Te hoog prolactinegehalte

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door -, 19 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Heb niet zoveel ervaring met hormonenkuren e.d., maar wat ik mij wel afvraag is of iemand weet wat er gebeurt of wat er in gang wordt gezet wanneer blijkt dat je prolactinegehalte te hoog is? Is een te hoog prolactinegehalte erfelijk?

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hallo Nann,

Nou of dat erfelijk is weet ik eigenlijk niet zeker, ik wist eigenlijk nog niet eens dat het bestond toen ik voor het eerst stopte met de pil. Je denkt zo makkelijk dat alles "zomaar" zal lukken he...... :(

Toen bij mij na een jaar lang hard oefenen nog steeds niks gebeurde en werd ik verwezen naar het ziekenhuis naar een fertiliteitsarts. Hier ben ik een jaar onder behandeling geweest zonder enig resultaat. Maar dit lag meer aan de dokter aangezien ze vergeten was om in het begin bloed te prikken.........(lekker dan een jaar voor niks weg)...

Wel hebben we allerlei testen gedaan (ook voor de man) om te zien of alles goed bewoog enzo.

Toen werd uiteindelijk door de bloedtest duidelijk dat mijn prolactine echt ongelooflijk veel te hoog was. :x

Vervolgens hebben ze me clomid gegeven, maar daar werd ik zo ziek van dat ze me over lieten gaan op dostinex.
    Toen heb ik een scan gekregen van mijn hoofd om te zien of er iets met de hypofyse aan de hand was (aanhangsel van de hersenen). Ze kijken dan oa of er een (meestal goedaardig) tumortje zit die de werking van de hypofyse beiinvloed. In mijn geval was dit gelukkig niet zo en bleek dat het allemaal door de stress veroorzaakt te zijn. :( :(

Inmiddels reageert mijn lichaam hoe het hoort, maar moet ik de dostinex opnieuw gebruiken aangezien ik een tijdje gestopt ben geweest.(scheiding)

Dus eigenlijk vallen de onderzoeken wel mee buiten het feit dat ze alles een beetje onnatuurlijk maken.

Hopelijk heeft je dit een beetje geholpen.....

Heel veel succes met alles!!!!!!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hai Nann,
    Ik heb echt geen idee meid, sorry.
    Ik hoop dat je gauw geluk zal hebben!
    Liefs Elmo

Deel Deze Pagina