Wat doen/laten jullie ......

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Alberta24, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alberta24

    Alberta24 Lid

    15 aug 2005
    51
    0
    0
    ...... om zwanger te worden? Zelf rook ik bijv. maar ik krijg het niet voor elkaar om te stoppen :oops:
    Ook neem ik mij elke keer voor om vanaf te te gaan ontbijten en gezonder te eten enzo. Maar het lukt mij echt niet! Misschien omdat ik eerst wil zien/weten dat ik zwanger ben???
    Gooien jullie je hele leefpatroon om, om zwanger te worden of gaan jullie net zo door met leven als je altijd al hebt gedaan?

    Voor alle duidelijkhied: ik ben sinds mei gestopt met de pil.
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik rook en drink niet dus dat is makkelijk. Maar verder heb ik mijn leefpatroon niet aangepast. Nou ja, wel, ik probeer inderdaad ook te ontbijten. Ook probeer ik niet te stressen nergens om, want stress is niet goed.

    groetjes
     
  3. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    Ik rook niet en vanaf het moment van de eisprong ben ik wel al op bepaalde dingen gaanletten..
    Geen alcohol meer ( dronk al niet veel en nu helemaal niet meer..)
    geen rauw vlees ed meer
    alleen hard gekookte eieren..

    Misschien een beetje voorbarig maar kleine moeite ..
    Als ik weer ongo wordt dan begin ik na eisprong weer
     
  4. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    ik rook ook niet dus daar veranderd niks aan eigelijk
    ik zelf heb nooit mijn leefpatroon om gegooid
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik heb altijd een pakje per dag gerookt, maar ben gestopt vanaf dat ik wist dat ik zwanger was (was ongeveer bij 8wk zwangerschap) verder heb ik niks omgegooid.. gewoon geleefd als altijd, het kan tenslotte nog even duren dacht ik zelf, en alles nu al aanpassen vond ik niet nodig als je je er teveel op focust is het ook niet goed!
    gr. Sarina
     
  6. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik rook ook.
    Bij mijn dochter ben ik gestopt nadat ik wist dat ik zwanger was, en ben ik begonnen om 's ochtends wat proberen te eten.
    Ik ontbijt anders nooit want ik krijg er gewoon simpelweg niks in.
    Alcohol drink ik zowiezo al bijna nooit (1 a 2 keer per jaar).
    Mijn verloskundige zei dat het de eerste paar weken niet zoveel kwaad kan.
    Zo gebruikte ik veel medicijnen in de eerste paar weken omdat er volgens onderzoeken een melkzuur bacterie in mijn darmen zat.
    Een week of drie later was ik zwanger en bleek dat er helemaal geen melkzuur bacterie was maar een kindje!!
    Ik maakte me toen erg veel zorgen over de gezondheid omdat ik die medicijnen had geslikt.
    Maar dat schijnt niet schadelijk te zijn geweest.
    Ik lees overigens was vaker op het internet dat alles schadelijk kan zijn in het begin.
    Op den duur weet je niet meer wat je nou wel of niet moet geloven.
    Ik denk dat het vanzelf allemaal wel los loopt ;)

    Groetjes Jolanda
     
  7. Cindy

    Cindy Lid

    18 jul 2005
    41
    0
    0
    Ik heb ook niks veranderd in de dingen die ik deed, ik rook eigenlijk alleen met stappen en dat doe ik nog elk weekend en ja dan drink ik ook.
     
  8. Alberta24

    Alberta24 Lid

    15 aug 2005
    51
    0
    0
    Wat ben ik "blij" om te merken dat sommige ook rookte voordat ze zwanger werden! Ik weet nu natuurlijk nog niet zeker of ik zwanger ben, maar ik voel me wel echt bij elk sigaretje schuldig. Wat als ik wel zwanger ben? Ik zit nu ook heel erg op mijn lichaam te letten, op symptomen.... het rommelt in mijn buik....had vandaag hoofdpijn....heb al een paar dagen last van gevoelige tepels (mijn borsten zijn niet gevoelig)... maar dit had ik volgens mij ook al voor mijn eisprong...
    ik weet dat ik er niet al te veel mee bezig moet zijn, maar ben het toch....
    heb trouwens vanmorgen via zwangerschapstest.nu een setje testen besteld en als het goed is heb ze morgen al in huis!

    maar allemaal bedankt voor de reacties. ik heb al heel veel tips en weetjes van deze site gehaald!

    [​IMG]
     
  9. che

    che Lid

    10 aug 2005
    29
    0
    0
    Antwerpen
    Hey,

    Ben sinds 2 maanden gestopt met de pil. Tegelijkertijd ben ik ook gestopt met roken (na 10 jaar). Niet gemakkelijk en de weegschaal maakt het er niet leuker op :( . Ben ondertussen al 3 kg aangekomen :cry: .
    Verder eet ik geen rauw vlees meer. Misschien is dat wat voorbarig maar dan ben ik het al wat gewend tegen het zover is.
     
