Hoi, Ergens weet ik wel dat ik niet de enige ben, maar het is zo'n taboe. Ik heb vaginisme en probeer via zelfinseminatie zwanger te worden. Nu lukte het de laatste keer niet eens om het slangetje in te brengen. De keer ervoor lukte het juist best gemakkelijk en zelfs zonder pijn. Wij zijn nu vanaf mei bezig, dus best nog kort. Nu, sinds de laatste poging voel ik mij best hopeloos. Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts voor een gesprek en een verwijzing naar de gynaecoloog. Ik ben zo bang, ik heb eerder een brute gynaecoloog gehad die zei niet te snappen dat ik getrouwd was en dat mijn man bij mij bleef.....?! Ik was zo geschrokken en voelde mij zo vernederd en beledigd. Sindsdien ben ik zo bang om naar een gynaecoloog te gaan. Wat wil ik met mijn verhaal bereiken? Een hart onder de riem, ervaringen van anderen of gewoon een "luisterend oor".
Ik heb geen ervaring met vaginisme, maar wil je wel heel veel sterkte en succes wensen!!!! Wat vreselijk dat je vorige gynaecoloog zo tegen je heeft gedaan! Echt niet normaal! Maar probeer je voor te houden dat niet alle mensen (gynaecologen) zo zijn he?! Ik wil jullie heel veel succes wensen met jullie kinderwens!!! Liefs!
Hoi meis, Ik kan geen ervaringen met je delen, maar ik wil je wel even laten weten dat ik met je mee leef. Wat moet het moeilijk zijn als je op zo'n manier zwanger wilt worden. En wat een ontzettend ongevoelige eikel van een gynaecoloog, sorry hoor... Ontzettend fijn dat jij en je man een manier hebben gevonden om toch zwanger te kunnen worden. Hopelijk krijg je van hem veel steun hierin. En goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Ik kan me voorstellen dat je hier goede begeleiding bij kan gebruiken. Heb je wel begeleiding gehad bij je vaginisme? Is hier verder nog iets aan te doen of is het iets waarmee je zal moeten leven? Eén van mijn beste vriendinnetjes heeft een chronische ontsteking rond de vagina en kan ook geen sex hebben. We hebben hier vaak gesprekken over dus ik weet hoe dit je leven kan beïnvloeden. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen met het zwanger worden en hoop dat je een fijne gynaecoloog treft. Liefs Tara
Dank voor jullie berichtjes!! Ik heb hiervoor nooit hulp gezocht, juist uit schaamte en wetend dat er toch veel onbegrip bestaat hieromtrent. Nu ik recent een eigen kinderwens heb, wordt ik hard met mijn neus op de feiten gedrukt. Het kan nooit op de natuurlijke manier. Ik vind mijzelf nu echt te oud (hahaha) om nu eerst aan het "probleem" te werken. Dat kan namelijk heel lang duren en dan nog is het de vraag of het überhaupt lukt. Neen, ik wacht eerst het gesprek met de huisarts af en hoop dat hij een aardige en meelevende gynaecoloog kent die misschien ook nog eens ervaring heeft met vaginisme.