gebruik van foliumzuur

Discussion in 'Zwanger worden' started by nirak, Apr 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nirak

nirak Actief lid

May 19, 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    Nou mijn onderwerp zegt het al.. het is aan te raden voor de gezondheid van je ongeboren kindje foliumzuur te slikken
    nu mijn vraag.. Door medicijn gebruik van mijn man kunnen wij niet zomaar even zwanger worden hij moet afbouwen en dan na 6 maanden kunnen we groen licht krijgen
    net als nu :D alleen ik bedacht me ineens foliumzuur ben meteen naar de winkel gegaan.. ik slik het nu drie weken
    wat is nu het beste wat ik kan doen een maand wachten of gewoon proberen zwanger worden?
    Er zit een Maar aan... mijn man mag voor zijn gezondheid 6 maanden zonder medicijn oktober moet hij weer beginnen dus dan kunnen wij niet meer zwanger worden...

Zou het fijn vinden als jullie je mening tonen
    groetjes

2. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Gewoon doen dan zou ik zeggen :) Je weet niet hoelang het duurt voor je zwanger wordt en dan zou ik die 6 maanden "vrij" op en top gebruiken. Maar je moet natuurlijk doen wat voor jou en je man goed voelt. Heel veel succes als je er voor gaat :)

3. nirak

nirak Actief lid

May 19, 2008
    209
    0
    0
    Friesland
    Hay trotse mama bedankt voor je snelle reactie :) wel hè.. ik begon ineens te twijfelen.. maar we gaan er gewoon voor.. het is immers ook niet de eerste maand meteen raak toch.. (zeg ik allemaal heel zelfverzekerd hihi) me nu nog zo voelen :D

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    1,601
    12
    38
    overijssel
    Ik snap het niet helemaal..
    Mogen jullie pas zwanger raken als je man van de medicijnen af is? Of is dat nu?
    Voor het foliumzuur hoef je niet te wachten hoor. Ik zou gewoon meteen van start gaan als je in oktober weer moet stoppen.

5. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Volgens mij raden ze aan om 4 weken van te voren te starten met foliumzuur. 3 weken is dan toch al bijna 4 weken:)

6. ike

ike Fanatiek lid

Jul 5, 2013
    1,573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Dus gewoon doen.

7. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

Apr 13, 2014
    178
    33
    28
    Vroeger werden de mensen toch ook gewoon zwanger zonder foliumzuur? Het is voor erbij, maar geen must hoor! Gewoon doen en zorgeloos genieten! 😊😊

8. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik zou het nu meteen proberen, anders krijg je straks nog spijt als het niet lukt na 6 maanden, wat heel normaal is eigenlijk.

Succes!

9. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

Feb 17, 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik ben trouwens ook twee keer zwanger geworden zonder foliumzuur dus daar hoef je niet op te wachten en wat ze hier boven al zeiden dat ene weekje maakt ook maar weinig uit :) Hoop dat je je snel zeker voelt en dat het snel mag lukken!

10. nirak

nirak Actief lid

May 19, 2008
    209
    0
    0
    Friesland
    Thanks allemaal voor jullie reacties :) allemaal positief ik denk ook dat we het gewoon gaan proberen!!

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Een paar vreemde reacties, je hoeft geen foliumzuur te slikken om zwanger te kunnen raken, maar je kans op bepaalde aandoeningen is kleiner wanneer je het wel neemt. Wel belangrijk dus. Maar ja je bent al 3 weken bezig en je hebt beperkte tijd de kans om zwanger te raken. Daar hoef je niet lang over te twijfelen. ;)

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    ik was 5 weken zwanger en toen ben ik pas begonnen met foliumzuur

Share This Page