Vandaag naar de dokter geweest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kusjes, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Precies!

2. ijsbeer

ijsbeer Actief lid

14 feb 2014
    387
    0
    16
    Maar dat weten we dus niet en daarom vind ik het niet kunnen om iemand (zo massaal) aan te vallen, want wat als het wel waar is? Normale vragen over het tijdverloop vind ik iets anders.

En ja het zou kwalijk zijn als iemand een nepverhaal vertelt, zeker met een onderwerp als dit.

3. Aanvallen? Mensen spreken gewoon, op een hele normale manier, hun twijfels uit.. Natuurlijk kun je je heel naïef opstellen en maar gewoon geloven dat het vast echt is, maar ik pas daarvoor. Als er zoveel tegenstrijdigheden zijn, mag dat toch gezegd worden? Niemand valt TS aan, dan zouden er wel andere woorden gebruikt zijn ;)

Ik neem overigens ook aan dat, als TS bij de huisarts heeft gezeten, hij haar wel ingelicht heeft over het AMK en het feit dat ze eigenlijk niet zoveel te zeggen heeft over wat er met de baby gebeurt. Zij geeft aan dat ze in principe mag kiezen. Lijkt me dus ook niet te kloppen. Nee.. Te krom allemaal :)

4. Ik denk overigens dat als je hier wat langer 'meedraait' en bijvoorbeeld de gevallen als Brielle, Dawnn en Fabian mee hebt gemaakt, je iets sceptischer tegenover dit soort verhalen staat, waarin een hoop dingen gewoon niet kloppen ;)

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Idd.. dan vallen je dingen toch eerder op

Sowieso komen er hier elke zoveeltijd twijfelachtige verhalen langs waar je vervolgens nooit meer wat van leest of net zo erg 'rammelt' dat het niet waar kán zijn.

Of een zper komt er achter :)

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier geef ik je wel gelijk in.. En daarbij wordt ts nu ook helemaal niet aangevallen toch? Aan haar om bepaalde onduidelijkheden recht te zetten.

Maar ehm.. Was Fabian niet echt? :)

7. Waaaaaaaaaah :p

Nee, ik geloof nog steeds niet dat dat echt een man was hoor.. Dat kán gewoon niet :D Volgens mij heeft dat verhaal ook nooit een einde gehad, toch? Het topic was ineens dicht en daarmee was onze Fabian ook verdwenen..

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Idd beetje jammer ! Hij schreef wel leuk ;)

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha, nee en ik ben nog steeds benieuwd hoe het af gelopen is :p Ik heb me iig wel vermaakt vanwege zn schrijfstijl :D

10. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ze zegt toch in haar eerste post dat ze bij de dokter is geweest en andere mensen waarvan ze niet weet hoe het heet.
    Daarnaast heeft ze blijkbaar de keus gekregen met kind naar een begeleide instantie of kindje in een pleeggezin. Lijkt me een hele reële keus. Dus dan zal abortus wel geen optie meer zijn toch?
    Helaas zijn dit wel dingen die gebeuren en iedereen reageert er anders op. Ik ga er liever lekker naïef vanuit dat haar verhaal klopt dan dat ik iemand met een serieus probleem hier even lacherig veroordeel.
    Als het waar is dan zoekt ze hier namelijk wat steun. Dat kan hier lekker anoniem en kan me goed voorstellen dat dat in zo'n situatie fijn is.

11. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Amen!

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Het is zeker een bijzonder verhaal waar je wat vraagtekens bij kan plaatsen.
    Maar even heel rationeel: met gewoon antwoord geven op haar vragen heb je niets te verliezen (of het moet zijn dat je bij een hoax per se degene wil zijn die kan zeggen 'told you so'?) terwijl je met in twijfel trekken/ afkraken/ etc wel in het geval dat het allemaal waar is een meisje in nood nog verder de put in hebt gepraat.

Laten we dus ervan uit gaan dat het klopt zoals TS het zegt. Dan hoop ik dat ze er met (medische) begeleiders, ouders, of anderen eruit kan komen wat in haar situatie de beste oplossing is, en waar haar voorkeur naar uitgaat. Haar termijn is te ver voor abortus, dus het kindje gaat er sowieso komen. Het gaat er dan om dat het kindje ten eerste gezond op de wereld wordt gezet, dus TS moet zorgen dat haar leefstijl geschikt is voor tijdens de zwangerschap (niet roken, drinken, drugs, weinig rust, etc) en haar begeleiders moeten haar helpen met de afweging te maken tussen pleegzorg, adoptie of andere vormen van opvang. Met 13 jaar ben je in ieder geval nog te jong om dit soort dingen zelf te kúnnen beslissen, in ieder geval niet zonder feedback. Maar wat anderen hier al zeiden; met 13 jaar mág je wettelijk gezien niet eens in je eentje hierover beslissen.

Deel Deze Pagina