Vandaag naar de kapper geweest maar niet tevreden. Betalen of service?

Discussie in 'De lounge' gestart door SYRV, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Hoort service te zijn.
    Ik ben laatst verkeerd geknipt, heb die knipbeurt gratis gekregen en een bon voor de volgende keer gratis knippen.
    Een eerlijke/goede kapper doet dat.

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb vrij lang haar tot op mijn onderrug, en ook is min haar erg dik. Maar goed ze zijn ook gewoon duur inderdaad! Maar ik ga mijn poot stijf houden, het is van de zotte dat ik hier nogmaals voor zou moeten betalen, ookal is het maar 15 euro

3. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als ik nog zou moeten betalen is het de laatste keer dat ze me daar gezien hebben.

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Service natuurlijk, zo niet dan zou ik daar niet meer teruggaan..

5. Fransa

Fransa Niet meer actief

Service. Wilde ooit een keer bij een kapper m'n haar laten verven. Terwijl ik dat duidelijk had gezegd deed ze toch een spoeling. Dat had ik pas door toen na een week het douchewater nog steeds meekleurde. Toen ik er heen belde kreeg ik te horen dat ze altijd eerst spoelingen deden en pas daarna verven. Terwijl ik toen al wel bijna 10 jaar m'n haar verfde alleen nog nooit daar had gedaan. Mocht terugkomen en heb alsnog de verf gekregen die ik wilde. Gratis.

Ik vind echt dat als je duidelijk hebt aangegeven wat je wilt en het wordt niet zo dat het dan onder de service valt dat ze het proberen op te lossen. Tenzij ze van te voren hebben aangegeven dat er een risico is dat het niet zo wordt als je zou willen.

Mijn zus is kapster en bij haar in de salon was eens een vrouw die haar rode haren blond wilde verfen. Er is toen duidelijk door iedereen in het team aangegeven dat dat veel risico met zich meebracht en dat ze niet verantwoordelijk waren voor het eindresultaat. De vrouw is met blond haar met een roze gloed naar huis gegaan ;)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze echt iets 'ongedaan' zou moeten maken, zou je daarvoor niet hoeven betalen.
    Als ze iets gaat doen waarmee je, als ze dat direct had gedaan, boven de 80 euro uitkomt, zou ik denken dat je dat verschil gewoon moet betalen en geen extra kosten voor een extra kap-beurt.

7. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Nee ze moet niet iets ongedaan maken, maar juist nog een stuk bij verven. Ik heb echt duidelijk aangegeven hoe ik het wilde hebben. Maar 80 euro voor de bovenkant een paar centimeter verven, en de onderkant een stuk of 5 kleine folies met verf vond ik al vrij prijzig. Als ik vervolgens diezelfde dag nog bel om te zeggen dat het niet helemaal is geworden zoals ik in gedachten had vind ik wel dat het gedeelte haar wat ik nog geverfd wil hebben onder de service mag vallen.

8. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Afgelopen zomer ging ik naar de kapper, ik verfde mijn haar al jaren blond en wilde daar vanaf. Van mijzelf heb ik donkerblond haar. Tegelijk wilde ik een permanent laten zetten. Zij begon met de permanent en heeft daarna volgens eigen zeggen mijn haar 'ontkleurd'. Misschien heeft ze het andersom gedaan, dat weet ik niet meer. Het resultaat was dat ik met rood haar, zonder ook maar 1 krul naar huis ging. Toen ik thuis was kon mijn man alleen maar uitbrengen: Wat heb jij gedaan? met een enorme lachbui! Ik baalde zo erg dat ik ze gebeld heb en teruggegaan ben. De kapster bleef beweren dat die kleur mijn eigen kleur was en permanent moest ik zien als ondersteuning, niet voor echte krul. Ik had 150 euro betaald trouwens. Uiteindelijk heeft ze mijn haar een of ander raar kleurtje gemaakt, dat was dan service. Nu zit ik dus nog steeds met een aparte kleur haar zonder krul. (en 150 euro armer) Zij zien mij niet meer terug! Als ze het netjes opgelost hadden wel, het steekt mij vooral dat zij beweerde dat dit mijn orginele haarkleur was. NIET DUS! Inmiddels is het weer veel meer mijn eigen kleur, donkerblond. Het was ook een heel andere kleur dan mijn wenkbrauwen! Ik vind dat het bij jou ook gewoon service moet zijn.

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ombre bedoel je, of begrijp ik dat verkeerd?

Dit?

Ik neem aan dat het onder service valt trouwens..

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Yes! Dat is precies wat ik wilde. Maar mijn punten waren dus al vrij blond aangezien ik hiervoor altijd highlights had. Maar ik was al een tijd nier naar de kapper geweest en had dus best wat uitgroei, die uitgroei heeft ze dus wat donkerder geverfd. Maar ipv dat ze het donkere wat verder naar beneden heeft laten doorlopen, heeft ze dus alleen mijn uitgroei donker gemaakt waardoor de zogenaamde blonde punten al vanaf oorhoogte beginnen. Snap je me nog? ;) Het enige wat ik wil is dat ze mijn haar dus nog iets verder donker maakt zodat het dus echt lijkt alsof mijn haar geverfd is ipv dat ik een ontzettend donkere uitgroei heb!

11. JJ1991

JJ1991 Actief lid

5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd vind ik het raar dat ze jou haar tegelijkertijd geverfd hebben en permanent hebben gezet. Ik ging ook naar de kapper en wilde dit ook graag. Ze zeiden dat ze dit niet deden omdat dit niet goed was voor het haar en het resultaat niet goed zou zijn.. ik moest minimaal een week wachten geloof ik als het niet meer was...

zie ook deze link: Viva - Permanent en verven - Mode & Beauty

12. glimworm

glimworm Niet meer actief

Das geen hele goede/slimme kapper dan. Een goede kapper weet dat permanent bij dik (zwaar) haar sneller uitzakt en dit hadden ze tegen je moeten zeggen zodat je er over na kon denken.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Onze kapper (team kapsalon) hanteert ook gewoon 2 weken garantie.
    Maar moet zeggen dat ik er nooit gebruik van heb hoeven maken...

Deel Deze Pagina