Misschien niet de juiste plek om het te vragen, maar ik doe toch een poging. Ik wil voor de telling van mijn zwangerschap toch maar een ticker maken. Het probleem is, dat ik ruzie heb met de telling... Op babytickers.net ben ik aan het proberen: Ik heb gezegd dat mijn eerste dag van laatste menstruatie 1 juli is geweest. Mijn gemiddelde cyclus (heb voor het gemak het aantal CD aangehouden van mijn laatste ronde) was 30 dagen. Vul ik dit in, dan geeft het systeem aan dat ik 6 weken en 1 dag zwanger ben. Terwijl ik al 7 weken en 3 dagen zwanger ben.. Geprobeerd met 32 dagen (meer mijn gemiddelde), dan komt hij uit op 5 weken en 6 dagen. Dat klopt van geen kant. Waar maken jullie je tickers die wel in 1 keer kloppen?
Is het niet handiger om de termijnecho af te wachten? Dan heb je een betere richtlijn zeg maar. Succes!
Weet je al wanneer je uitgerekend bent? Hier op zwangerschaps pagina heb je ook banners! Daar kun je je uitgerekende datum op invullen!
To: weet je zeker dat je 7 weken en 3 dagen zwanger bent? Want adhv je laatste menstruatie zou je inderdaad 6+1 zwanger zijn. Als je wel 7+3 zwanger bent, vul je gewoon in die ticker als laatste menstruatie 22 juni in, cyclus van 30 dagen en dan krijg je een ticker met 7+3 dagen zwanger.
je hebt op 30-7 (16 dpo) positief getest volgens je eigen berichten... dan kom ik uit op... 6 weken en 4 dagen Uitgerekend op 6 april 2014 Eisprong: 14 juli
Uiteraard wil ik niemand tegenspreken, maar als ik vanuit mijn eigen bestand goed reken, ben ik 7 weken en 3 dagen ver. Op 30 juli heb ik inderdaad met clearblue getest. Toen zat ik (gerekend vanaf mijn laatste eerste menstruatiedag 1 juli) op 5 weken en 2 dagen (op de 31e cyclusdag). 30 juli (5 weken) + 2 weken = 15 augustus = 7 weken. De +2 of 3 dagen even daar gelaten. Dat klopt dan toch?
Als je een standaard cyclus neemt, zou je op cyclusdag 28 4 weken zwanger zijn. Op cyclusdag 31 ben je dus 4 weken en 3 dagen zwanger. Ik zou eerst de termijnecho even afwachten
Ik denk dat je echt even van de wap bent Op de 31ste cyclus dag kun je niet al 5 weken zijn. Gemiddelde cyclus is 28 dagen, dan ben je 4 weken zwanger. Die van jou waren zelfs wat langer zie ik dus kun je nooit al 7 weken ver zijn. Als je uit gaat van een cyclus van 28 dagen ben je nu hoogstens 6 weken en 3 dagen zwanger. Ik denk echter dat dit zelfs nog minder is omdat jou cyclussen zelfs iets langer waren. Weet jij wanneer je eisprong was? Dan kunnen we vandaar uit gaan tellen
Voor zover mijn rekenkunsten... Als ik mijn ovulatietesten mag geloven, zou ik rond cd 16 mijn ei hebben gehad. In de avond van 14 een smiley op clearblue en cd 15 in de ochtend maar 1 streep op de action test.
Het valt voor jou niet uit te rekenen hoe lang je nu precies zwanger bent, tenzij je weet wanneer je eisprong is geweest! Want eisprong + 14 dagen is 4 weken zwanger en vandaar uit verder rekenen. Een snelle/langzame innesteling kan ook nog een paar dagen schelen. Daarom krijgt iedereen een termijnecho tussen 10 en 12 weken. Als je het mij zou vragen, ben je nu 6+3 of 6+4 weken zwanger. Ervan uitgaande dat deze cyclus regelmatig was en omdat je op 30-7 positief getest hebt met 2-3.
Nou precies dat denk ik ook idd. En nu de termijn echo afwachten want hierin kan dit nog aangepast worden! Enne....proficiat he
Als je ovulatietest op dag 14 positief was heb jij de eisprong waarschijnlijk op dag 15 of 16 gehad (ei springt 24 - 48 uur na positieve ovulatietest). Ervan uitgaande dat je ei op dag 16 is gesprongen, ben je op Cyclusdag 30 (eisprong +14 dagen) 4 weken zwanger. Dat zou betekenen dat je nu 6weken en 3 dagen zwanger bent, maar dit kan met de termijnecho nog veranderen.