@rijswijkse en @Pimpelmeesje Ja 44 i know. Wij dachten toen van nou die zullen van zulk slechte kwaliteit zijn ik zou echt met 7 bevruchtingen blij zijn. We kregen toen de brief op de mat en er waren serieus 30 bevrucht. Door overstimulatie geen verse terugplaatsing en ze gingen dus allemaal te vriezer in. Maand later kregen we terugplaatsing en was direct raak. (23-12-16 test gedaan) Ik leek echt door de overstimulatie meer dan 4 maanden zwanger z'n buik had ik, maar verder nergens last van. Die botte naald, van de menopur zeker, man man wat heb ik daar tijdens iui last van gehad. Zeker als je wat langer spuit en telkens rond dezelfde plek moet spuiten. Wat bij mij hielp was echt sneller en met meer kracht in je huid zetten. Meiden ik wens jullie allemaal heel veel succes. Hebben jullie vragen stel ze gerust mag ok in ee pbtje. En hoop echt dat het een mooi 2018 voor jullie mag worden
@rijswijkse Ja die botte naalden zien echt verschrikkelijk. Heb ik ook gehad met decapepthyl. Heb zelfs een keer eentje weggegooid en een andere gepakt. Ik kreeg die er echt niet in. Jeetje jij hebt ook al wat meegemaakt met blaaskrampen. Geen pretje zeg. @Pimpelmeesje ik zou gewoon vragen om een roesje. Volgens mij is elk ziekenhuis anders met verdoving bij een punctie. @123laura Jeetje 44 eitjes. Dan zijn er inderdaad veel en toch ook nog veel bevrucht. Die liggen dan nu nog in de vriezer? Kan je die ook nog gebruiken voor een tweede? Zou toch mooi zijn als 2018 ons jaar gaat zijn! Ik ga zo opstaan en straks richting ziekenhuis.
Ja ze liggen allemaal nog in de vriezer. En hoef gelukkig niet heel die mallemolen dan weer in qua hormonen en punctie. Succes straks in het ziekenhuis
Jeetje @123laura wat fijn dat er zo veel bevruchtingen waren! (hoewel overstimulatie natuurlijk echt geen pretje is!) Dan hoef je waarschijnlijk nooit meer een IVF, hoeveel kindjes je ook zou willen je kan nog proberen voor een elftal te gaan Succes in het ziekenhuis straks @Zonnebloem6
@123laura dat is wel echt fijn dat je dan niet al die hormonen hoeft te spuiten de volgende keer en vooral ook die punctie. Ik hoop stiekem dat allebei mijn eitjes zijn bevrucht, zodat ik 2 kansen heb deze poging. We zullen het straks wel horen. Ben erg benieuwd.
Net terugplaatsing gehad van een 7 cellig (onderweg naar 8 cellig) embryo mijn andere ei is niet bevrucht geraakt. Nu 2 weken wachten... Fingerscrossed!
Ja dat zeiden we tegen elkaar ook al maar denk niet dat we dat gaan doen hoor hoe graag we ook kindjes wilden Helaas dat die ene niet bevrucht is, maar super dat die andere wel teruggeplaatst is en bijna 8cellig was. Nu heel hard duimen en het nieuwe jaar starten met goed nieuws
Sorrie drukke dag gehad,gewerkt en daarna wezen shoppen. Ik heb nu al een dikke buik merk ik,Moet ook binnenkort ongesteld worden. Heb expres weide shirtjes gekocht. Ook mijn baas verteld dat ik al was begonnen ipv januari. Ik krijg alle meewerking dus dat is fijn,had dat ook al met iui maar hij begrijpt dat dit een stuk heftiger is en dat ik de dag van de punctie niet kan werken en misschien die dag erna ook niet. Hij zei het zei zo en melden we het gewoon bij het uwv. Dus daar ben ik super blij mee ook dat het niet l mijn dagen gaat kosten. Zo weer prikken hoop niet weer op een botte naald. wow super zeg 30 stuks bevrucht! Fijn dat je geen punctie en hormonen meer hoeft! Ik hoop dat er bij mij ook wat uitkomt ben al blij met 1 of 2 bevruchte. Spannend zeg,jammer van die ene maar als die ander maar goed is! Ga heel hard voor je duimen.
