Hallo dames! Zoals de titel vermeld ben ik vandaag bij de gyn op consultatie geweest! Ik werd maar niet ongi en aangezien ik een half jaar geleden geopereerd ben aan een cyste op men eierstok was ik er toch niet zo gerust in... Ben in september 2009 gestopt met de pil en ben toen na een cyclus van 42dagen ongi geworden dit was op 4 november. Hierna heb ik geen ongi meer gezien! Nu moest ik gisteren bloed laten prikken en vandaag mocht ik langsgaan. Uit men bloedonderzoek bleek dat ik niet zwanger was dus heeft ze een inwendig onderzoek gedaan. Ik heb verscheidende eitjes klaarzitten maar er is geen enkel dominant eitje bij, dus geen eitje dat ging springen. Doordat ik een zeer onregelmatige cyclus heb heb ik ook minder kans op een bevruchting (aangezien je je vruchtbare dagen en eisprong niet kent) Ze heeft me nu pilletjes voorgeschreven die ik gedurende 5 dagen moet nemen en die mijn ongi moeten opwekken, ben ik na 7 dagen nog niet ongi moet ik terug bloed laten prikken om te onderzoeken hoe dit komt. Word ik wel ongi dan moet ik op dag 3 hiervan ook bloed laten prikken zodat ze een duidelijk beeld heeft van hoe men bloedwaarden zijn in het begin van men cyclus. Ze gaat ook nagaan of men schildklier voldoende werkt en of ik voldoende hormonen aanmaak. Ook was men baarmoederslijmvlies nog helemaal niet verdikt en dit moet dus wel het geval zijn omdat het eitje zich hierin zou nestelen. Als ik volgende maand dan weer geen eisprong heb gaan we waarschijnlijk starten met Clomid (dit laat mijn eitjes rijpen en zorgt ervoor dat ik een regelmatig cyclus krijg) ze heeft ons wel gezegt dat hierbij meer kans is op een meerling maar dit vinden we helemaal niet erg! Het was dus best wel veel om te verwerken! Ben teleurgesteld dat men lichaam het zelf niet kan maar ben toch ook wel blij dat er wat uit de bus gekomen is en dat ik niet meer in onzekerheid leef! Nog mensen die dit hebben meegemaakt??? Of mensen die ervaring hebben met clomid en die mij er wat info rond kunnen geven? Groetjes Joke
hoihoi! Ik zit ook net in het proces. Hoewel ik wel "regelmatig" ongesteld wordt heb ik wel dezelfde onderzoeken gehad. Alleen had ik nog extra uitstrijkjes enzo. Maar dit was allemaal goed. In februari ga ik pas terug voor de uitslag van de bloedonderzoeken en krijg ik een echo. Verder weet ik eigenlijk nog niets. Altijd fijn zo in het duister te tasten.
Jouw verhaal lijkt heel hard op het mijne, behalve dat ik niet ben geopereerd aan een cyste. Ik werd na het stoppen met de pil ook niet ongesteld. Na een half jaar kon ik bij de gyn terecht. Ik heb ook een inwendige echo gehad en een bloedonderzoek. In eerste instantie dacht de gyn dat ik pco had aangezien hij cysten rond mijn eierstokken had gezien maar mijn bloedwaarden waren verder normaal dus toch geen pco. Waarschijnlijk geven mijn hersenen niet genoeg signalen naar mijn eierstokken om hormonen vrij te geven. Mijn lichaam begint dus wel aan een eitje maar maakt het uiteindelijk niet af. Daardoor krijg ik dus geen eisprong. Deze maand heb ik voor het eerst clomid gebruikt. Gelukkig reageer ik al heel goed op de lage dosis en groeit er een eitje. Nu moeten we even afwachten of we op de goede dagen geklust hebben. Veel sterkte in ieder geval. Ik weet nog precies hoe rot ik me voelde toen ik de eerste keer terug kwam van de gyn! Liefs Margot
Hoi, spannend allemaal he? Ik ben maandag bij de gyn geweest. Ik heb nu ook Clomid meegekregen. Werd ook heel lang niet ongesteld.(1 jaar) Sinds juli eindelijk wel sprake van een (zeer lange) cyclus, maar wel met goede bloedwaarden. Ook was lang niet duidelijk of ik uberhaupt wel een eisprong had. Ben begonnen met temperaturen en na 56! dagen ging eindelijk mijn temp omhoog. Dat is nu al 10 dagen zo. Nu moest ik van de gyn afwachten of ik van het weekend zelf ongesteld ging worden. Hij dacht dat ik dan wel een eisprong had gehad. Hij kon op inwendige echo wel vaag iets zien en in combinatie met mijn tempcurve lijkt het hem waarschijnlijk. Als ik nou ongesteld wordt, moet ik beginnen met Clomid. Anders eerst zwangerschapstest (je weet maar nooit natuurlijk) en dan eerst beginnen met Primolut en daarna Clomid. Ik kan niet wachten.....er gaat tenminste iets gebeuren.
Bedankt dames voor de reacties! Ja is inderdaad erg spannend, ben wel opgelucht hoor maar had toch liever gehad dat het allemaal vanzelf ging... Ik hoop nu gewoon dat ik snel mag starten met clomid zodat we toch ook een kans krijgen op een kleintje! Jullie ook veel succes en dat we snel zwanger mogen zijn! Naar het schijnt verdik je enorm van clomid, is dit zo? Niet dat ik dat heel erg vind hoor heb er echt alles voor over om aan een wondertje te raken! Groetjes Joke
Ik heb deze cyclus ook clomid gebruikt van dag 3 tot 7 (5 dagen dus in totaal) en heb op dag 9 mijn ei gehad... beetje vroeg maar goed volgens de gyn was het wel goed... Nu afwachten maar.... Volgende week moet ik ergens op dinsdag fo woensdag bloed laten prikken op progestron, dus ben benieuwd! Ik ben overigens niet aangekomen van de clomid tot nu toe hoor