  10. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik rook niet en heb nooit gerookt, dus daar hoef ik ook niet mee te stoppen. Sinds ik ben gestopt met de pil slik ik wel een vitaminesupplement met extra foliumzuur, en ik probeer rekening te houden met de hoeveelheid alchohol die ik drink. Verder heb ik mijn voedingsgewoonten niet aangepast, dat komt wel als het raak is.
    En wat ik heel belangrijk vind: ik probeer niet teveel met het zwanger worden bezig te zijn, want daarmee bereik je in mijn beleving juist het tegenovergestelde. Dan duurt het misschien zelfs langer om zwanger te worden, en leg je een onnodige druk op je relatie. En dat heb ik er niet voor over.

    Groetjes, Wendy
     
  11. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik rook niet ik drink bijna nooit (zo'n 1x per 2 maanden, dus die 9 maanden zal geen probleem zijn)
    En ben niet echt van plan om mijn voedingspatroon aan te passen, omdat ik nu al overal rekening mee houd, zondat dat ik zwanger ben. Doe het altijd al.
     
  12. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik rook niet, en drink bijna nooit. Heeeel af en toe een glaasje wijn (1x in de 2-3 mnd)
    De meeste dingen die je tijdens de zwangerschap niet mag eten, zijn zo wie zo al niet mijn favoriet.
    Dus erg moeilijk wordt het niet voor mij.
    Maar wel voor m'n man; als het zo gaat als de vorige keer. dan mag hij mag 's avonds laat nog even snel naar de snackbar :)
     
  13. ik rookte en dronk al niet dus daar hoefde ik niet mee te stoppen. Ik ben wel gezonder gaan eten en ben natuurlijk gravitamon gaan slikken.
     
  14. Luna76

    Luna76 Lid

    10 aug 2005
    6
    0
    0
    Ik heb nou precies hetzelfde. Ik rook ook nog steeds en heb al een paar stoppogingen gedaan. Maar het lijkt wel niet te lukken juist om dat ik er zo op gefocust ben.

    Ik heb goede hoop dat als ik eenmaal zwanger ben ik dan wel in 1 keer kan stoppen. Verder ben ik vegetarisch dus slikte ik al mulitvitaminen, nu slik ik ook foliumzuur erbij.

    Verder moet ik ook medicijnen innemen (citalopram) en daar maak ik met toch wel wat zorgen over. De HA zegt dat het waarschijnlijk geen kwaad kan, maar ja dat woordje waarschijnlijk zegt al heel wat.

    Als we nou tegelijk zwanger raken, kunnen we elkaar wel ondersteunen bij het stoppen met roken, toch?

    :) Luna
     
  15. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    ik ben vanaf dat ik met de pil ben gestopt gestopt met roken en ik rookte ruim 1 pakje per dag .

    groetjes yvonne
     
  16. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    wat knap Yvon dat je gestopt ben met roken!!!
     
  17. Alberta24

    Alberta24 Lid

    15 aug 2005
    51
    0
    0
    Inderdaad knap van je Yvon! Geldt trouwens natuurlijk voor iedereen die gestopt is met roken! Bij elk pakje denk ik: als die leeg is stop ik ermee.... en dan koop ik weer een nieuwe.... Zwak toch?

    En ja Luna, mochten we inderdaad ongeveer tegelijk zwanger zijn dan kunnen we elkaar steunen. Houden we elkaar op de hoogte?


    [​IMG]
     
  18. Luna76

    Luna76 Lid

    10 aug 2005
    6
    0
    0
    Ja dat is goed, ik zie dat het aftellen bij jou niet zo lang meer duurt, nou ik moet nog ff hoor.
     
  19. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik rook niet, maar waar ik wel goed op let is dat ik gezond eet! Elke dag 2 stukken fruit en genoeg verse groentes. Ik laat ook zeker de kaasjes staan die niet mogen, en rauw vlees moet ik sowieso niet aan denken!! Ook de glaasjes alcohol die ik zo eens in de paar maanden wel eens dronk zijn vanaf de stoptijd met de pil helemaal over. Dus op zich houd ik heeeeeeel veel rekening met de kleine die op komst is, maar dat heb ik er ook zeker voor over!!! En het voelt ook niet bezwaarlijk om dingen te laten en op andere dingen juist goed te letten.

    Groetjes van Carry
     
  20. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    in mijn dagelijks werk kom ik vaak kinderen tegen waarvan de ouders hebben gedronken en gerookt tijdens de zwangerschap: je wilt niet weten hoe sommige kindjes eraaan toe zijn:dat een keer zien en je laat het wel!!!

    Maar de keus blijft aan jezelf!!!
     

Deel Deze Pagina