Deel Deze Pagina