Hallo dames, Voor mijn NOD haf ik een aantal keren een licht positieve test. Ik had verschillende merken maar bij 2 testen zag je na 2 dagen een iets donkerdere roze streep. Als laatste heb ik een clearblue digital gedaan. Dat was net na mn NOD (ik twijfelde eerst want dacht een korte cyclus te hebben, maar teruggeteld zat mn eisprong toen 16 dagen geleden). Die gaf aan zwanger 1.2 weken. Daarna heb ik niet meer getest... Ik lees soms dat dames door testen om te zien of het hcg oploopt. Doen jullie dat standaard? Ik heb niet meer getest en heb donderdag een vroege echo ivm voorgeschiedenis. Zouden jullie aanraden om nog te testen en kijken of de streepjes donkerder zijn? Of gewoon erop vertrouwen en afwachten?
Ik zou afwachten. Ik heb mijn laatste test ook net na nod gedaan. Hoever ben je donderdag op de echo?
Dat kan je doen als je graag wil weten of het hcg goed oploopt. Maar als je daar geen behoefte aan hebt, en je wacht liever op de echo, dan hoef je ook niet te testen. Gewoon doen wat voor jou goed voelt.
Ik zou nu niet meer testen. Als je donderdag een vroege echo hebt, heb je daarna dan ook vrij snel een echo weer? Ik denk dat het je alleen maar onzeker maakt, urine kan nogal eens wisselen en daardoor de streepjes ook. Maak je je straks zorgen om niks.
Ik heb afgelopen donderdag voor laatst getest met cb. Deze gaf zwanger 1-2 aan en om mezelf niet gek te maken ben ik gestopt met testen.
Oke bedankt. Ik denk dat het voor mij ook goed is om niet meer te testen. Ik wacht nog wel tot donderdag dan kan ik zien of ie in ieder geval in de baarmoeder zit. Daarna zal ik inderdaad wel snel een echo hebben bij de verloskundige. Bedankt voor jullie reacties
Donderdag ben ik trouwens 5wk+4. Bij de vorige zwangerschap konden ze toen al iets zien in de baarmoeder. De echo is alleen om een bbz uit te sluiten.
Niet doortesten hoor. Ik lees zo vaak dat streepjestesten lichter worden en heel veel onzekerheid veroorzaken. Ik test normaal nooit meer dan 1x, maar omdat ik nog een test over had en een gevoel heb deze zwangerschap, deed ik op 6.1 nog een test (voor in het plakboek erbij), maar die teststreep was lichter! Gelukkig kan ik goed relativeren en het voelde nog steeds goed, maar ik kan me voorstellen dat menigeen flink in de stress raakt daarvan! Vrijdag gelukkig een prachtig kloppend hartje en een goed ontwikkeld vruchtje gezien EDIT: en doortesten met CB digital is nog prijzig lijkt me
Fijn dat je een kloppend hartje hebt mogen zien! Vanaf wanneer is dat mogelijk? Doortesten met CB is idd erg duur haha. Ik ga geen testen meer halen, wacht af tot donderdag.
Zou het niet doen. Zelf ga ik het, mocht ik het geluk hebben weer zwanger te worden, ook niet doen en zeker niet met die dure clearbluetests. Wat werd ik daar onzeker van. Helaas terecht ook. Maar als het mis is dan hoor ik het liever als het helemaal zeker is, dus bij een controle, dan dat ik dagenlang in angst zit door de tests. Sterkte met wachten, ik hoop dat het goed zit.
Dit is echt lastig ja. Wat doe je. Test je nog een keer of toch niet? Ik twijfel ook of ik woensdag nog een test doe voordat ik de vk bel! Vandaag al een mooie knaltest en heb nog 2 testen liggen 2v5. Dus ook ik twijfel en kan je dus geen raad geven. Sorry. gefeliciteerd!
Ik heb nog wel een paar keer getest. Eerst na wat bloedverlies en vanochtend na een droom waarbij ik toch even wilde weten of het geen voorspellende droom was...Gelukkig niet, nog steeds binnen no time knalstrepen! Succes donderdag!