Vandaag onverwacht begonnen met ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rijswijkse, 20 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Het is echt "fertiliteitsbehandelingen" en gelukkig maar, als ik al vrije dagen op kon nemen (onderwijs) was ik met m'n IUI's alles kwijt geweest, dat ging bij mij zo moeizaam..
    Voor je gevoel maakt het ook veel uit, je krijgt alleen de uren vrij dat je naar het ziekenhuis bent, niet meer (natuurlijk) maar bij de IUI's liep ik mezelf op een gegeven moment echt voorbij , en toen heeft m'n teamleider mij wel n beetje terug gefloten. Als dat anders was geweest, en hij had juist gepusht op maximaal werken, dan had ik misschien wel richting overspannen gegaan. En het doet sowieso geen goed als je extra stress hebt natuurlijk!

2. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Prikken gaan steeds beter,merk als hem een beetje schuin in me huid zet en direct doorspuit niet te rustig.
    Gelukkig vroeg klaar vandaag 6 uur maar moet morgen nog een dagje.
    Ik werk 3 dagen achter elkaar en volgens mij 4 keer iui gehad.
    Meestal moest ik op woensdag en dan vrijdag en daarna zondag terug komen dus was niet schrikbarend veel dagen.
    Maar als je 5 dagen zal werken is dat natuurlijk heel anders,ik vind alleen die onzekerheid wanneer je moet gaan verschrikkelijk soms wordt je pas om 5 uur gebeld dat je morgen moet komen en dat je helemaal geen zeggenschap erover hebt.
    ga lekker douchen en naar bed.
    Hele fijne kerstdagen en schrijf snel weer.
    (morgen werken en daarna kerstavond)

3. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Fijn dat het prikken wat beter gaat!

Ik zelf werk 4 dagen en aangezien je inderdaad geen zeggenschap hebt wanneer en hoelaat je moet terug komen. Was dit meestal op een werkdag van mij. Scheelt wel dat het ziekenhuis op 10 min afstand van m'n werk zit.

Hele fijne feestdagen voor iedereen en ik hoop dat voor iedereen haar wens uit mag komen in 2018!

4. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Sorry dat ik even stil was... druk met de feestdagen/verjaardag en werk...

Maar allemachtig, wat een verhaal zeg!!!! En daarna geen last meer gehad en alles oke??? En dit allemaal door een operatie?

Gaat het prikken nog goed? En vind je het niet vervelend dat je naar meerdere ziekenhuizen moet?

Bij mij gaan ze eerst weer kijken (dmv een echo) naar mijn linker eileider. Als deze oke is krijgen wij te horen wanneer we mogen beginnen. Persoonlijk hoop ik net als jij gelijk of snel te mogen starten. We zijn nu al 3 jaar bezig, dus het idee weer een kans te maken op een kindje is wel fijn, echt beginnen beter ;)

5. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hey Rijswijkse..

Volgens mij hebben wij lang geleden ook wel eens met elkaar gekletst.. je naam komt me bekend voor.
    We zitten in hetzelfde leeftijdsschuitje. Mijn zoontje is alleen een jaar jonger. Heb ik het wel heel moeilijk mee gehad. Jij?

Zijn net beginnen met de 2e ivf-poging. Heb van eind 2015 tot begin 2016 5x iui gehad, niks geworden. Voor de start van dat traject even spontaan zwanger geweest, maar heel vroege mk. Ook na dit traject spontaan zwanger, maar mk bij 7wk. Toen even niks gedaan aan trajecten, zouden eigenlijk starten met ivf.
    Halverwege dit jaar wel eerste ivf, meteen raak, maar ma met 8wk . Daarna 2 cryo's maar tp's niet gelukt.
    En nu dus weer nieuwe poging. Zag er erg tegenop, maar nu ik de eerste pil weer naar binnen heb gewerkt, gaat het beter.
    Punctie hoop ik dat het anders kan, want oooh wat deed dat pijn.

@Zonnebloem6 kun je je geduld nog bewaren?

6. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @nvbr
    Met moeite. Ben me echt aan het inhouden om niet al te testen. Ik wil 1 januari testen, dan zit ik precies 14 dagen na punctie. Vind het wel erg spannend.

7. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Dat snap ik!! Moeilijk hè... heb toen ook precies 14dgn na punctie getest. Ziekenhuis zei eigenlijk dat het beter was 14 dgn na de tp, maar dat leek me zo onlogisch en laat
    Zou wel wachten idd.. het duurt nog even voor het 1jan is en je kunt nu nega testen terwijl het 1jan missch wel positief is.. even volhouden nog en vooral niet in huis halen (Of heb je ze al? Want dan vind ik het knap van je!)

8. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ja ik heb ze al! Besteld op internet. Ze liggen te branden in het badkamerkastje. Ik heb 5 Jan een bloedtest, maar zolang ga ik niet wachten. Dan ben ik voor die 5e alvast voorbereid. Ik hoop het zo! Heb nog nooit een positieve test in m'n handen gehad.

9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Hoi allemaal,leuke dagen gehad?
    Spuiten gaat goed,weinig tot geen last gelukkig alleen net dat ik heel moe ben en last van mijn borsten.
    Al weer een dikke week bezig,pff gaat het snel allemaal.
    Voel me alleen een junkie sávonds met die spuit,raar met ganal f had ik dat niet maar misschien omdat hij er anders uit ziet.

Wow al bijna testen,goed hoor dat je je in kan houden,voel je je goed?

nvbr>jouw naam komt me ook bekent voor maar weet helaas niet meer van wat ;)
    Van het iui forum volgens mij kan dat?
    Alweer 2de poging,jammer dat de eerste niet gelukt was.
    Deed het veel zeer de punctie?Kreeg je medicatie?
    Wat moet je slikken dan?ik heb tot nu toe geen pillen gehad.

Vally85_hoe gaan ze kijken via een opereratie?
    Gelukkig geen last meer van gehad,wel rustig met medicijnen afgebouwd.
    Ik hoo dat je snel mag beginnen!

10. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hey, volgens mij van de iui inderdaad.
    Punctie vond ik vreselijk, kan er niks mooiers van maken. Moest de avond Ervoor en ochtend pijnstilling en ontspanner (geen idee wat het ook alweer was) innemen, dat was het. Hielp vrij weinig.
    Ben gestart met lange protocol, dus moet eerst anticonceptiepil slikken.

11. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik ben ook een lange protocol maar dan met spuiten die legt mijn eigen cyclus lam.
    Nu een week aan het spuiten.
    Ik krijg morfine via het infuus en verder niks maar misschien heb ik nog wat sterks hier liggen ;) anders neem ik asprine extra in.
    Wanneer moet je weer?

12. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik heb ook de avond ervoor en de ochtend ervoor naproxen en oxazepam gehad. De punctie vond ik wel meevallen, maar ik had maar 2 follikels om aan te prikken in 1 eierstok. Ik ben denk ik geen goede graadmeter.

13. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Moet over ong 8 dgn starten met decapeptyl

14. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ja die twee medicijnen had ik ook. Bij mij waren het 15 follikels, autsj! Kan wel schelen denk ik. Duurde ook wel even eer ze klaar was

15. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ze waren bij mij inderdaad zo klaar. Pff 15 aanprikken dat lijkt me geen pretje idd. Liever had ik er ook mee gehad zodat ik misschien meer kansen per ivf had gehad. Jij loopt ook bij t amphia toch?

16. Vally85

Vally85 Fanatiek lid

21 jun 2016
    2.119
    977
    113
    Nee, dmv een echo kunnen ze zien of er vocht in zit. Hoop dat er niks aan de hand is. Heb al een keer een kijkoperatie en gewone operatie gehad...

17. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ja, amphia idd!

18. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Hoe is het met je? Wanneer ga je ook alweer testen?

@iedereen: fijne jaarwisseling en hopelijk goed nieuws voor ons komend jaar

19. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    @nvbr ik kon het toch niet laten en gisteren getest. Helaas negatief. Dus ben bang dat het niet gelukt is. De bolletjes houden denk ik m'n menstruatie ook tegen. Vrijdag nog een bloedtest en dan zal ik wel mogen stoppen.

Voor jullie ook allemaal een gezond, liefdevol 2018. Mogen al onze wensen uitkomen!

20. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Bagger @Zonnebloem6 ik hoop dat het gewoon een latertje is!
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Deel Deze Pagina