Bewust maar 1 kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bolkje, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn er ook moeders die bewust maar 1 kindje hebben?

Mijn man zei vorige week opeens dat hij eigenlijk wel vindt dat ons gezinnetje compleet is met één kindje. Ik weet niet of hij daar ooit nog op terug zal komen.

Zelf zou ik wel graag ooit nog een keer zwanger willen zijn enzo,maarja, daar moet mijn man dan wel achterstaan ook :) En opzich heeft hij ook wel goede argumenten waarom ons gezin zo compleet is…

Tegelijk ben ik er ook best wel verdrietig van en dat maakt me wel een beetje in de war…

2. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    welke argumenten geeft je man dan??

wij zeiden toen we zwanger waren van de eerste ook dat we het er bij eentje zouden laten
    gewoon omdat we 1 genoeg vonden maar ook over alles waar je soms TE lang over nadenkt...bijv financieen etc en de drukte met 2 kinds en geregel
    maar toch gaan we nu voor een broertje of zusje!!!
    zitten in ronde 4 nu en hopen dat we snel op roze mogen :)

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Lastig he?? Wij zitten ook zo, ik vind 1 kindje eigenlijk wel genoeg. Mijn lijf heeft een behoorlijke klap van de bevalling gehad en ik weet niet of ik die risico's weer wil lopen. Maar goed, ik twijfel ook wel erg want een broertje of zusje is voor onze meid wel leuk natuurlijk. Wat zijn de argumenten van je man, als ik vragen mag?

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij houden het bewust bij 1. Heeft verschillende redenen. Onder andere dat zwanger zijn mij niet goed af gaat (extreme misselijkheid), dat zwanger worden ook niet al te best lukt en dat we het wel goed vinden zo met zijn 3-en. Ik heb mezelf ook laten steriliseren omdat ik echt niet meer zwanger wil worden.

Maar die beslissing hebben we niet zo maar genomen, heeft wel een paar jaar geduurd.

5. Argumenten van mijn man:
    - We zitten nu best wel in zwaar weer wat betreft onze relatie. Het zorgen voor een kleintje is best pittig en hij is bang dat onze relatie een tweede keer slapeloze nachten in combinatie met ook nog eens een tweede kindje niet overleeft.
    - Financieel zouden we het minder makkelijk redden
    - Aandacht verdelen over twee kindjes lijkt hem niet eerlijk naar Tobias toe
    - Hij denk dat ik de aandacht verdelen ook erg zwaar zou vinden

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Tja, ik kan me de argumenten ook wel voorstellen, ik vraag me op het moment ook af hoe mensen het allemaal maar doen, al die kids, werk, huishouden en elkaar dan ook nog lief blijven vinden :p Maar goed, die beslissing hoeven jullie nu nog niet te nemen toch? Ik vind het zelf erg lastig om weer aan seks te beginnen, mag niet meer aan de pil, alleen condooms (of koperspiraal, brrrr :p) dus ja, de kans dat je dan weer zwanger word is er wel. Moet er echt (nog) niet aan denken!!

7. Ik denk er wel eens aan, maar dan niet met het idee om die gedachten direct in de praktijk te brengen hoor ;) Maar over een jaartje of 2, 3 zou ik best (als de omstandigheden het op dat moment toelaten) willen gaan proberen voor een tweede…. Maar manlief is nu al zo stellig :(

8. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik ben hier de gene die het erg bij een wil houden.man lief wil een heel huis vol met kinderen.

Ik heb er niet echt een reden voor maar vind een kindje meer dan genoeg ;)

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik denk niet dat je daar na 17 weken al zo over na moet denken. Geniet lekker van jullie kleine ventje! Wat in de toekomst komt, komt dan wel of niet.

Ik ben zelf 'alleen' en dat was voor mij een reden dat ik al meteen wist, ik wil in elk geval (minimaal) 2 kinderen... :)

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik denk dat het nu nog veel te vroeg is om daar echt over na te denken of al echt een stelling in te nemen.
    Waarschijnlijk is het hebben van een baby je man toch wel een beetje tegen gevallen. Had hij zich niet helemaal bedacht wat dat doet met jezelf, met je relatie, met je vrije tijd etc. En hij voelt nu natuurlijk een hele zware verantwoordelijkheid, voor zijn gevoel moet hij nu voor zijn vrouw en kind zorgen..
    Het kan goed zijn dat hij over een tijdje als het allemaal iets meer vanzelf gaat ineens wel een tweede kindje wil.

@missmara: Ik heb een gynefix spiraal gehad. Is een versie van de koperspiraal (helemaal zonder hormonen) die geen plastic bevat en daardoor veel minder bijwerkingen heeft.
    Het laten zetten is eventjes onprettig maar daarna heb ik er 3 jaar lang helemaal geen last van gehad. Nu is hij er sinds kort uit, niet omdat hij niet beviel maar omdat ik graag een kindje wil. Ook het verwijderen stelde eigenlijk niks voor.

11. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hoi Lotte82, ik ga me daar eens even in verdiepen, bedankt voor de tip!

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik zou best een 2de willen maar gezien mijn medische geschiedenis en dat wij onze dochter via een draagmoeder hebben zal het wel bij een kindje blijven.
    de kans dat ik zelf zwanger wordt is niet groot.
    of dat dan een bewuste keuze is.. geen idee wel iig is het een bewuste keuze om niet nogmaals via een draagmoeder een kindje te krijgen en niet de mmm in te gaan.

13. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij denken op dit moment dat het bij 1 blijft.
    Het is 3,5 jaar geleden dat we begonnen aan onze kinderwens en we kijken er allebei heel erg naar uit om straks niet meer bezig te zijn met zwanger raken maar gewoon te genieten van onze zoon.
    Met name de eerste 2 jaar waren zwaar, ik was vorig jaar bij de eerste ivf poging direct zwanger en dat hele traject is ons enorm meegevallen. We zijn heel erg naar elkaar toegegroeid de afgelopen jaren. Ook de zwangerschap verloopt probleemloos en zonder echte bijzondere klachten maar bij een tweede zou dat toch zwaarder zijn omdat je niet altijd je rust kunt pakken denk ik.

@Bolkje: wij hebben afgesproken dat we na de geboorte van onze zoon tegen de tijd dat hij twee wordt weer eens gaan bespreken of we gebruik willen maken van de cryo's die we nog hebben.
    Misschien zou jij ook met je man kunnen afspreken om het nu tijdelijk te laten rusten. Alles is nu nog zo vers en wie weet hebben jullie over een jaar je draai wel helemaal gevonden en staat hij er weer heel anders in.

14. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vent had die argumenten ook toen onze dochter geboren was. En echt wel twijfel over of er ooit een tweede zou komen, vond dat helemaaaaaal niet leuk! Nu is ze wat groter en gaat het allemaal vanzelf, rustig vaarwater. En is hij helemaal om, tweede is onderweg ;) Dus meid, laat het nog even rusten, werk aan je relatie en geniet van jullie kleine man. Genoeg tijd om hier later weer op terug te komen.

15. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Wij hebben de eerste 2 jaar heel hard geroepen dat 1 echt genoeg was. Handig, ideaal met wegbrengen en relaxt. Alleen vind ik kids zool leuk (viel mij echt 100% mee) dat het toch ging knagen. We hebben er bijna 2 jaar over gepraat en ik heb geprobeerd tevreden te zijn met 1 maar het begon me toch op te breken. Nu vele gesprekken later zijn we in volle overtuiging bezig voor een tweede.

16. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik denk dat jullie veel te snel over dit onderwerp beginnen ;).
    Onze relatie heeft ook erg geleden onder de slapeloze nachten die een jaar(!) duurden. Mijn man was ook heel stellig tegen een 2e. En nu, pas na 5 jaar wil hij gaan voor een 2e.

Maar de rust keert echt wel weer terug hoor ;).
    En ik ben eerlijk gezegd nu wel blij dat we er nu pas voor gaan. De oudste is al behoorlijk zelfstandig. Ik ben er nu blij om dat ik niet ben gegaan voor 2 kindjes die tegelijk in de luiers zitten enzo.

Laat het onderwerp voorlopig rusten en geniet elk moment van je kleintje.

17. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Bij ons blijft onze dochter ook alleen zeg nooit nooit want dat weet je niet maar door wat wij op gebied met broer/zus meegemaakt hebben en de combi van een erg heftige bevalling waar ze gelukkig goed doorheen is gekomen en de klachten die ik nu nog heb gaan wij ervan uit dat we echt met z'n drieën blijven het is voor ons goed zo

18. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn na alle behandelingen al blij dat we er eentje krijgen :)
    Of er ooit een 2e komt, weten we niet maar voor nu zijn we compleet!

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Yep, wij willen het bij 1 kindje houden (Of nouja, we hebben al een kindje natuurlijk dus het zal altijd de tweede zijn, maar 1 kindje die ook daadwerkelijk hier is).

- De angst en kwalen van de zwangerschap, de bevalling en de lichamelijke problemen daarna
    - Financieel en qua ruimte beter
    - Volop aandacht
    - De zorg voor meer dan 1 kindje zou mij lichamelijk erg zwaar vallen

Mocht er daarna per ongeluk een zwangerschap ontstaan, zal ik het natuurlijk absoluut niet laten afbreken, maar na 1 is het voor mij wel klaar om er bewust mee bezig te zijn.. Ze mogen van mij dan gelijk alles doorknippen/afbranden/eruit halen/wat ze ook doen om ervoor te zorgen dat je nooit meer zwanger wordt.. :)

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het echt laten rusten en dan pas tegen die tijd nog eens kijken hoe het er voor staat. Je kunt dat nu nog zo moeilijk inschatten, je kindje is nog geen vier maanden uit.

Deel Deze Pagina