Vandaag NOD - Zwangerschapstest negatief en ovulatietest positief

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by linnypinny1986, Jul 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linnypinny1986

May 25, 2014
    37
    0
    0
    Hai dames,

Ik ben op 30 juni jl. voor het laatst ongesteld geweest. Deze datum was mijn eerste ongesteldheidsdag. Op vrijdag 11 juli had ik een positieve ovulatietest en zaterdag 12 juli ook. De dagen hiervoor en daarna waren de testen negatief. Ik heb mijn eisprong dan ook gevoeld op zondagavond 13 juli en maandagochtend 14 juli. Dit doormiddel van erg pijnlijke steken en het gevoel dat ik niet meer kon lopen. Elke beweging deed pijn.

Vandaag 25 juli is mijn nod. Ik dacht laat ik 3 dagen geleden eens een zwangerschapstest proberen. Dat was de kruidvat 2 voor € 5,00 test. Deze sloeg tot mijn grote verbazing positief aan. Of ik zag iig een klein streepje. Ik dacht dat het een indroogstreepje was. Dus heb mijn dezelfde urine ook een ovulatietest gebruikt. Ze zeggen namelijk dat je met een ovulatietest wel een zwangerschap zou kunnen aantonen maar andersom niet. De ovulatietest was positief. Deze is tot op heden nog steeds positief. Maar ik heb toch al mijn eisprong gehad? Gisteravond heb ik andere kruidvat test gedaan waar een plusje bij moet komen. Nu zag ik een bepaalde schaduw van een rechtlijntje. En ik zag ook het lijntje wat er standaard verticaal opstaat. Maar dat was niet het lijntje wat ik had gezien. Nu is eigenlijk mijn vraag. Zou de ovulatietest aantonen dat ik zwanger ben, maar zit er nog weinig HCG in mijn lichaam omdat de zwangerschapstest negatief aantoont. Of tenminste ik heb geen knaller.

Ik heb trouwens geen ongesteldheidskrampen. Wel gaan mijn darmen ieder keer heen en weer en hoor ik vraag een soort van scheetjes laten gevoel in mijn buik. Ook heb ik grote borsten gekregen, grote tepels, tepels zijn donkerder, bobbeltjes die nu aan de oppervlakte zitten. Ook heb ik normaal gesproken voordat ik ongesteld wordt last van migraine. Hier heb ik nu ook geen last van.

Kan iemand mij helpen? Begin nu een beetje onzeker te worden :(

2. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    Als vandaag jouw NOD was en je gisteravond voor jouw NOD een heel vaag lijntje kreeg, dan zou ik eventjes twee dagen wachten adviseren en dan pas nog een kv2v5 proberen. Dan moet het hormoon verdubbeld zijn en dus wel een duidelijkere uitslag geven.

Sterkte met nog even wachten, meer kan je nu niet doen. En een klein vaag streepje is in ieder geval al iets ;) dus met een beetje mazzel heb je over 2 daagjes een lekker duidelijk positieve uitslag

3. linnypinny1986

May 25, 2014
    37
    0
    0
    Dankje wel voor je reactie. Ik vind het ook heel spannend. Het doet wel wat met je hoor. Ben de hele maand erg nuchter, maar op het moment dat het bijna je nod is of het is je nod dag dan ineens wil je het zo graag.

Ik zal hier plaatsen over 2 dagen of ik meer te zien ga krijgen op mijn zwangerschapstest.

4. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

Jul 25, 2013
    1,440
    704
    113
    Female
    Friesland
    Helaas kan ik je uit ervaring vertellen dat een ovutest ook vals positief zijn op je nod. Ik had geen zw.testen in huis dus ma ff ovutest en die was positief helaas later op de dag ongi. Oftewel ga nou maar niet uit van die ovutesten en doe je zw.test morgenochtend met ochtendurine.

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    En ovulatietesten zijn ook niet altijd helemaal te vertrouwen.
    Je zegt je eisprong gevoeld te hebben door pijnlijke steken maar dat is een symptoom die je op meerdere momenten in je cyclus kan hebben (voorpijn, ovulatiepijn, napijn, lege follikel vult zich met vocht, menstruatie etc. Dus zeker weten wanneer je eisprong was, doe je eigenlijk nooit.

6. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Spannend zeg!
    Misschien dat je een Clear Blue test kan doen, een digitale. Ik heb deze bij mijn twee vorige zwangerschappen gebruikt, zo heb je meteen een duidelijk antwoord.

Succes!

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Verplaatst naar Ovulatie en zwangerschapstesten

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je een foto van je testen?

9. linnypinny1986

May 25, 2014
    37
    0
    0
    Dit zijn de testen welke ik vanavond heb gedaan.

Attached Files:

10. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Beide testen zijn een beetje vlekkerig:(
    Heb je teveel urine gebruikt misschien?

Op die kv test staat de streep ook te veel naar rechts. Ik zou nog even een nieuwe test doen.

11. linnypinny1986

May 25, 2014
    37
    0
    0
    En dit zijn de ovulatietesten.

12. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18
    Ik zie bij beide wat vaags. Wacht nog een dag en probeer t met ochtenurine. Spannend allemaal he? Rond NOD ben ik ook zo kriegelig. Hihi

13. linnypinny1986

May 25, 2014
    37
    0
    0
    Nog een keer

Attached Files:

14. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Kan je alleen n foto maken van die testen van de afgelopen dagen die jij positief vindt? Kan t niezo goed zien

15. linnypinny1986

May 25, 2014
    37
    0
    0
    Oke hierbij stuur ik ze

Attached Files:

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Meid de ovu testen van de laatste dagen zijn volgens mij niet positief hoor :) daarvoor moet de test streep minimaal even donker zijn als de controle streep.
    Je zw testen zijn idd heel vlekkerig. Gewoon morgen ochtend opnieuw testen! (En dan netjes 4 druppels urine !)

17. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Ze zijn inderdaad niet positief en zelf best licht op 2 na ;)
    Maar je kunt alsnog gewoon zwanger zijn natuurlijk!!

18. Be Happy

Dit zijn inderdaad negatieve ovulatietesten.

Een ovulatietest mag je pas positief noemen als beide streepjes minstens even donker zijn. Een licht tweede streepje is gewoon negatief, simpelweg omdat vrouwen de gehe cyclus LH in hun lichaam hebben waar de ovulatietest op reageert.
    Rond de eisprong piekt het LH-gehalte waarbij de streepjes op de ovulatietest minstens even donker zijn en dus positief is.

19. Be Happy

Kun je nog een foto plaatsen van de ovulatietest waarbij jij denkt je eisprong te hebben gehad?
    Wellicht is je NOD toch later dan je denkt, temeer jij in de veronderstelling verkeerde dat je nu positieve ovulatietesten hebt terwijl dat dus niet zo is.

20. Dyson

Dyson Fanatiek lid

Mar 8, 2013
    1,404
    551
    113
    Hoe heb je je NOD berekend? Heb je altijd een korte LF? Want anders is die toch 2 weken na je eisprong? Dus dan zou je nog te vroeg zijn met testen dan zou die pas rond de 28e zijn.
    De zwangerschapstesten zien er een beetje vaag uit. Nog een dagje wachten en dan een nieuwe doen?

Share This Page