Holaa allemaal, Ik heb misschien niet goed berekend? Vorige maand was mn cyclus dag 25. Dus het deze maand 25 dagen moet zijn? Mijn laatste menstruatiedag was op 23 juli. Ook ik heb mijn slijm nog steeds niet ontdekt maar wel een beetje kleinere slijm maar meer waterachtig maar echt te weinig. Ik zou het erg op de prijs vinden als u mij ergens kunt helpen met berekenen? Bedankt voor alle moeite hiermee
Volgens mij moet je het gemiddelde van de laatste 6 cyclussen nemen. Maar om echt je eisprong te vinden zou je ovulatietesten moeten doen. En je temperatuur bijhouden vanaf cyclusdag 1. Vruchtbaar slijm is als je er draden van kunt trekken. Dus slijm tussen 2 vingers, als je je vingers dan uit elkaar haalt moet er een draadje slijm tussen blijven zitten..
Waarom zou het 25 dagen moeten zijn? Die cyclus heb je maar eenmalig gehad? Je hebt kortgeleden ook een cyclus van 30 en 35 dagen gehad. Dus het zou goed kunnen dat je weer een langere cyclus dan 25 dagen hebt. En hoezo denk je vandaag of morgen je eisprong te hebben? Zegt een calculator of banner dat? Die gaan uit van gemiddelden en kunnen niet specifiek in jouw lichaam kijken. Ook zal je lichaam echt niet doen wat een berekening zegt dat ie moet doen! Beter is het dan om vanaf dag 6 (gezien je korte cyclus van 25 dagen) van je cyclus met ovulatietesten te beginnen. Die maken gebruik van jouw urine en zijn daardoor vele malen betrouwbaarder en nauwkeuriger in het berekenen van je eisprong! Bij een cyclus van 28 dagen kun je eisprong verwachten vanaf dag 10 tot en met dag 18 van je cyclus. Gebaseerd op een luteale fase van 10 tot 18 dagen. Bij een cyclus van 30 dagen vanaf dag 12 tot en met dag 20. Bij een cyclus van 35 dagen vanaf dag 17 tot en met dag 25 van je cyclus. Bij een cyclus van 25 dagen vanaf dag 7 tot en met dag 15 van je cyclus.
Ehmm ja ik heb ong 4 x 25 dagen meegemaakt. Ik weet dat banners of zoiets niet altijd werkt maar wel ik voel er iets in MN onderbuik speelt zoals steekpijn rugpijn of ziek voelen. Per toeval voel ik me alsof ik ziek ben vandaag zo en heb wel meer buikpijn vandaag. Maar 4 dgn geleden voelde ik echt heel erg lichtlijn toen wist ik bijna zeker dat MN ei er bijna aan kwam. Ik heb iedere maand dezelfde gevoeld alleen liep ik volgens mij elke keer wel mis.