Hoi meiden, Ik heb in 2008/2009 een MW gehad, welke 5x geweest is bij mij. In 2009 voor het laatst omdat ze over ging op school maatschappelijk werk. Ik kreeg toen thuisbegeleiding een jaar en ivm mijn oudste dochter haar gedrag sinds deze maand opnieuw. Ook hebben mijn dochters al een ruime tijd last van hoofdluis, we hebben van alles geprobeerd maar niets leek te werken of te helpen. Nu inmiddels zijn ze wel 3 weken luisvrij, het kan dus wel. Opvang zei dat alleen mijn kinderen de enige waren, tja het word hun woord tegen het jouwe en ik heb daar geen zin in. Ik behandel dus tot op de dag van vandaag nog steeds. Ik heb ook contact met de GGD hierover en zij is hier 2x geweest. Nu werd ik vanmorgen gebeld door die MW, die dus al ruim 2 jaar hier niet meer is geweest. Ze belde me op om te melden dat zij een AMK melding heeft gemaakt voor mij ivm de aanhoudende hoofdluis, ze denkt dat ik de verzorging van de meiden niet aankan (punt 1 waar is mijn zoon in dit verhaal? Die had ze ook). Punt 2. de luizenmoeder op school weet niet het verschil tussen een oude en verse neet. Omdat ik ook luizenpluismoeder ben (jaja dat vinden ze raar omdat de mijne het al zo lang hebben en ik t bij mn zoon niet zag zitten die neetjes, leidster vertelde dat zij wellicht alle neetjes eruit had gehaald en ik ze daarom niet zag), vroeg die andere moeder dat dus aan mij over mijn dochter "Is dit een schilfertje of toch een neetje?" Maargoed, nu is er dus die AMK melding en ik vind hem dus gewoon gemeen, er is nooit iets met mij besproken, ik heb hulp vanuit de GGD, ik heb ook hulp voor het gedrag van mijn oudste dochter. Wat wil ze hier nu weer mee bereiken!? Ik ben vanmorgen heel boos geworden aan de telefoon, ik ging helemaal uit mn stekker, maar ben wel netjes gebleven zonder te schelden ofzo! Ze wil dat ik persé een IQ test doe, omdat ze twijfelt aan mijn verstandelijk vermogen. Maar ik heb tot nu toe altijd geweigerd en ik denk dat ze mede daardoor die melding heeft gemaakt zodat hun kunnen afdwingen. Degene die hier kwam van Stevig Ouderschap opperde dit ook namelijk, omdat ze wou dat ik wat langduriger hulp kreeg, om dan iets te "zoeken" zodat ik er wel recht op had, want nu heb ik dat niet. Ik vind t zo ontzettend vervelend allemaal, en ben al de hele ochtend emotioneel als wat. Ik heb de TB al gesproken, ze komt woensdag weer, en ze vertelde me dat ik zeker niet bang hoef te zijn want zij staat achter mij. Het punt is alleen, dat ik in 2006 een valse melding vanuit een buurvrouw heb gehad, die is welliswaar gezet op "Er vind geen lichamelijke mishandeling plaats in het gezin" maar het is wel de 2e, en ik vind t erg vervelend dat mensen je niet omhoog brengen, maar zo de grond in trappen. Hoe kun je uberhaupt op deze manier nog positief blijven en zijn? Ik word hier echt onzeker van, door die vorige melding durfde ik ze buiten al niet meer te straffen....pfff Ik probeer er wel positief op te kijken en ik ben niet bang, want ik verzorg ze goed, gaan iedere dag lekker in bad, krijgen meestal elke dag schone bovenkleding aan (al vind ik dat een kind best 2 dagen ermee kan lopen als het schoon is), welke dag schoon ondergoed en sokken, ze poetsen 2x per dag hun tandjes, wassen hun gezichtjes, kammen de haartjes. Knippen de nagels, gaan regelmatig naar de kapper, etc noem maar op. Nouja, ik weet t verder ook niet meer, baal er zo van.
misschien moet je toch maar gewoon meewerken met hun, + die IQ test doen... dan kan je ze ongelijk bewijzen... ik snap dat het moeilijk is, maar meewerken is volgens mij beter dan tegenstribbelen in dit geval.. je moet ze gewoon hun ongelijk bewijzen..
Ik weet verder niet veel van AMK meldingen maar wil alleen even zeggen dat ik met je meeleef en het echt heel vervelend voor je vind. Verder, aan de manier waarop je schrijft heb ik echt niet het idee dat er iets mis is met je verstandelijke vermogen én hoofdluizen zitten alleen op schone hoofden/haren. Beetje dom dus dat daar zo belachelijk op wordt gereageerd.