Oooh konden we de tijd maar vooruit spoelen hè? Ga voor je meeduimen! @rijswijkse Je baas is je verplicht vrij te geven om naar het ziekenhuis te gaan, meer hierover kan je lezen op de site van Freya. Desalniettemin is het natuurlijk superfijn als ze zonder gedoe meewerken ik heb dat gelukkig ook, scheelt heel veel!
Ze zei in het ziekenhuis dat het een hele mooie is, dus ik gevraagd hoeveel cellig. Daarna Google geraadpleegd en volgens mij wel netjes na 3 dagen delen. Pff ik vind het wel echt spannend..ik kan er verder niets aan doen. Kon ik maar even naar binnen kijken Wel fijn dat je baas zo meewerkt en dat het je geen uren kost. Bij mij is het allemaal niet zo makkelijk. Ik werk in de kinderopvang en er moet dan iemand anders ingezet worden. Dus dan zouden ze mij en die andere moeten betalen en dan doen ze liever niet. Dus al veel gezeik mee gehad...
@Zonnebloem6 Op de site van Freya kan je een bestand downloaden waarin de overheid aangeeft dat een werkgever verplicht is om je betaald verlof te geven als je naar het ziekenhuis moet voor fertiliteitsbehandelingen. En ja, dan moeten zij een ander betalen, net als wanneer je ziek bent. Dat is het risico van ondernemen, en zij maken de keus om zich ervoor te verzekeren of niet. Daar heb jij niets mee te maken. Maar zoals ik al zei, rechten of niet, het is een stuk fijner als het vanzelf goed gaat.
Ik ben 30 juli bevallen van een prachtig meisje, 4 weekjes te vroeg maar ze deed het vanaf begin direct super
Volgens mij is 7 delig super en 8delig geweldig. En daar was die naar op weg dus een super mooie embryo teruggeplaatst!!!!!
Zal is kijken op hun site. Hopelijk is het niet meer nodig en blijft deze mooie embryo plakken! Pff ben net een dag verder en blijf er alleen maar aan denken.. Moet nog 1,5 week. @123laura Super fijn dat ze het gelijk zo goed heeft gedaan, ondanks eerder bevallen.
Ik weet dat hij het verplicht is,maar met de iui koste het mijn eigen dagen en nu niet vandaar dat ik blij ben. Begrijo dat hij het verplicht was maar was allang blij dat hij toen meewerkte met ziekenhuis bezoeken omdat het een stuk moeilijker is om vervanging te regelen. Leuk jullie eerste kerst samen,lekker genieten! Wachten duurt lang he Ik ga zo weer prikken,vind het pijnlijke prikken echt een wereld van verschil met ganal f Dacht gister een scherpe te hebben maar ging gewoon niet door mijn huid heen ook voel je het vloeistof erg. Lange dagen voor mij op het werk,dus aardig gesloopt vandaag om 8 uur begonnen tot 21.00 donderdag van 9.00 tot 17.00 en morgen van 7.00 tot ...denk tot 21.00 uiterlijk tot kwart voor 10 omdat ik moet prikken.
Pffffff dat zijn dagen.. Maar waarom moest je voor IUI je dagen inleveren? Die verplichting geldt voor alle fertiliteitstrajecten..
Meer mij uren dat ik weg was,werk maar 3 dagen dus viel wel mee. Hij had ook nog nooit iemand in dat traject gehad,nu was hij meer voorbereid dat ik hier aan ging beginnen dus zal hij wel opgezocht hebben volgens mij staat duidelijk in vermeld ivf en gaat het niet over iui. Het was eenmaal zo was al blij dat ik vrij kreeg,nu nog blijer day hij het gewoon gaat melden bij het uwv als goed heb. We zien het wel hoe het loopt,vandaag zei hij weer dat hij blij met me was en dat ik me goed staande hou met de medicatie enz. hopelijk blijft het zo.
Jeetje zijn inderdaad lange dagen. Vooral zo voor de feestdagen. Wel fijn dat je baas nu met ivf zo meedenkt. Super dat hij je complimenten heeft gegeven! Ik heb er op het werk nooit iets over durven te zeggen, want ik had op dat moment nog geen vast contract. Sinds deze week wel, dus voor de volgende keer als ik onder werktijd moet misschien toch aankaarten. Ja die spuiten zijn echt drama. Ik heb ze vaak vervloekt.