vandaag naar de ha geweest met slokdarmklachten.

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Vrijdag de uitslag van het bloedonderzoek gehad en er zit geen bacterie in. De assistente zei dat ik 2 weken omeprazol mag gebruiken en anders daarna weer naar de ha. Vind t allemaal maar vaag, want ik ben sinds een paar dagen bij vlagen ineen heel misselijk en last van mijn maag. Heb niet meer dat erge hikgevoel na het eten, maar ik voel nog wel wat.

Wat kan t dan zijn he? Stress? Hoor de laatste dagen zoveel mensen met kanker dat ik t echt eng vind.

2. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb hetzelfde gehad en je zei in je openingspost dat het erger werd omdat je je druk maakte. Is voor mij heel duidelijk: stress. Omdprazol gaat z'n werk doen maar je moet de oorzaak van je stress aanpakken. Twee weken vind ik een beetje weinig ik heb het een jaar geslikt voor ik m'n stress onder controle kreeg.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ik heb me de laatste weken erg druk gemaakt om een aantal dingen en ben erg stressgevoelig. Wat heb jij tegen de stress gedaan? Ik maak me vooral druk om acties op t werk of schoonouders.

Maar hoe weet ik nou dat t stress is en niet iets anders?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.795
    113
    kan echt stress zijn.. en als ik je symptomen lees denk ik dat ook

Een goede vriend van ons had namelijk dezelfde klachten. Helemaal onderzocht en er kwam niks uit.
    Na het onderzoek en de uitslag heeft hij nooit meer last gehad.

Hij dacht ook het ergste maar gelukkig was het niks..

Ik denk in jou geval ook niet ( je andere berichten laten zien dat je wel een beetje ziektevrees hebt..)

5. Tese

Tese Niet meer actief

Het feit dat als je je druk maakt dat het erger word vertelt mij dat het stress is en niet iets anders. Je geeft zelf ook aan de laatste tijd meer stress te hebben. Als je bijv kanker hebt worden je klachten op dat gebied niet erger door stress. Ik zou proberen me daar niet druk over te maken.

Hoe pak je de stress aan, tja dat is voor iedereen verschillend. Bij mij kwam het door het overlijden van beide ouders nadat ze kanker hadden gehad en ik daarbij een eigen zaak geërfd had. Alles bij elkaar gaf dat zoveel stress dat ik die klachten kreeg. Ik werd ook overspannen.
    Ik moest er doorheen, rouwen en heb de zaak verkocht en langzamerhand kwam de zon weer tevoorschijn .
    Probeer uit te zoeken waar je je druk oer maakt en waarom. Misschien kun je er wat aan veranderen?

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik heb het ook en bij mij zijn het een aantal dingen de oorzaak.

Als eerste heb ik door mn zwangerschap een klein scheurtje in mn middenrif gekregen. Het is zo klein dat ze er niks aan doen. Maar je kan er wel last van hebben.

Als tweede heb ik een geirriteerde/ontstoken maag. Komt niet door een bacterie dat hebben ze uitgesloten.
    Komt waarschijnlijk door medicijngebruik ( ivm mn reuma ) en/of stress.
    Ook ik slik omeprazol ervoor en als ik heel misselijk ben dan neem ik een primperan.

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik weet het niet hoor... vandaag weer zo'n last gehad. Het ging vrij goed, maar nu bij alles wat ik eet en drink echt last. Branderig gevoel, soort van hik en pijn op het borstbeen...

Volgens mij is mijn HA volgende week terug van vakantie. Ga toch nog maar eens heen.

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

Heb je een inhalator? Ik heb een schimmelinfectie in mijn slokdarm gehad omdat ik wel netjes mijn mond spoelde, maar het water doorslikte...

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

ai, kan je daardoor ook een schimmelinfectie van krijgen?
    Onze kids hebben ook inhalators. Nuja de jongste gehad toen ie een baby was. En de apotheker zei dat het voldoende was om na het pufje een slokje water te nemen. Dus hij hoefde het niet uit te spugen ( kon ie natuurlijk ook nog niet )
    Toen de oudste ook aan de pufjes moest hebben we sindsdien hem ook gewoon een slokje water gegeven na het puffen. Zo doen we het al bijna 2 jaar lang.
    Maar dat is dus niet goed en moet het water dus echt uitgespuugd worden?

Weer wat geleerd ;)

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Tja, helemaal zeker weet ik het natuurlijk niet, maar dit leek de arts en mij de beste verklaring. Bij een schimmelinfectie in de slokdarm gaan de alarmbellen rinkelen omdat het vrij vaak schijnt voor te komen bij mensen met hiv. Dat heb ik niet. Wel heb ik een slokdarmafwijking, en moet ik hem regelmatig oprekken door een met kwik gevulde slang door te slikken. Zou dus ook kunnen dat door die slang mijn slokdarm beschadigd is geraakt en bij mij het doorslikken van het spoelwater niet goed valt. Ik doe het in elk geval niet meer en heb al 4.5 jaar geen infectie meer gehad.

Deel Deze Pagina