Kinderen niet goed verzorgd???!!! Dat doet de rest dan zeker niet want hoofdluis komen op schone hoofdjes( en zo n plaag uitroeien doe je ook niet zomaar even als je meerdere kindjes hebt en als 1 kindje het heeft dan zijn er meerdere). Vervelend voor je dit allemaal en misschien dan toch maar er in mee stemmen? Verder erg goed dat ze zo actief zijn al zouden ze beter serieuze zaken kunnen achterna gaan ipv ergens naar op zoek gaan wat er niet hoeft te zijn.
Ik wil even zeggen dat ik je verhaal gelezen heb (en je andere verhaal vorige week ergens anders in dit topic) en dat ik later reageer als je dat goed vindt. Kom op meid, je bent een goede moeder. Maar een 2e melding gaat je niet in de koude kleren zitten. Knuffel voor jou.
vervelend dat je een melding hebt gekregen en jij het goed doet voor jouw gevoel! misschien kan je in gesprek gaan?? suc6 meid!!
Een AMK-melding vanwege hoofdluis? Gekker moet het niet worden hè? Een IQ-test ? Tjongejonge, wat ontzettend vervelend allemaal! Ik hoop dat ze straks gewoon zelf inzien dat alles in orde is. Kan me voorstellen dat dit een hoop stress oplevert. Sterkte!
heb je het nummer nog van de amk medewerker? als je slim bent bel je die op en vertel je jou verhaal! en luizen kun je somsniets aan doen. als kind zijn had ik nooit luis mijn nichtje daarin tegen had het onder hand het hele schooljaar door. en echt alles is geprobeerd maar als het niet helpt wat moet je dan?
Wist je dat hoofdluis op SCHOON haar afkomt en niet zo snel op vies haar? luizen zijn schone beestje vandaar dat ze eerder op schoon haar gaan zitten. maar lijkt me echt klote zeg!!! Heel veel sterkte
Ik heb opzicht niet eens moeite met een melding, maar de manier waarop en de reden. Het AMK sta ik volledig verder achter, zij doen immers ook hun werk om kindjes in de knel te helpen! Aangezien ik zelf ook een mishandeld kind ben op beide vlakken, snap ik dat zij mij extra in de gaten houden en dat is helemaal niet erg! Goed juist! Ik wil absoluut geen zogenaamde tikjes geven (ieder voor zich uiteraard), geen gescheld of wat dan ook, daarom heb ik TB zodat ik met t gedrag van de oudste om kan gaan, zij sloeg mij en daarom heb ik weer hulp in laten zetten, ik wil niet terug slaan zodat zij zou voelen wat ik voel, ik wil het met praten oplossen. Weten jullie een beetje waarom ik thuisbegeleiding heb hihi, ik voel me namelijk geen probleem moeder ofzo, maar iemand die t beste voor heeft met haar kindjes! Bedankt voor de lieve reacties, ik snap dat het AMK altijd een onderzoek moet doen, ze mogen van mij, ik knok er hard voor. Alleen vind ik t jammer dat als je al bezig bent met hulp, ze je dan weer neerhalen.
Overigens laat ik het AMK wel komen, ik heb niets te verbergen! Mijn TB zou er wel bij aanwezig zijn zei ze, ik was vanmorgen wel helemaal in paniek overigens!
Meid wat ontzettend vervelend. Kan me voorstellen dat je je er echt rot onder voelt. Maar ik zou echt niet mee werken aan een IQ test. Laat hun maar met bewijzen komen dat jij een slechte moeder bent.
Tssssssssss belachelijk!! Dan moeten ze voor mij ook maar een melding gaan maken bij het AMK ik heb een dochter van 8 die ook om de haverklap onder de luizen zit.. Was me rot en kam me rot... Maar helemaal niks lijkt te helpen.... Ze blijven maar terug komen!!! en dit gaat al een heleeee lang tijd aan!!! Ik schaam me er niet voor... ik weet dat ik me dochter goed verzorg... weet alleen niet wat ik hier nog aan moet doen.... (mensen met de gouden tip???? van harte welkom!!!) Wil je veel sterkte wensen... Dat je in paniek bent/was kan ik me heel goed voorstellen.... Voor 5 jaar terug zijn ze hier ook geweest omdat mijn exman zei dat ik niet voor mijn kindjes kon zorgen (terwijl hij de drugsverslaafde is en meer vastzit dan dat hij losloopt).... 2 keer zijn ze geweest... ze snapten niet wat ze bij mij moesten!!! alles was en is goed!!!
Een amk melding vanwege luizen... het moet idd niet gekker worden. Mijn dochter heeft heel lang een luizenprobleem gehad, keer op keer kwamen die krengen terug.:x Gek werd ik ervan! Ze zat toen nog op de basisschool met een groot leerlingenaantal. Dus ja zie ze dan maar eens uit te roeien. Mijn dochter heeft een dikke bos met krullen en een warme hoofdhuid, een droomlocatie voor luizen helaas. Het heeft idd niks met vieze haren te maken. Ik kom uit een kappersfamilie dus goede haarproducten in overvloed en ook regelmatig kapperbezoekjes. (kost lekker niks voor ons) Het probleem met luizen is dat ze ook resistent (schrijf je dat zo?) worden tegen de luizenmiddelen die er in de handel zijn. Het is dus echt een kwestie van kammen, kammen en nog eens kammen. Dat is het enige wat hier nog een beetje geholpen heeft. Ook smeerde ik expres veel haarvet in haar haar omdat luizen dat minder geslaagd vinden dan een fris gewassen koppie. Succes met alles, echt kl*te die amk melding. Maar als ik jou was zou ik gewoon overal aan meewerken. Als je een goede moeder bent en dus goed voor ze zorgt, kunnen ze je echt niet zomaar iets maken. Ook dat je nu al bezig bent en meewerkt aan je TB pleit al een beetje voor je. LAAT JE NIET GEK MAKEN!
Thnx lieve meiden! Neomi, als je wilt, kan ik je mijn stappenplan vanuit de GGD wel sturen? Dan scan ik hem wel voor je in, als je dat wilt. Ik snap er ook niets van over de luizen, blijkbaar valt dat voor hun onder verwaarlozing. Ik zal verder wel horen als ze komen (ik heb nog geen brief gehad, ze liet me dit telefonisch weten dat ze een melding heeft gedaan) wat er nog meer gemeld is, want alleen luizen (ze had t over luis en verzorging) en verzorging lijkt me sterk. Het huishouden is idd een puinhoop maar woon hier nog niet zo lang, plus ik werk 4 hele dagen, ben pas rond 19.00 thuis, dus dan word alles ook lastig maar we zijn daarmee bezig, t is in ieder geval niet zo dat er vuil goed, luiers en eten door de huiskamer gesmeten liggen haha! Maar kinderspeelgoed en boeken van de kids.
is een fabeltje hoor, dat luizen op schoon haar afkomen, is bewezen. Wordt alleen maar gezegd zodat mensen niet scheef aangekeken worden. Ik ken je helemaal niet en je situatie natuurlijk nu kort gelezen, maar als ik jou was zou ik mee werken ook al voel je je er rot over (wel je zegje doen natuurlijk!!) en het tegendeel bewijzen. Het enige wat je kan doen denk ik.
Even over de luizen, de GGD zei mij toen "Wat zou een luis doen": 1. Op een hoofd met vies spul gaan zitten 2. Of kiezen ter overleving? Punt 2, overleving. Een vies of schoon hoofd maakt daarbij niet uit, zodra de luis maar om de 24/48 uur een trek bloed kan nemen om te kunnen overleven. Preventie kan wel maar geeft nooit een garantie natuurlijk. Ik kam iedere dag, ook soms 2x per dag. Ik kam met een gaasje over de kam heen zodat neetjes plakken. Azijn werkt hier ook voor geen meter om de neten los te krijgen! Hihi rampenplan joh die luizen!
Ik zal m voor je inscannen. Ik zal trouwens even updaten. Maandag heb ik dr terug gebeld en er rustig over gesproken. Maar nu ineens was het omdat ze mij langdurig (1 jaar) hulp willen bieden. Met hulp is natuurlijk niets mis, maar vind het wel erg dat het via een melding moet. Hun houden vol dat het anders niet kan. Ik heb gister de huisarts gesproken en zij vind het ronduit belachelijk. Ze zei dat hulp aanvragen ook via haar kan gaan en niet via het AMK. Ze vond het een ernstige zaak, dat ze uberhaupt twijfelen aan mijn verstandelijk vermogen. Ik heb haar gelukkig achter me staan, en ook de school, KDV en BSO en degene die nu thuis over de vloer komt. Er is nooit met mij gecommuniceerd over zorgen oid. Het consultatiebureau stond er ook achter, achter de melding, maar ook hun hebben nooit wat aangegeven of besproken, dit vonden ze wel raar. Ik ben daar in oktober voor het laatst geweest en moet deze maand weer, maar zoals je begrijpt heb ik er weinig behoefte aan. Ze krijgen het zoiezo wel te horen hoor, mijn hulp die er nu is voor de oudste, heeft al op papier gezet wat de fouten zijn en ook die gaan we bespreken. Een melding is zoiezo ver gezocht, er is niets aan de hand verder. Ik vraag tenslotte zelf niet om een inbraak en een onderbetaling, en t CB maakt zich daar zorgen om :S
Ik hoorde juist dat luizen alleen op schoon haar komen Sorry had niet alles gelezen( is dus een fabel)